Szukaj

Lista ocen Opel Meriva II (65) - Silnik

Na liście zabraknie 22 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Jakub
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
Moc niewielka, ale wiedziałem na co się piszę. Trochę pali - 8l w cyklu miejskim, ale była zima, więc i charakterystyka nieco inna. W mieście spokojnie utrzymuje się w ruchu i nie odstaje od reszty. Na autostradzie musisz się rozpędzić i trzymać raczej prawej strony. Do 140 da radę wytrzymać, ale doznania dźwiękowe przybliżają nas do solidnego odkurzania z przepełnionym workiem. Wyprzedzanie wymaga przemyślenia - to nie porsche. Auto poleci...
5,0
~mariusz_kędziak
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Silnik dynamiczny, zapewniający komfortową jazdę. Ekonomiczny. Niestety niepozbawiony wad. Wg mnie nie jest to konstrukcja prosta. Silnik oparty jest na dwóch wałkach rozrządu, posiadający system zmiennych faz rozrządu, turbosprężarkę. Rozrząd napędzany jest za pomocą łańcucha. Prawdopodobnie w silniku występuje koło dwumasowe w połączeniu ze skrzynią 6 biegową M32 natomiast w połączeniu ze skrzynią 5 biegową F17 najprawdopodobnie koła nie ma....
5,0
~Meriviak
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW
Po zakupie założyłem chipa, ze 120 wskoczyło na 150 km, moment obrotowy z 190 na 210Nm (wykonywalna go profesjonalna firma świadcząca takie usługi a nie uniwersalny chip z allegro). Dla mnie dynamika jest odpowiednia, po chipowaniu silnik bardzo elastyczny, zbiera się od 1,5 tyś obr i płynnie przyspiesza. Oczywiście jak trzeba przyłożyć to do 5,5 tyś ciągnie jak szalony. Nie da się go jednak porównać z silnikami diesla, choć i jeden i drugi...
3,0
~meriva2017
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Silnik nie jest zbyt dynamiczny choć to wersja 1.4 Turbo 140 km. W porównaniu do np 1.4 TSI 150 km w Skodzie Octavi nie czuć tej mocy. Ale można w miarę sprawnie się poruszać. Prędkość rzędu 190-200 km/h jest możliwa ale hałas i niestabilność auta jest już nie do niesienia. spalanie dość spore,szczególnie w warunkach miejskich. Aby utrzymać dynamikę przy przyspieszaniu trzeba utrzymywć obroty powyżej 3000/min
4,0
~Pt
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Nie można dawać "połówek", więc ocena jest ciut zaniżona, ale ten silnik jest naprawdę ciekawy. 120 KM z rozciągniętym maksimum i prawie 200 Nm już od niecałych 2000 obr/min dają całkiem niezłe wrażenia z jazdy - można jeździć prawie jak dieslem, a jednocześnie silnik daje możliwość zakosztowania jazdy z napędem, który nie kończy się po przekroczeniu 4000 obr/min. A wszystko przy umiarkowanym spalaniu.
4,0
~Zadowolony z zakupu
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
Jak na wersję podstawową nie jest źle, pali mniej poprzedni samochód (scenic przy dynamicznej jeździe miejskiej 9,5 litra) meriva 7,5 l/100. Wyprzedzanie tirów wiąże się z użyciem 3 biegu, 4 i 5 typowe nadbiegi. Ostatnio trochę jeździłem fabią 1.2 tsi 105 km i Golfem V TSI i uważam że meriva jest dużo cichsza i lepiej sobie radzi w mieście przy jeździe na niskich obrotach. Samochód rusza z pierwszego biegu poniżej 1000 obrotów.
4,0
~_botanik
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
Choć działa dobrze to zdecydowanie wytwarza zbyt mało mocy jak na tej wielkości auto - wyprzedzanie wymaga redukcji o bieg lub nawet dwa, chyba że mamy na wykonanie tego manewru na prawdę dużo czasu :-) Z usterek to musiałem wymienić listwę zasilającą po 120 tys. km (teoretycznie powinna wytrzymać 250 tys. km)
5,0
~Matrix
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Tak jak pisałem w pierwszej opinii: silnik bardzo fajny, dynamiczny i co bardzo ważne elastyczny. Maksymalny moment obrotowy jest w graniach 1.7 - 4.0 tys. obrotów. Nie trzeba zatem "machać" dźwignią zmiany biegów 10 razy na minut podczas jazdy po mieście. Sposób prowadzenia przypomina nieco samochód z silnikiem diesla.
2,0
~Andrzej
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Tragedia. Po 136 tys. km padła pompa oleju, chłodnica, pompa wody. Auto zaczęło chodzić jak stary wolnossący diesel. Okazało się, że to z powodu pompy oleju, która dawała za niskie ciśnienie i rozregulował się hydraulicznie regulowany luz zaworowy. Silnik stracił moc i zaczęły się same problemy.
4,0
~Adam.
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW
Nieco za mała moc jak na tą masę lub za duża masa auta jak na tę moc. Niedobór odczuwalny tylko przy ruszaniu. Potem w trakcie jazdy nie ma żadnego problemu. Dobre wyciszenie, choć przy ruszaniu można usłyszeć buczenie spod maski. Ekonomia średnia. Średnie spalanie u mnie to 9l LPG/100km
Opel Meriva II