Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q4 e-tron

Marek, 10 miesięcy temu
Silnik 55 340KM 250kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi Q4 e-tron 55 340KM 250kW od 2023 - Oceń swoje auto
3,50
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Środek auta wykończenie wnętrza.
2,0
Całokształt
Drugi raz bym nie kupił. Auto po za użytkowaniem w mieście do niczego dalej się nie nadaje. Pomysł audi aby wszystkie dodatki były płatne w abonamencie to jakiś koszmar. UWAGA: Audi ma swoją sieć ładowania ALE nie można dostać faktury VAT za ładowanie auta! Tylko paragony imienne. Auto ładnie wygląda, wszystko w środku spasowane, super przyspieszenie, ale tylko przez chwile działa tryb boost i to koniec pochwał. Ładowanie z mocą maksymalną 135Wat max dla audi marki premium ? Wyszukiwarka stacji ładowania toporna, aby zobaczyć co to za stacja i czy jest wolna i jaka ma moc ładowania trzeba wejść w dana ładowarkę a po wyjściu system od nowa szuka ładowarek. Jak już wybierzesz cel, auto obliczy trasę i ładowarki na trasie to po dodaniu punktu pośredniego już audi nie uaktualnia ładowania na trasie, można się wsadzić. Aplikacja nic nie umie, to raczej sklep do zakupów dodatków za ogromne ceny. Zobaczysz stan naładowania auta, ale już nie zobaczysz czy auto jest zamknięte czy otwarte. Właściwie po za włącz i wyłącz ogrzewanie oraz wysłanie punktów do nawigacji i ustawieniu timera klimatyzacji nic więcej nie zrobisz. Jest jeszcze podgląd ładowania w aplikacji. Moje audi ma jakiś błąd, co jakiś czas restartuje się cały komputer, gdzie wylatują wszystkie zapamiętane ulubione miejsca. Potrafi się to zdarzyć podczas jazdy, salon nie potrafi pomoc odsyła na infolinię audi. Co rano auto rozpoczyna instalowanie oprogramowania i nie działają żadne czujniki, zajmuje to około 1-2 minuty co jest irytujące, w moim przypadku, musze uważać aby nie uderzyć w bramę. Jest też podgrzewanie kierownicy, tylko za cholerę nie ma wskaźnika czy jest ono włączone czy tez wyłączone i aby się upewnić trzeba pare razy klikać włącz wyłącz i zapamiętywać komunikat na ekranie. Bo jak on już zniknie to nie wiesz czy kierownica jeszcze grzeje czy juz nie. Dla mnie to zabawka raczej a nie poważne auto, kupiłem z ciekawości i się zawiodłem, uważam że jak auto chce mieć coś do powiedzenia w kwestii EV na rynku to ma dużo do nadrobienia.
Wrażenia
5,0
Silnik
jest ok
5,0
Skrzynia biegów
brak
3,0
Układ jezdny
Auto pływa tzn. aktywny tempomat i system jazdy prowadzi auto od pasa do pasa, można dostać choroby lokomocyjnej.
2,0
Karoseria
bardzo miękki lakier.
Komfort
3,0
Widoczność
tylny zagłówek siedzenia przesłania jakikolwiek widok. Bez kamer lub lusterek bocznych nie da się nic zobaczyć. Lusterko jest zbędne w środku, chyba że dla kobiet aby się umalować.
3,0
Ergonomia
fajnie że są przyciski, ale kto to wymyślił aby były one dotykowe, co chwila coś niechcący się przełącza lub włącza, użytkowanie ich w rękawiczkach jest nie możliwe. Są one na tyle reaktywne ze można nie dotknąć a tylko zbliżyć palec i jzu jest reakcja. Strasznie wkurzajace.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość szybko auto ducha ciepłym powietrzem, ale dmucha nie równomiernie, mam wrażenie ze na nogi to leci jakaś znikoma ilość ciepła.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Centralny słupek jest za szeroki, siedzi się wąsko z nogami, nie jest dla mnie to zbyt wygodne, do miasta ok, ale na dłuższa trasę nie polecam. Z tylko jest za to bardzo dużo miejsca jak na takie autko.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszony.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali dużo prądu, u mnie średnia za styczeń i luty to 30-35kw a jeżdżę w miście. Jak auto sto pod domem i zima chcesz szybko je rozgrzać to komputer pokazuje zużycie 99kw przy włączonych wszystkich urządzeniach grzewczych na pokładzie. Zasięg zima realny u mnie wychodzi 160-170km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ładnie wyglądający gadżet za duże pieniądze. Takie jeździdełko premium do miasta i raczej dla kobiet niż faceta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
restartujące się systemu co jakiś czas. Aktualizacja mapy trwającą 1-2 dni. Wolny rozruch systemów komputerowych w tym nawigacji i systemów bezpieczeństwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Zużycie prądu dla silnika 55 340KM 250kW

Średni zasięg
183 km
Średni maksymalny zasięg
180 km
Średni minimalny zasięg
150 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
220 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
36,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
1,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
1,0 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi Q4 e-tron