Szukaj

Raporty zużycia paliwa Citroen C-Elysee II

Podsumowanie 82 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silnik Benzynowy Citroen C-Elysee II 1.6 VTi 115KM 85kW
Nadwozie
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
7,2
43,23 zł
59
6,8
40,77 zł
12
Silnik Benzynowy Citroen C-Elysee II 1.6 VTi 115KM 85kW
Nadwozie
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
7,9
24,83 zł
8
8,9
27,88 zł
3

Lista raportów zużycia paliwa (82)

10,4
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
Auto budżetowe, nie da się tego ukryć. Mimo to zdążyłem się do niego przyzwyczaić i zdobył moje zaufanie za sprawą spalania. Jedyna słuszna opcja, to silnik 1.6 Vti + LPG. Jazda na samej benzynie jest kompletnie nieopłacalna. O ile dynamika jest na zadowalającym poziomie z racji niskiej masy pojazdu, to spalanie jest za wysokie. Na LPG średnia utrzymywała się na poziomie 10l/100km w trasie do 130/135 kmh. Powyżej tej prędkości jest zdecydowanie za głośno, auto się prowadzi dosyć nerwowo przy mocniejszym wietrze, a i spalanie wzrasta. Na drogach krajowych do prędkości 110 km/h można zejść do 8l/100km. Przy dziadkowej jeździe można jeszcze ten wynik poprawić. Zbiornik zwykle starczał na 340-370km, całkiem przyzwoicie. Podsumowując - oszczędne auto dla mniej wymagających, ogólnie niskie koszty eksploatacji.
7,3
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
Bardzo oszczędne auto jeżeli wyposażone jest w fabryczną instalację LPG. Spalanie 6.9-7.1 l/100km gazu. Codziennie auto robi ok 120km w ramach dojazdu do pracy ze srednią prędkością 55km/h, drogi wiejskie i miejscowości.
5,3
Citroen C-Elysee II
Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Spalanie podane w cyklu mieszanym mniej więcej 35%miasto 35% międzywiejskie 30% autostrada. Ze względu na to, że auto było nowe starałem się nie przekraczać 3tys. obr/min, ale bez zamulania. Przy prędkości 90-105 potrafi spalać około 5l. Samochód bardzo lekki z miękkim zawieszeniem dlatego wygodnie jeździ się po dziurach łatach itp. ale ma to wadę przy gwałtownym hamowaniu z około 100km/h przód nurkuje co daje specyficzne wrażenie ale po kilku razach można się przyzwyczaić.
6,7
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
Silnik fantastyczny do jazdy po mieście. Świetnie rusza spod świateł, jest zwinny, całkiem wygodny i duży w środku. Autem przejechałem jak dotąd 10.000 km i jestem zdumiony spalaniem. W mieście Wrocławiu nie ma szans na coś takiego jak Eco driving, dlatego średnie spalanie to ok. 8 l./100 km. Jest to dobry wynik, jeśli chodzi o krótkie dystanse na zimnym silniku i w korkach. W trasie bywa różnie. Optymalna prędkość dla tego auta to max. 90 km/h na drogach krajowych i max 110 km/h na ekspresowych i autostradach. Na autostradzie wyższa prędkość to duży wzrost spalania (wynika to m.in. z braku 6-ego biegu). Dla dróg krajowych spalanie to 5,3-6,3 l./100 km (bez szaleństw, 2 osoby i spory bagaż). Dla autostrad to wynik gorszy, bo 5,8-6,9 l./ 100 km (prędkość max 120 km). Zdecydowanie lepsze spalanie (5,3 l. i 5,8 l.) jest wynikiem jazdy na oponach o obniżonym oporze toczenia, które założyłem na zimę (u mnie klasa C) - nie każdy o tym wie, ale jak się okazuje w jeden sezon koszt opon może się całkowicie zwrócić, jeśli kupimy opony o niższym oporze toczenia (opony kupiłem za ok. 900 zł, a oszczędności na 1000 km to ok. 50-60 zł.). Na oponach, na których auto wyjechało z salonu zużycie paliwa było wyższe o ok. 1-1,1 l./100 km.
5,9
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
Na trasie poza miastem przy prędkości 80km/h + miasto, spalanie równe 5L/100km. Auto ma niewiele przejechane wiec sie jeszcze dociera ale oszczędna jazda miasto/poza miastem spalanie 5.6-6L. Tankowałem do pełna i wg komputera spaliłem 6.8 wg dystrybutora 7.1-bylo lato ciagle włączona klima wyjeżdżałem z garażu i auto chodziło przez 2, 3 min zanim wszystko zamknąłem więc większe spalanie jest usprawiedliwione + jeździłem tak jak pokazywała strzałka sugerująca zmianę biegu na wyższy, wtedy auto płynnie i szybko przyspiesza ale równie dobrze radzi sobie ze zmianą biegu przy 1500/1750obr/min i spalanie jest mniejsze a płynność przyspieszenia jest również znakomita. Idealnie dobrany silnik i skrzynia w tym aucie gwarantują przyjemna i oszczędna podróż.
7,4
Citroen C-Elysee II
Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
7,3
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
7,0
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
7,5
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
10,3
Citroen C-Elysee II
Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Auto jest duże w środku, w miarę wygodne, ale na trasę po autostradach i drogach szybkiego ruchu się nie nadaje. Lubie jezdzic w miare szybko i ten samochod nawet na to pozwala, ale przy predkosci 140 - 180 km/h spalanie waha sie od 10 l do 15 l/100 km, przy czym srednio mamy 13- 14 l/100 km. Czyli duzo, duzo wiecej niz Chrysler 300C z silnikiem 3.5 V6 PB.
Citroen C-Elysee II