Szukaj

Lista ocen Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000 (23) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Na liście zabraknie 20 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
2,0
~LF
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Tutaj właśnie tkwi największa wada benzynowej 4-setki. Wypalająca się uszczelka pod głowicą (tylko w silnikach benzynowych, diesle nie mają z tym problemu). I mnie to spotkało (przy 220.000 km). Objawy są takie, że ubywa płynu chłodzącego po dłuższej jeździe, a jak w zbiorniczku wyrównawczym zacznie zbierać się czarny oleisty syf + biały \"majonez\" to już można mieć pewność, że uszczelka do wymiany (w porządnym serwisie 1200 zł z robocizną)....
4,0
~MieszAs
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Silniki benzynowe serii K wymagają uwagi i dbałości. Silnika tego nie wolno wkręcać powyżej 3000 RPM dopuki się całkowicie nie rozgrzeje. Należy często sprawdzać ilość płynu chłodniczego. Również jego marka i stan mogą mieć znaczenie. Zadbany silnik jest niezawodny. Katowany - szybko dostaje awarii uszczelki pod głowicą. Naprawa bywa kosztowna, tymbardziej, że większość mechaników ma marną wiedzę o tych silnikach.
3,0
~elpolako.
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Jedno zdanie wystarczy - uszczelka pod głowicą jest droga w naprawie. Samemu załatwiłem sprawę za jedenaście setek, ale wiem, że w warsztacie potrafią wziąć za to 2000. Po remoncie zrobiłem sobie dziurkę w termostacie z kolektora dolotowego wyciągnąłem kuleczkę od odpowietrznika, dorzuciłem termistor, żeby obniżyć temperaturę włączenia wentylatora i mam spokojną głowę.
3,0
~R over
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Do powaznych usterek zalicze peknieta uszczelke pod glowica. Taka awaria potrafi namieszac wiec warto sprawdzic czy spod glowicy cokolwiek wycieka i profilaktycznie wymienic wczesniej. No i oczywiscie rdza lecz tu bym winil juz wiek auta a nie jego charakterystyke, warto garazowac. Rozrusznik odmowil posluszenstwa i z nim mialem rowniez problem przez caly okres eksploatacji.
3,0
~piotr 69
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Jedyną wadą tego samochodu jest uszczelka pod kolektorem dolotowym 30 - 40 zł. Niestety warsztat za pierwszym razem wymienił uszczelkę pod głowicą, bo płyn chłodniczy spływa właśnie po niej. Taka pomyłka za 1000 zł.Potem okazało się , że rovery 400 taką maja przypadłość. Teraz jest ok.Wymieniałem tez końcówki drążków kierowniczych. cena jak w lanosie ok 250 zł.
4,0
~AndyJ
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Tu trudno ocenić, bo generalnie auto nie nawala, jednak miałem 2 poważniejsze usterki: 1. przekładnia kierownicza 2. uszczelka pod głowicą. Ad.1. Trochę wcześnie jak na ten przebieg. Ad.2. Nie wiem czy nie wpłynął trochę gaz, mówią też 16K4F miał fabrycznie słabą uszczelkę (teraz mam blaszaną). Poza tym czysta eksploatacja: płyny, filtry etc.
3,0
~max
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
wyciek oleju, uszkodzona klimatyzacja, rozrusznik, pompa paliwa, zmatowiałe klosze świateł(problemy przy przeglądzie), immobilaiser- felerny pilot, korozja na tylnych nadkolach oraz przy zamku klapy bagażnika, zwarcia elektryki, problemy z hydrauliką sprzęgła.
5,0
~yahoo
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Jeśli ktoś traktuje ten samochód jak rasowe sportowe auto to je zakatuje. Uszczelki spod głowicy kupować będzie jak większe zakupy na weekend. Poza tym na zawieszeniu przejechałem w Polsce 80 tysięcy km i nie słyszę i widzę żeby w najbliższym czasie wymagało wymiany.
4,0
~Bartosz
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
- uszczelka pod glowica (koszt 800 zl) - weze ukladu chlodzenia i chlodnica (250zl) - swiece, kable zaplonowe, palec, kopulka (300 zl) - oslona termostatu (100zl) - rdza na nadkolach i na dzwiach kierowcy pod listwa, - zaciski hamulcowe tyl
4,0
~Jackob
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Powyżej przebiegu 100k km była wymieniana uszczelka pod głowicą (hgf). Jest to normalne dla tego silnika przy fabrycznej uszczelce pod głowicą. Koszt ok 1500zl (części i robocizna).
Rover 400 II Hatchback