Szukaj

Raporty zużycia paliwa Fiat Seicento

Podsumowanie 642 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silnik Benzynowy Fiat Seicento 0.9 39KM 29kW
Nadwozie
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
6,1
36,61 zł
486
6,2
37,24 zł
2
Silnik Benzynowy Fiat Seicento 0.9 39KM 29kW
Nadwozie
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
7,0
21,83 zł
154

Lista raportów zużycia paliwa (642)

7,8
Fiat Seicento
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Wyniki spalania są uśrednione za okres 1 roku. Głównie przeznaczenie auta to dojazdy do pracy (Warszawa) dzienny przebieg to 50km, średnio spala 8,49 l/100 km LPG. Jest to wynik zadowalający. Jeśli chodzi o trasę, na autostradzie spalanie to ok 7 l przy prędkości 110 km/h, przy 90 km/h na drogach krajowych spala poniżej 7 l gazu (6,8). Ogólnie oczywiście np. Toyota Yaris spali mniej LPG, ale cena zakupu jest wówczas czterokrotnie wyższa. POLECAM Seicento 900
5,9
Fiat Seicento
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Seicento jest samochodem ekonomicznym - to na pewno. Mój silnik 0.9 nie jest strasznie dynamiczny, ale pozwala na rozsądną jazdę w warunkach miejskich a także na równą jazdę 90km/h w trasie, a nawet na poszczególnych odcinkach 120km/h (szybkiego ruchu lub autostrada). Ogólnie nie zauważyłem wpływu paliwa z różnych stacji na spalanie. Tankuję na Artusie k. Warszawy (4.19/l) a zdarza mi się na lokalnym BP (zawsze min. 30 gr. więcej), a spalanie jest podobne (różnica w granicach błędu - 0.2-0.3 l/100). Co do opon to mam całoroczne - i mimo zimy nie narzekam, trzeba jeździć z głową i wszystko będzie dobrze. Różnica w jeździe dynamicznej i spokojnej dla mnie to ok. 0.4 l/100km, więc jest po co oszczędzać ;) Polecam trzymać się, o ile można 80 km/h, najbardziej ekonomiczna prędkość. Po przekroczeniu 90 do 120 nawet wg instrukcji auto spala od 10% do 30% więcej niż zazwyczaj. W moim przypadku auto trzyma średnie z instrukcji obsługi - miasto 6.5, ale przy spokojnej ze średnim ruchem 6.2. Polecam Seicento jako auto dla młodych kierowców, sam nim jestem (moje pierwsze auto - 3000zł + wymiana klocków, tarcz, przewodów hamulcowych, opon, sprzęgła, filtrów i olejów - trzeba się liczyć z tym że Seicento, jak każdy inny samochód, będzie małym dzieckiem które będzie chciało jeść i jeść:) Z tym że Seicento zjada mało, no i nie jest pełnoletnie:) Naprawy to pierdółki zazwyczaj do naprawy ze znajomym mechanikem lub jeżeli się ma narzędzia to samemu. Komentarz pisany w 2015 roku więc aktualny, podtrzymuje swoje słowa. Tylko trzeba szukać dobrych egzęplarzy - ja znalazłem 70 tyś od dziadka, przejechałem 8 tyś w pół roku od kupna i jestem zadowolony. Z racji tego ile miłości w niego włożyłem nie sprzedam go tylko zajeżdżę do końca - i tak za 3 lata nie będzie wiele warty - a jeździ... i na głowę nie pada. :) EKONOMIA: od momentu kupna jechałem komunikacją 4 razy, gdy zabiera się jedną osobę to wychodzi za paliwo równowartość biletu na ZTM a nie trzeba czekać na przystanku, no i szybciej. Polecam Seicento!
5,2
Fiat Seicento
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Chyba najniższe z możliwych - przejechanie 100 km. kosztuje mnie ok. 26 zł ,zużycie benzyny ostatnio na dłuższej trasie ok.950 km.- to 4,68 l ,trasa to 70 %, a 30% -to po mieście .Prędkośc w trasie to ok. 100 km. Gaz do tego i nie tylko tego samochodu może założyć tylko osoba pozbawiona rozumu .
5,7
Fiat Seicento
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
8,0
Fiat Seicento
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Jest ok!
0,0
Fiat Seicento
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
mały samochód , małe koszty.

