Szukaj

Lista ocen Renault Megane IV Hatchback 5d (46) - Silnik

Na liście zabraknie 15 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Andrzej
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.6 SCe 114KM 84kW
Z uwagi na małe przebiegi roczne (ok. 12 tys km/rok), przy wyborze nowego samochodu kierowałem się przede wszystkim rodzajem silnika: musiał to być silnik benzynowy wolnossący o mocy > 110 KM i momencie obr. > 150 Nm. Silnik Renault 1.6 Sce 115 (ozn. fabr. H4M) jest zmodyfikowanym silnikiem Nissana HR16DE, sprawdzonym już w kilku modelach Dacii. Ma dobre "brzmienie", pracuje równo i cicho. Na razie nie przekraczałem 3,5 tys....
4,0
~MZ
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.6 SCe 114KM 84kW
Jeździłem parę lat temu autem z silnikiem 1.6 i dynamika wolnossących 1.6 jest raczej podobna we wszystkich markach. Nie jest to silnik z turbo, gdzie gdy przyjdzie nam depnąć to auto ma duży zryw. Na plus kultura pracy - jest przez większość część jazdy (do 140 km/h) bardzo cicho, dodatkowym atutem jest elastyczność i nie trzeba za często zmieniać biegów. Spalanie - około 7.5l przy jeździe mieszanej (50% miasto, 50% trasa) z włączoną...
3,0
~KsaweryOrkan
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Pod kątem osiągów, jak na najmocniejszy silnik do zwykłych wersji wyposażeniowych (przed wprowadzeniem 1.3 Tce), jest średnio. Po mieście i w trasie do ok 120 km/h jest ok i w miarę sprawnie przyspiesza. Jednak przy prędkościach autostradowych brakuje mu już mocy. Myślę żę kierowcy jeżdżący spokojnie będą zadowoleni z tej jednostki. Silnik ma słaby dół obrotów, do ok 1700 - 1800 obr/min nic się nie dzieje. Aby dynamicznie ruszyć trzeba...
5,0
~Igor
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Silnik naprawdę daje radę. Większość 2 litrowych silników nie daje mu rady. Przy komplecie pasażerów troszkę czuć spadek mocy. Jednak mimo wszystko silnik to chyba jeden z najmocniejszych punktów tego auta. Spalanie przy dojeździe do pracy 12 km nie przekracza 6 litrów. Przy wskazaniu komputera należy dodać 0,5 ltira. Na trasie przy jeździe do 110 km/h potrafiłem zejść do 4.4l/100 km. Na autostradzie spalanie 6.0-6.5l/100km
2,0
~Davidien78
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.6 SCe 114KM 84kW
Głośny, brzęczący, stukający. Słaba kultura pracy. do 2tys obrotów jest ok, powyżej 2,5 tys obrotów w komorze silnika słychać stukotania, Irytuje to nie do zniesienia. Stukotania nasilają się przy rozgrzanym silniku. Oprócz tego słychać lekkie brzęczenie na wyższym biegu i niższych obrotach. Dość paliwożerny, miasto 10 l/100. Specjalnie kupiłem silnik wolnossący aby nie mieć z nim problemów, a tu taki Zonk.
4,0
~TyGrySek7
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 100KM 74kW
Bardzo fajny dynamiczny , fajnie sie wkreca na obroty i lubi obroty... ale niestey ma krotki zakres uzytecznych obrotow gdzie jest dobry moment obrotowy ktorego troche brakuje. Po prostu mautki silniczek - gazu, bzyk i kolejny bieg, bzyk i kolejny bieg, wiec trzba sporo wachlowac lewarkiem. Jak trzeba przycisnac to mozna go wkrecic na obroty do 4tys i jedzie, ale na wyzszych obrotach zaczyna mu brakowac momentu.
5,0
~Andreyew
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
To chyba jeden z najlepszych obecnie małych turbodoładowanych silników czterocylindrowych. Jest żwawy a przy tym cichy. W zasadzie trudno zauważyć "turbodziurę" przy zmianie biegów. No może trochę jest ale trzeba dobrze się wsłuchać żeby to dostrzec. Silnik jest jeszcze na "dotarciu" więc nie poznałem jeszcze wszystkich jego walorów i być może wad. O apetycie na benzynę będzie niżej
4,0
~Pawełek
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Silnik z wysoką kulturą pracy, ledwie słyszalny, niestety nie jest oszczędny i jak dla mnie ciut za słaby. Nie martwię się zbytnio ewentualną awaryjnością ( pewnie podobnie jak u konkurencji), gdyż prawdopodobnie przejadę tym samochodem max. 150 tys. km a potem to mnie już nie interesuje. Po to kupiłem nowy i wziąłem przedłużenie gwarancji żeby był spokój z kosztami napraw.
5,0
~Ania
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.5 dCi 110KM 81kW
W stosunku do poprzedniej Megane jaką miałam zwiększyłam moc z 82 do 110km. Rożnica widoczna jest gołym okiem. Przy 82Km ruszenie pod górę na włączonej klimie to był hardcore na 110Km nie ma problemu. Na trasie auto jest bardzo żwawe aż chce się jeździć. Nie polecam jazdy na Eco bo ograniczanie tego auta w mocy to wg mnie jak założyć gepardowi wrotki bez kółek.
Dziennik kosztów dla Renault Megane IV Hatchback 5d
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
6,2
l/100km
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~xxx
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.3 TCe 160 FAP 159KM 117kW
Najmocniejszy samochód jaki miałem, ładnie się zbiera. Silnik jest bardzo cichy, ale jak "depnę" to bardzo fajnie brzmii i ciągnie bardzo dobrze. Na początku musiałem się przyzwyczaić do mocy. Podczas przyśpieszania bardzo ciekawy jest dźwięk turbiny. Silnik w zupełności wystarcza dla 4 osób i pełnego bagażnika.
Renault Megane IV Hatchback 5d