Szukaj

Lista ocen Fiat Stilo (509) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 510 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~ZFA
Fiat Stilo
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Zbyt sztuczne wspomaganie nie dające zbyt wiele informacji. W zakrętach nie jest nadmiernie podsterowny. Wiadomo, tylna belka skrętna nie powala resorowaniem, lubi podskakiwać na nierównościach, ale to problem większości aut z tym zawieszeniem. Ważne, że zawieszenie nadmiernie nie buja ani na boki przy spokojnej jeździe ani góra-dół przy pokonywaniu uskoków. Polecam opony 205/55 R16- dają więcej wyczucia, a dzięki szerokości 205 jest...
4,0
~LesiO
Fiat Stilo
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Skręt jest niezły przełożenie na kierownicy zwłaszcza w trybie City to bajka prawie jak w Chrysle'rze Voyager lub Freelander, znaczy bardzo dobrze. Samo zawieszenie od początku skrzypi na dołkach górkach i jest strasznie niski, nie nadaje się na wyprawy po drogach gruntowych nad jezioro czy po lesie (i dla tego kupiłem Freelandera, który i tak jest niski na większe wyprawy ...ale ja nie grzęznę po pachy w błocie ;)), miejskie krawężniki to też...
4,0
~Stilo 1.9 JTD
Fiat Stilo
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Zawieszenie dobrze sprawuje się na polskich drogach (jest stosunkowo miękkie przez co zapewnia komfort jazdy), choć samochód ma za niski prześwit z przodu. Trwałość elementów zawieszenia podobna jak samochodach innych marek. Wymieniałem wahacze (co 60-80 tys.) i łączniki stabilizatorów. Po 120 tys. pękła jedna sprężyna w przednim zawieszeniu i wymieniany był komplet. O dziwo amortyzatory mam jeszcze fabryczne. Nie ciekną i mają dobrą...
4,0
~ACextreme
Fiat Stilo
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Zawieszenie dość wygodne, lecz zarazem sztywne. Nie przechyla samochodu w zakrętach zanadto co jest niebywałym plusem. Wspomaganie standardowe działa lekko, lecz nie przeszkadza przy szybkiej jeździe. Przy naszych drogach czasem słychać mocne trzaśnięcie w zawieszeniu, lecz to nie wina samochodu. Samochód prowadzi się pewnie, jest przewidywalny - gdy zbliża się poślizg, da się go wyczuć nieco wcześniej. Wspomaganie City - geniealna sprawa!...
4,0
~maciusb@go2.pl
Fiat Stilo
Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW
Niewiele brakuje mu do prowadzenia Forda (dużo mu brakuje do BMW ale nie porównujmy tak wysoko :)). Zawieszenie pracuje bardzo cicho, auto potrafi delikatnie podskakiwać na niektórych nierównościach ale to zapewne wina krótkiego rozstawu osi. Dzięki szerokiemu rozstawowi kół prowadzenie w zakrętach bardzo fajne. Dotychczas wymieniłem tylko końcówki stabilizatora przedniego (23 zł za sztukę!) Ocenę obniża mało precyzyjny układ kierowniczy...
5,0
~maxclaud@wp.pl
Fiat Stilo
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Pomimo, że mam wersję Multiwagon (po polskiemu: kombi) - bardzo stabilny. Wejście w 30-stopniowy zakręt setką nie jest problemem. Wspomaganie dwustopniowe (podstawowe daje dobre wyczucie samochodu, a włączenie "city" praktycznie zdejmuje z kierownicy opór i świetnie się sprawdza w jeździe manewrowej). Promień zawracania, to poezja - moja żona stwierdziła (a jest znakomitym kierowcą), że jest zwrotny jak "fiut nowożeńca". Uznałem oczywiście, że...
4,0
~Jacek
Fiat Stilo
Hatchback 1.9 JTD 80KM 59kW
Wszystko byłoby OK, gdyby nie delikatność przedniego zawieszenia: łącznik stabilizatora wymieniany 2-krotnie w okresie gwarancji (po 40 kkm i 46 kkm), rozregulowana zbieżność po 40 kkm (opony przednie do wyrzucenia), zawieszenie w wersji 5D za miękkie i/lub za niskie. Na polskich "drogach" łatwo przyłożyć spojlerem, śrubami osłony silnika albo łącznikiem wydechu (w siateczce metalowej) - znaki o garbach i przełomach trzeba traktować bardzo...
2,0
~ Łukasz Ożga
Fiat Stilo
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Zaznaczam - wcześniej jeździłem Fordem Mondeo 2001 i Laguną 2003. Zatem układ jezdny jest porażką. 1. Zawieszenie delikatne i w dodatku wymienia się całe wahacze w komplecie a nie sworznie i tuleje, co podraża koszty. 2. twarde i nieprecyzyjne. Przechyla się na boki i prowadzi samo w koleinach (mam opony 205/55 R16) 3. Układ kierowniczy mizerny (wspomaganie elektryczne - awaryjne jak diabli). Brak czucia w zakrętach. Za lekko pracuje...
3,0
~Kamil G.
Fiat Stilo
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
W porównaniu z moją Astrą, którą jeździłem prawie rok, Fiacik się nie sprawdził zbyt dobrze. Ma bardzo twarde zawieszenie co sprawia, że na nierównej drode czuję każdą dziurę:( i tu daję duży minus dla konstruktorów. Poza tym nie mam zastrzeżeń, staram się nie testować na siłę zawieszenia na studzienkach i progach zwalniających:) Podwozie jest dużo wyższe(jak na sportowy model) w porównaniu z rodzinnym 5-ciodrzwiowym hatchbackiem.
Dziennik kosztów dla Fiat Stilo
Średni koszt przejechania 100 km
41,33 zł
6,5
l/100km
8,0
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~Darek
Fiat Stilo
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Jak na tą klasą samochodu to naprawde super. Wmiescie funkcja City i mozna kierownica krecici malym palcem. Na trasie z wyłączoną ukłd kierowniczy sztywniejszy i bardziej precyzyjny. Moje auto jezdzi na 17\" felgach i oponach 215/45 wiec ani z przyczepnoscia ani z trakcja nie ma problemow. Jedyny minus to za delikatne zawieszenie, ktore w miare szybko sie wybija. Ale jak sie robi wszystko na biezaco to koszta jak to w fiacie sa minimalne.
Fiat Stilo