Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Hatchback

Bartosz, 9 lat temu
Silnik 1.6 Si 111KM 82kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 228 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : ekonomicznosc i elastycznosc silnika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : usczelka pod glowica
Karoseria : rdza
4,0
Całokształt
Posiadam to autko od prawie 3 lat i kupiem je od znajomego z pelna ksiazka serwisowa. Od razu po zakupie (170000km) zalozylem sekwencyjna instalacje gazowa BRC ktora dziala bez zazutu przez 50000 przejechanych kilometrow. Samochod generalnie dobry i wygodny ale troszke za maly jak na moje potrzeby. Koszt instalacji gazowej zwrocil sie juz parokrotnie i Roverek juz dawno zarobil na siebie. Polecam wszystkim kupic zadbany egzemplarz, a napewno nie wygeneruje duzo kosztow, oczywiscie poza uszczelka pod glowica:) (przepraszam za brak polskich znakow literowych, ale pisze na nie polskim laptopie)
Wrażenia
4,0
Silnik
111 KM wystarczaja do normalnego uzytkowania. Regularnie wymieniany olej i filtry i silnik jak pracuje jak nowy:) Przy 160000 wymieniona uszczelka pod glowica, nastepna wymiana przy 227000. Sruby mocowania uszczelki wydluzyly sie o 3mm przez 3 lata! Ale poza tym mechanik stwierdzil ze silnik w znakomitej kondycji...
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje w porzadku, nawet wsteczny bieg u mnie wchodzi bez zadnego problemu... Przydalby sie 6 biegow, ale w tamtych latach to bylo nieosiagalne.
5,0
Układ jezdny
Autko pewnie trzyma sie drogi, a zawieszenie jest komfortowe. Na razie wymienialem tylko oslony przegubow... Uklad kierowniczy bardzo dobry.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc generalnie bez zarzutow. Lusterka moglyby byc wieksze...
4,0
Ergonomia
Auto wygodne choc dla mnie troszeczke za ciasne (186cm). Przeszkadza mi umiejscowienie przyciskow opuszczania szyb (w tunelu srodkowym) i za krotkie podparcie dla lokcia na dzwiach. W dlugich trasach uniemozliwia to oparcie sie lokcia i lewa reka musi caly czas "wisiec w powietrzu"
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moje auto nie ma klimatyzacji, wiec w zimie szyby baaardzo paruja, pomimo regularnej wymiany i czyszczenia filtra przeciwpylkowego. Regularne mycie szyb od srodka troszke pomaga na parowanie. Rezystor dmuchawy juz trzy razy wymienialem (w tym raz lutowalem) i zawsze padal 1 albo 2 bieg... Ogrzewanie dziala ok, chociaz wczesniej mialem volvo i tam lecial wrzatek z dmuchawy:)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na zewnetrzne wymiary auta przestrzeni w srodku jest nawet sporo. Tylna kanapa sklada sie na dwie czesci i jest to przydatne. Fotele wygodne.
3,0
Wyciszenie
Niestety ale moje 19-letnie uszczelki nie wygluszaja szumow powietrza. Powyzej 100 km na godzine slychac na tyle glosny szum powietrza, ze nie mam ochoty juz wlaczac radia, ani szybciej jechac...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali srednio 8 litrow gazu w jezdzie mieszanej z przewaga jazdy miejskiej, w trasie zszedl nawet do 6,5 litra. Maksymalnie spalil w zimie 9 litrow. Dla mnie rewelacja! Obecnie nie wiadomo jakie nowoczecna auta z patentami eco, tsi czy innymi pala wiecej!
5,0
Stosunek jakość/cena
Za auto zaplacilem 3500 a wiec grosze. Jakosc plastikow i foteli rewelacyjna. Nic nie skrzpi i nie piszczy. Kierownica jak nowa. Obecnie produkowane ople czy renaulty maja gorsze materialy wnetrza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
-rezystor dmuchawy 2x wymiana(koszt 30zl), raz lutowanie, - podsufitka z tylu sie odkleila - uszczelki szyb i szyberdachu glosne - podswietlenie panelu raz wymienialem (koszt 10 zl)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- uszczelka pod glowica (koszt 800 zl) - weze ukladu chlodzenia i chlodnica (250zl) - swiece, kable zaplonowe, palec, kopulka (300 zl) - oslona termostatu (100zl) - rdza na nadkolach i na dzwiach kierowcy pod listwa, - zaciski hamulcowe tyl

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Si 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 400 II Hatchback