Szukaj

Lista ocen Land Rover Freelander I (123) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 135 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
1,0
~Andrzej
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW
U mnie padł reduktor, koszt naprawy - 5000 zł nowy, 1500 zł wymiana i rozebranie starego - nie wiem za co tak naprawdę zapłaciłem mechanikowi te 1500 zł. Reduktor psuje się przez to, że sprzęgło wiskotyczne na wale przenoszącym napęd na tylną oś jest zatarte, dlatego polecam po kupnie Freelandera natychmiast ściągnąć wał - uniknie się niepotrzebnych kosztów(regeneracja reduktora ok 2500zł, nowy reduktor 5000zł, nowe sprzęgło wiskotyczne 2000...
5,0
~obalsystem@gmail.com
Land Rover Freelander I
Hard Top 1.8 i 16V 117KM 86kW
Układ jezdy to jeden z najlepszych z jakimi miałem doczynienia. Na asfalcie trzyma się, jak to ujął mój ojciec - jak \"żaba\", ciężko wyprowadzić go z równowagi, ale jeśli już naprawdę przesadzimy to do działania przystępuje -niestety nieodłączalne - ESP (w Land Roverze zwane TC). W zakrętach zachowuję się pewnie i bez przesadnych przechyłów. Największe zaskoczenie to zdolność tej małej terenówki w terenie... mimo braku reduktora i dołączanego...
5,0
~pawel
Land Rover Freelander I
Hard Top 1.8 i 16V 117KM 86kW
Dobrze tłumi i trzyma drogę. Nie ma nadsterowności czy ściągania na boki przy zakrętach. Wiele razy doceniłem ABS i dobre rozłożenie napędu, gdy auto samo się ratowało z poślizgu na lodzie czy piachu rozsypanego na zakręcie szosy. Amortyzatory są dosyć twarde i wytrzymałe, u mnie wytrzymują już 2 rok (w momencie sprowadzenia 68% sprawności, obecnie 58% sprawności). Hamulce bardzo ostre, całe auto jest w stanie zahamować na jednym (!) hamulcu...
5,0
~Filip
Land Rover Freelander I
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
Tutaj należy wspomnieć o napędzie 4x4, dołączanym automatycznie (nie jest on stały, jak pisze większość twórców ogłoszeń na portalach aukcyjnych). Ten akurat sprawdził się kilkukrotnie, szczególnie zimą, kiedy przejeżdżał bez trudu przez ubłocone i oblodzone jezdnie. Nie można było jednak decydować, kiedy go włączyć, więc jakakolwiek jazda w mocniejszym terenie odpadała, ponieważ w błocie się kopał, kiedy napęd nie włączył się na czas....
4,0
~Eustachy
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 TD4 112KM 82kW
Największym mankamentem jest duży promień zawracania. To auto po prostu słabo skręca. Poza tym jest bardzo dobrze. Wertepy, lekki teren, duże krawężniki, śnieg, błoto, slisko - rewelacja. Żadnych problemów, wszędzie wjedziemy i wyjedziemy. Napęd na 4 koła + kontrola trakcji dają nam komfort nie przejmowania się stanem nawierzchni. Trwałość standardowa - ja po 80 tyś wymieniłem tuleje z tyłu bo jedna szumiała.
5,0
~Richard
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW
Na polskie drogi super sprawa, zadnej dziury czy muldy spowalniajacej sie nie boje...zdazylo mi sie najechac na takowa przy okolo 60 na godzine i nic sie nie stalo z wyjatkiem tego ze z zaskoczenia skokiem samochodu narobilem w portki...:D Cos tam stuka czasem w zawieszeniu no ale ma swoje km wiec nie mozna sie czepiac, ogolnie spoko.
1,0
~Piotrek
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW
Przy 70 000 km pojawiły się stuki w tylnym zawieszeniu, dwa razy w ciągu roku wymieniane łączniki stabilizatorów. Przeniesienie napędu na tylną oś porażka - przez zatarte sprzęgło wiskotyczne poszedł reduktor - koszt 5000 zł + nieudolna próba naprawy i wymiana przez mechanika 2500 zł. Sprzęgło koszt ok 2500 zł.
3,0
~JanKazimierz
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW
Trochę traci na tym że napęd jest spięty dośc sztywno. Czuć hamowanie przy pełnym skręcie lecz to jest normalne. Wynika to ze stałego napędu i dosc sztywnego mechanizmu różnicowego. Za to sztywność w błocie sniegu czy piachu króluje. Zadna rav4 czy inne vitary nie dadzą rady wjechac tam gdzie freel
2,0
~jaras57i
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW
Byłoby 5 gdyby nie to, że wybijają się sworznie z przodu i tyłu co ok 10000 km Gdy w samochodzie zaczyna szumieć to oznaka, iż prawdopodobnie pada sprzęgło wiskotyczne na wale to wydatek 2000 zł inna rada to odpiąć wał bo jazda z takim sprzęgłem grozi uszkodzeniem skrzyni kątowej i tylnego dyfra
4,0
~Piotr
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 Di 98KM 72kW
trzeba uważać przy manewrowaniu, napęd na cztery łapy nie lubi ostrych skrętów. poza tym na polskich drogach siadają łączniki i gumy stabilizatora, ale przy cenach poniżej 20 PLN i minimalnych zdolnościach mechanika można to samemu zrobić nawet przy ulicy w pół godziny.
Land Rover Freelander I