Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 253 081

Raporty spalania samochodów – wybierz markę

Najnowsze raporty

337
Tesla Model Y
SUV Long Range 75kWh 351KM 258kW
Temat spalania: auto przy jeździe autostradowej zużywa od 16kwh do 27kwh na 100km w zależności od warunków i prędkości (90-160km/h) Wiec jak mamy do dyspozycji 75kWh (100%) to autostradą przejedziemy 468km przy prędkości 90km/h lub 270km przy prędkości 160km/h Ale w założeniu ze jeździmy w zakresie naładowania 20-80% , wiec w praktyce mamy do dyspozycji 60% z 75kWh (czyli 45kwh) czyli zrobimy 200km zużycie (22kWh/100km) średnio i to jest realny zasięg zima lato w tym zakresie. Temat czasu ładowania: ogólnie zaleca się eksploatacje baterii w zakresie 20-80% do codziennej jazdy, a ładowanie do 100% przed dłuższą podróżą. Tesla zaleca również postój z podłączonym kablem do ładowania. Wiec defacto mamy codziennie naładowany samochód do 80% (lub więcej) i nie koniecznie przyjeżdżamy na rozładowanej baterii (kwestia indywidualna). Czas ładowania możemy obliczyć sobie, jest zależny od przyłącza prądowego które posiadamy !! wallbox - możemy ładować 3-fazowo o mocy max 11kW (11kWh na godzine)(prądem 3x16A jeżeli mamy takie przyłącze) ładowarka 1-fazowa - (3kWh na godzine) (prądem 16A jeżeli mamy takie gniazdko) moc ładowania możemy w aplikacji zmniejszyć jeszcze, wydłuża co prawda ładowanie, ale nie spalimy instalacji elektrycznej. Natomiast na Stacji Ładowania jesteśmy uzależnieni od stacji i przygotowania pojazdu do ładowania. możemy ładować się mocą od 20kW do 200kW . Najszybciej się naładowałem w 15-20min od 2% do 90% na stacji 250kW tesli
5,5
Audi A3 8V
Sportback 5d 2.0 TDI clean diesel 184KM 135kW
Dynamika, komfort, wnętrze, ok Auto posiadam od 2 lat. Audi Qualität nie adekwatne do ceny. Po wymianie dwumasy, oraz łożyska kół przednia oś. Zaczyna pobierać płyn chłodniczy i olej. (Od przebiegu 140tys do teraz 186tys. Częste wypalanie dpf )
5,5
Audi A3 8V
Sportback 5d 2.0 TDI clean diesel 184KM 135kW
Dynamika, komfort, wnętrze, ok Auto posiadam od 2 lat. Audi Qualität nie adekwatne do ceny. Po wymianie dwumasy, oraz łożyska kół przednia oś. Zaczyna pobierać płyn chłodniczy i olej. (Od przebiegu 140tys do teraz 186tys. Częste wypalanie dpf )
5,5
Audi A3 8V
Sportback 5d 2.0 TDI clean diesel 184KM 135kW
Dynamika, komfort, wnętrze, ok Auto posiadam od 2 lat. Audi Qualität nie adekwatne do ceny. Po wymianie dwumasy, oraz łożyska kół przednia oś. Zaczyna pobierać płyn chłodniczy i olej. (Od przebiegu 140tys do teraz 186tys. Częste wypalanie dpf )
8,7
Audi A3 8V
Limousine Facelifting 2.0 40 TFSI 190KM 140kW
2.0 przód napęd 190km, USA. Benzyna 98. Miasto, dojazdy 5km, zimny silnik =ponad 10l przy spokojnej jeździe, wciskanie od świateł do świateł +13. Po 5-10km spada do 9 litrow. Na trasie spokojna jazda poniżej 7l.
10,7
Ssangyong Korando V
SUV 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Przy 2500obrotow silnika auto spala ok 10 l LPG powyżej zaczyna się wir w baku, więc mogę powiedzieć, że przy 130km/h auto pali 10 l na trasie szybkiego ruchu. Minimalne spalanie też 10 (mam ciężką nogę) ale przy spokojnej jeździe można zejść do 8 ale trzeba naprawdę spokojnie jeździć
12,2
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW
W mieście zimą nie ma szans zejść poniżej 15L. Przy prędkościach autostradowych ale max 140 km/h pali ok 12L. Jadąc bardzo spokojnie można osiągnąć nawet magiczne 8L. Jak na tą dynamikę rewelacja.
12,7
Volvo XC60 II
Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW
Auto pali dużo, jest super ale spalać musi. Jazda po mieście do 18l
12,7
Volvo XC60 II
Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW
Auto pali dużo, jest super ale spalać musi. Jazda po mieście do 18l
5,5
Audi A3 8V
Sportback 5d 1.6 TDI ultra 110KM 81kW
Auto mam od 2 lat. Audi Qualität, nie adekwatne do ceny. Dynamika, jazda, komfort ok, silnik zaczyna pobierać olej i płyn chłodniczy, częste wypalanie dpf. Przebieg 186tys

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej