Szukaj

Drgania podczas hamowania
Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020

  • Autor: M. S.
  • Kategoria: układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
To już ponad 40tys km jazdy z problemem drgań podczas zwalniania z wyższych prędkości. Auto po kilku próbach zwolnienia np. ze 140km/h do 100km/h zaczyna drgać, wibrować podczas kolejnego używania hamulcy. Wymiana klocków i tarcz na nowe w ASO (nowy indeks - czyli jakieś zmiany) nic nie pomaga,problem pojawia się po kilkuset kolejnych kilometrach, a na domiar złego w "gratisie" dostajemy piszczenie hamulcy podczas poruszania się np. w korku... Najbardziej irytujące jest to że polska centrala Skoda Auto bagatelizuje problem a ASO męczy się z klientem...
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 27
Nie wystąpiła: 4

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Witam kolegów
Miałem wszystko to samo co Panowie. Walczyłem sam ,serwis również nic to nie dawało.
Pojechałem do kolegi mechanika i On uleczył moje auto, mianowicie:
Wymienił węże z gumowych na węże hamulcowe w oplocie metalowym ( nie puchną przy nagrzrwaniu się płynu hamulcowego) i wymienił mi tarcze hamulcowe na Brembo wentylowane z kompletem klocków ( kupiłem od Pana na Allrgro za 540zl komplet).
Po wymianie problem zniknął i mam już 140tys i nic się nie dzieje.
Na tarczach znikome ślady pomimo przejechania już 90tys km bo na tych od nowości męczyłem się do 50tys.
Odpowiedz
Witam czy usterka występuje w modelach zakupionych w roku 2022 ?
Odpowiedz
I tak dobiłem do 100tys km z nieusuniętymi wadami układu hamulcowego... Auto wpada w drgania podczas zwalniania z wyższych prędkości, tylne klocki piszczą okrutnie... Ostatni zestaw kolcków przednich pochodził z innej fabryki (producent nadal ZF) i do ok 5tys km sprawował się powiedzmy przyzwoicie, potem pojawiły się ponownie drgania. Tył podobnie - było cicho przed ok 5tys km, po czym stałem się niechcianym wyróżnikiem ruchu miejskiego piszcząc jak auta z minionej epoki... ASO już wyczerpało możliwości pomocy, a centrala Skody ma mnie tam gdzie słońce nie dochodzi...
Odpowiedz
Dzień dobry tak czytam i potwierdzam ze wszystko zależy od salonu gdzie znajduje się serwis Skody . Mój przypadek piski tarcz i klocków po zagrzaniu konkretnie opisując każdego dnia pokonuje te sama trasę i dokładnie na tym samym odcinku dokładnie po przejechaniu 8 km od domu zaczęły dochodzić popiskiwania od tarcz i klocków tylnich w mojej Skoda Octavia 2020 r i zaczęło to popiskiwania występować przy pokonaniu około 20.000 tys km . W serwisie próbowano mi wmówić ze złe eksploatuje samochód oraz nigdzie w Polsce nie odnotowano takich zdarzeń najciekawsze ze dostarczyłem filmiki nagrane w formie wideo z obrazem jak i dźwiękiem dla potwierdzenia ze nie kłamie dostarczyłem nawet nagranie do głównej Skody w Polsce otrzymałem pismo ze oni za to nie odpowiadają ale zacząłem reklamować samochód co pare dni aż w końcu dealer Skoda gdzie zakupiłem samochód wymienił na swój koszt tarcze i klocki tył widząc ze nie dam za wygrana mimo tego na koniec dowiedziałem się ze jednak taka wada występuje u innych w Polsce . Salony jak i serwisy tuszują takie usterki ponieważ to dealer który sprzedał ci samochód musi ponieść koszty wymiany a pozniej się chandryczyc z Centrala Skoda uwazam ze jest to nieuczciwe w stosunku do nas konsumentów dlatego takie jak i inne usterki powinny być nagłaśniane przez wszystkich . Pozdrawiam wszystkich mających Skody i proponuje nie odpuszczać i nie wymieniać na własny koszt bo to głupota mając samochód na gwarancji i jeszcze za to płacić. Łukasz Wieliczka
Odpowiedz
Witam, u mnie podobnie, po 20 tyś wyczuwalne bicie. Wszędzie twierdzą, że zła eksploatacja. Wymienili na mój koszt jedną oś i dalej to samo. Może powinniśmy się zorganizować i wystąpić grupowo z pismem do skody?
Odpowiedz
Chciałbym trochę odświeżyć problem drgań przy hamowaniu. Przejechałem już ponad 75tys.km i temat nadal jest aktualny... Mimo już czterech wymian hamulce z przodu dają te same uciążliwe efekty w postaci drgań nadwozia. Póki co ostatnia wymiana była odpłatna (na 60tys) ze względu na zużycie i klocków i tarcz, ale i po niej mimo innego oznaczenia producenta drgania pojawiają się. Mimo zapewnień ze strony Skody (info przekazane do ASO), że problem jest znany i jest intensywnie analizowany w kierunku znalezienia rozwiązania nic się nie wydarzyło od kilku miesięcy... Mam wrażenie, że Skoda osiągnęła swój cel czyli zmęczyła swoją bezczynnością użytkownika (użytkowników?!?!) i chyba problem trafił do archiwum. To stawia markę w bardzo złym świetle w kontekście dbania o BEZPIECZEŃSTWO UŻYTKOWANIA ich pojazdów. Slogany z reklam - "Octavia - idealna..." i "Skoda - #rokbezpieczeństwa" - są bardzo nietrafione i chyba dopiero użytkownicy przekonują się o tym że są dalekie od prawdy...
Odpowiedz
Witajcie.

Jestem po odbiorze auta z serwisu skoda w dniu dzisiejszym. Udało mi się wywalczyć z kierownikiem po konsultacji z Doradcą technicznym ATE POLSKA wymiany tarcz przednich + klocki na gwarancji przebieg 20 tyś km. Poprosiłem o ponowne badania tarcz , piast, ich grubości.
Początkowo oczywiście moja wina złe użytkowanie , warunki pogodowe itp itd powiedziałem że mają się puknąć w głowę.
Prawdopodobnie znam problem nawrotu problemu bicia tarcz, a mianowicie PIASTA, byłem w ASO po demontażu tarczy to w jakim stanie jest piasta przy przebiegu 18-20 tyś km to jest DRAMAT !!! jest cała w nalocie rdzy, mało tego są wżery. Jakość metalu użyta do tego elementu jest tragiczna.
Posiadam zdjęcia dla zainteresowanych wyślę na @, ASO znając życie wgl tego nie czyści, nie doprowadza do stanu idealnego żeby płaszczyzna piasta-tarcza była idealna. Przez brak tego zabiegu po przejechaniu kilkuset km albo i mniej problem powraca - niewłaściwe zamocowanie, klocek wytrze co ma na tarczy w 1 punkcie i po pewnym czasie mamy znowu bijące tarcze.

1. Niema gwarancji do 10 tyś jak mówi salon jest 2 letnia ( niema takiego zapisu w umowie gwarancyjnej)
2. Użytkownik niema wpływu na różnicę w grubości tarczy jeżeli wyjdzie to jak u mnie.
3. Warunki atmosferyczne - to chyba HIT nr 1

Jeżeli ktoś nawet poniżej wymienił 2 razy tarcze i twierdzi że nadal ma, albo po zamontowaniu już bije ale delikatnie to dla mnie jest to piasta.

Jak ktoś chce zdjęcia proszę o @ wyślę
Odpowiedz
Witaj, jestem po wymianie tarcz i klocków (przód i tył) problem z wibracjami pozostał. Serwis katowicach rozkłada ręce. Poproszę o zdjęcia na poniższy adres
zychalwm@gmail.com
Odpowiedz
Witam mozesz
Mi wyslac zdjecia
wajsik1993@o2.pl
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
5,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia IV Liftback