Usterki Fiat Seicento

Liczba wpisów: 77

Fiat Seicento – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

6,1
Fiat Seicento
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Bardzo małe
6,4
Fiat Seicento
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Zakupiłem samochód z przebiegiem 90 tys. km, od razy założyłem instalację LPG i po pół roku jazdy przedstawiam swoje raporty spalania. Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 5,2 L/100 km przy spokojnej jeździe w trasie 90 km/h,, średnie spalanie wynosi 6,9 L/100 km. Max to 7,8 L/100 km, zdarzyło mi się to 2 razy przy zatankowaniu promocyjnej ceny gazu na tej samej stacji, także wydaje mi się że jakość gazu była kiepska. Na spalanie wpływa także ukształtowanie terenu, spalanie potrafi dość znacznie wzrosnąć gdy poruszamy się ciągle po górkach, dlatego że autko posiada niewielką moc i trzeba dobrze deptać w podłogę, żeby wyskrobać się na większą górkę. Podsumowując, autko bardzo oszczędne, na stacji paliw przy kasie nie ma bólu, a przy cenie LPG, która była w 2013 roku na wakacjach 2,3 zł/litr można wręcz było skakać z radości. Poza spalaniem autko jest również tanie w eksploatacji, części tanie i łatwo dostępne, naprawy nieskomplikowane. Samochód idealny na dojazdy do pracy i na jazdę w mieście.
6,9
Fiat Seicento
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Auto "względnie" fajne. Było moim pierwszym autem, na którym uczyłem sie jeździć i jest do tego idealne, więc polecam każdemu młodemu kierowcy - nie tak archaiczne jak Cinquecento - ale wciąż bez wspomagania (przynajmniej w mojej wersji) i zbędnych bajerów. Określenie "względnie fajne" odnosi się do tego że jest to minimum, jakim powinno być auto z namiastką duszy. Ale do konkretów: - spalanie zależy tylko i wyłącznie od sposobu jazdy kierowcy oraz stanu technicznego. Silnik nie lubi pracować pod obciążeniem i jest to główny powód dużego spalania. Nagłe wciśnięcie gazu -zwłaszcza pod górkę- nie daje nic poza większym spalaniem i wibracjami. Najlepiej operować prędkością, redukować i trzymać go na nieco wyższych obrotach, lekko operując gazem - wtedy jest dość zrywny i wdzięczny - a co zabawniejsze EKONOMICZNIEJSZY. Co do aspektu technicznego to ważna jest sonda Lambda, sprawny silniczek krokowy, odpowiednie ciśnienie w oponach, pilnowanie poziomu oleju, płynu chłodzącego i jakości tankowanego paliwa. Niesprawna Lambda powoduje co prawda efektowne pierdzenie przy schodzeniu z obrotów, ale chłonie dużo paliwa - warto na to zwracać uwagę po wszelkich naprawach wydechu, zwłaszcza gdyż ten dość często robi się dziurawy. Słabe paliwo rzadko ma wpływ na osiągi w małych autach, ale w tym przypadku silnik baaardzo się męczy. Zimą - trzeba doliczyć dodatkowy litr paliwa do zestawienia - dodatkowo auto lepiej sie sprawuje gdy pilnujemy czy termostat jest sprawny (gdyż jest awaryjny i trzeba go wymieniać raz do roku) oraz osłonięciu chłodnicy kawałkiem plastiku. Auto nieporównywalnie szybciej sie grzeje i lepiej chodzi. Pilnujac tych kilku rzeczy można mieć bardzo ekonomiczne autko - które nigdy nie zawiedzie. 100% odpaleń na styk za pierwszym razem, nawet przy -20 stopniach. Jedynie w lecie należy skontrolować czy nie dostała się wilgoć do silniczka wentylatora chłodniczy, żeby się nie zagotował. Powyższe wskazania, w połączeniu ze stosowaniem zasad EcoDrivingu - pozwala zejść w mieście do 6l/100km
4,1
Fiat Seicento
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Fiat Seicento