Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Hatchback 5d

MZ, 6 lat temu
Silnik 1.6 SCe 114KM 84kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane IV Hatchback 5d 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygląd samochodu
Inne : Światła
Zawieszenie : Wygodne tłumiące nierówności zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Uwielbiam ciekawie wyglądające samochody i jest to główny powód, dla którego zdecydowałem się na Renault Megane IV hatchback. Uważam, że za tą cenę jest to najlepiej wyglądający hatchback, sprawiający lepsze wrażenie nawet od aut z tego segmentu marek premium. Światła z przodu jak i z tyłu robią ogromne wrażenie, ledowe podkreślenie charakteru świateł to strzał projektanta w dziesiątkę. Środek natomiast jest OK jak na auto tej klasy jednak nie wyróżnia się niczym szczególnym w niższych wersjach jednak przy opcjach takich jak tablet, podświetlenia czy skórzane fotele auto zaczyna być konkurencją dla hatchbacków premium. Dodatkowo co mnie pozytywnie zaskoczyło to świetne w tej klasie zawieszenie (wygodne i francuskie) oraz opcje bazowe jak na przykład klimatyzacja manualna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeździłem parę lat temu autem z silnikiem 1.6 i dynamika wolnossących 1.6 jest raczej podobna we wszystkich markach. Nie jest to silnik z turbo, gdzie gdy przyjdzie nam depnąć to auto ma duży zryw. Na plus kultura pracy - jest przez większość część jazdy (do 140 km/h) bardzo cicho, dodatkowym atutem jest elastyczność i nie trzeba za często zmieniać biegów. Spalanie - około 7.5l przy jeździe mieszanej (50% miasto, 50% trasa) z włączoną klimatyzacją. Przy spokojnej jeździe mieszanej można zejść do 6.8 - czyli norma dla silnika 1.6. Dodatkowo jest tryb ECO dla spokojniejszych kierowców.
5,0
Skrzynia biegów
Miłe zaskoczenie, skrzynia biegów jest bardzo elastyczna i już od niskich prędkości obrotowych możemy przyspieszać bez problemu. Podoba mi się również sprzęgło, które nie ma dużego oporu i nie musimy się gimnastykować by je wcisnąć.
5,0
Układ jezdny
Bardzo duży plus za wspomaganie kierownicy, które dostosowuje się w zależności od sytuacji. Na postoju i przy wolnej jeździe łatwo obracać kierownicą - przy szybszej kierownica robi się bardziej precyzyjna. Lubię francuskie auta za miękkie zawieszenie i tak też jest w tym przypadku (częściowo to też wynika z opon 205/55/R16).
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu - świetnie. Z tyłu natomiast ratują mnie bardzo często czujniki parkowania, bo szyba jest dość mała - przypomina mi Opla Astrę H couple. Ale ograniczoną widoczność z tyłu rekompensuje piękny tył z szerokimi światłami.
5,0
Ergonomia
Podoba mi się regulacja lędźwiowa fotela kierowcy. Jak na tą klasę - jest naprawdę świetnie. Mam ponad 1,80 więc auto jest dla mnie idealne. Miłe zaskoczenie co do podłokietnika - tak jak w jednym z moich aut premium reguluje się go do przodu i do tyłu. Plus za ogromne schowki w drzwiach - wreszcie mogę podróżować z butelką wody bez obaw, że przy otwarciu drzwi mi wypadnie. Schowek pasażera w konsoli jest również ogromny i ergonomiczny. W większości moich aut mam problem ze schowkiem, bo wożę ze sobą dużo rzeczy - tu tego problemu nie ma. Z tyłu jest mniej miejsca ale jak na tą klasę - norma. Wygodne ale nietypowe ułożenie przycisków na kierownicy jak i za nią sprawia, że rzadko muszę sięgać ręką do centralnej konsoli w czasie jazdy. Jednak na początku miałem problem z przyzwyczajeniem się do umiejscowienia przycisków, szczególnie zapominałem, że aktywacja tempomatu to naciśnięcie przycisku przy hamulcu ręcznym a następnie ustawienie tempomatu na kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duży plus za dwustrefową klimatyzację oraz nawiewy z tyłu. Jeżdżę właściwie przez cały czas na trybie auto i nie miałem nigdy problemów, że było za zimno bądź za ciepło. Duży plus za tryb soft oraz tryb szybkiego działania klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu - świetnie. Co do tyłu to norma jak na tą klasę.
5,0
Wyciszenie
Do 140 km/h - jest świetnie. Silnik pracuje niezauważalnie, przy wyższych prędkościach zaczyna się robić głośniej ale nie jest to szum na tyle głośny by przeszkadzał.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania - norma w tej klasie, spalanie średnie (50% miasto, 50% trasa) to 7.5 l/100 km. Nie jest to zaskoczenie jak na silnik 1.6, bo właściwie wszystkie moje auta z silnikiem 1.6 tyle paliły i nie spodziewałem się tu różnicy. Przy prędkości 140 km/h komputer pokazuje średnie spalanie ponad 9 litrów - czyli znowu norma jak na 1.6 bez turbo. Ceny w ASO Renault - nie są wysokie, za wymianę opon z czujnikami ciśnienia dałem 150 zł i w pakiecie mycie auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak napisałem na początku, za cenę bazową dostajemy świetnie zaprojektowany i wygodny samochód z klimatyzacją. W dzisiejszych czasach auta różnych marek są do siebie bardzo podobne - Renault Megane IV jest ciekawie i oryginalnie zaprojektowane, ma sportowy charakter no i te światła, chyba nigdzie nie znajdziemy ładniejszych świateł. Ze wszystkich hatchbacków podobnych marek jest to najlepiej zaprojektowany samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest nowe, 0 usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto jest nowe, 0 usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane IV Hatchback 5d 1.6 SCe 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane IV Hatchback 5d