Szukaj

Informacje o Citroen C3 Picasso 1.6 HDI 92KM 68kW 2008-2015

Lata produkcji: 2008 – 2015
Segment: VANy

Minivan segmentu B produkowany w latach 2008-2017. Mniejszy nastÄ™pca Xsary Picasso (tym wiÄ™kszym byÅ‚ C4 Picasso). Zbudowany w oparciu o Citroena C3 - mimo znaczÄ…cych różnic stylistycznych, oba modele dzieliÅ‚y wiele elementów technicznych i konstrukcyjnych, w tym pÅ‚ytÄ™ podÅ‚ogowÄ… PSA PF1 Platform. Projektantami C3 Picasso byli Donato Coco i Jean-Pierre Ploue. Od 2012 roku C3 Picasso oferowany byÅ‚ w wersji po face-liftingu. Jego nastÄ™pcÄ… w Europie zostaÅ‚ miejski crossover C3 Aircross, bazujÄ…cy na C3 III generacji. WczeÅ›niej pod tÄ… nazwÄ… Citroen sprzedawaÅ‚ model C3 Picasso w Ameryce PoÅ‚udniowej.

czytaj więcej
Produkowany od 2008 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 92 KM (68 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 1750 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,8
~Eug
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.6 HDI 92KM 68kW
Szukałem auta z silnikiem diesla i wybór padł na Citroena. Oferował najlepszy stosunek ceny do wyposażenia ok 55kPLN za w zasadzie wszystko co posiadały samochody tej klasy z początku XXI w. bez szklanego dachu i nawigacji która uznałem za zbedną przy mozliwości smartfona czy kupnej. Trochę się obawiałem się FAP -u bo jeżdzę małe krótkie odcinki i głównie po mieście. Pod tym względem miłe zaskoczenie zero problemu. Do tej pory zero problemów bo przebieg niewysoki może jedna żarówka od mijania się przepaliła ale przy H1 to zaden koszt. Wymieniam olej co rok robiąc ok. 7kkm rocznie koszt ok 100 pln nie uważam za drogi bo jak mówią kto smaruje ten jedzie. Zauważyłem że kończą się klocki hamulcowe i tarcze przednie ale przy jeździe miejskiej to chyba normalne.
4,5
~FunThomas
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.6 HDI 92KM 68kW
Auto używane w 80% w trasie - drogi krajowe, ekspresowe, autostrady oraz drogi wojewódzkie. Auto wygodne jak na swoją klasę, wysoka pozycja za kierownicą, ale także na tylnych siedziskach(duża przestrzeń na nogi oraz duża przestrzeń nad głową przy wzroście 180cm+). Auto zbyt wąskie, aby z tyłu trzem osobom było wygodnie. Dzięki dużej ilości szyb dobra widoczność z pozycji kierowcy. Przy przebiegu ok. 230 000km auto poddawane zalecanym czynnościom obsługowym nie sprawiło mi żadnych dodatkowych kosztów - wyjątkami od reguły są częstsze wymiany oleju silnikowego(co 10 000km), ale to na własne życzenie, tak sobie po prostu ubzdurałem :) Filtr powietrza, paliwa oraz kabinowy także wymieniane są częściej niż zaleca producent. Jak na razie nie ma żadnych ubytków oleju silnikowego między jego wymianami. Miło, że ta wersja nie posiada koła dwumasowego, a turbina to także prosta konstrukcja. Po odpaleniu auto traktowane higienicznie - bez żyłowania obrotów silnika, a przed zgaszeniem silnika daję motorowi kilkadziesiąt sekund odpocząć na ,,jałowcu". Jak dla mnie to fajne, proste jeżdzidło, które sprawuje się bardzo przyzwoicie. Spalanie także w pełni zadowalające - jeśli się nie katuje to 5,5l ON na 100km można osiągnąć bez problemu. Przy delikatnej jeżdzie w trasie spokojnie można zejść do wartości 4,7l. Oczywiście na autostradzie z nogą w podłodze na pedale gazu auto spala ok. 9,8l ON, ale to ekstremum. Szkoda, że Citroen wycofał ten model z produkcji bo jak dla mnie po 4 latach jazdy tym autem(auto użytkowane przeze mnie od nowości) to całkiem udana i przyjemna w eksploatacji jednostka. No ale, podobno dzisiaj diesle są ,,be". Jak dla mnie to pogląd bez sensu, ale to już moje prywatne wynurzenie. Pozdrawiam i życzę Wam drodzy czytelnicy samych dobrych wyborów przy zakupie kolejnego auta. Ahoj przygodo :)
4,5
~Polak Mały
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.6 HDI 92KM 68kW
Do 180 000 km auto niemalże zupełnie bezproblemowe. Po 180 000 wymiana filtra FAP, wymiana czujnika podciśnienia w w turbo-sprężarce, wymiana kolejnego (2-go) zamka w drzwiach, tarcz ham. z tyłu. Po 200 000 km wewnątrz prawie nie widać śladów zużycia, z zewnątrz nieco odprysków lakieru (niestety lakiery na dzisiejszych samochodach, za wyjątkiem marek premium, są b. słabe). Tarcze hamulcowe z przodu wytrzymały 130 000 km, z tyłu 180 000 km. Z tyłu są b. drogie (z łożyskami, 1600 zł wymiana tarcz i klocków w ASO - oryginały). Zajeżdżam już drugi komplet opon letnich i zimowych (zakładam, że oponki wystarczą do jesieni 2020 r., czyli na jakieś 280 000 km - o ile wcześniej nie sprzedam cytrynki). Jeśli chodzi o opony letnie, oryginalne były Michelin Energy Saver, dwie wymieniłem na Energy Saver Plus, ale okazały się gorsze niż oryginalne (uślizgi), kolejne dwie na Michelin Primacy 4 - te są rewelacyjne. Niestety rozmiary opon - zarówno 16" (letnie 195/55 R 16) jak i 15" (zimówki 195/60 R 15) są nietypowe i drogie. Zimowe to obecnie Nokian WR4, wcześniej Yokohama W-drive. Odnoszę wrażenie, że nokiany szybciej się ścierają. W aucie b. rzadko palą się żarówki. W ciągu 200 000 km wymieniłem kilka żarówek świateł mijania (6, może 8) i żarówki podświetlenia tabl. rejestracyjnej. Rozrząd wymieniałem po ok. 140000-150000 km (ok. 1800 w ASO - oryginał) . Profilaktycznie olej w skrzyni biegów. Padło też jedno łożysko koła przedniego (wymiana w ASO ok. 500 zł). W aucie tym w sumie spędziłem pewnie ok. 3500 h, czyli ok. 146 pełnych dni, a więc ok. 5 miesięcy. Kawał życia :( Przepaliłem z 10000 litrów ON o wartości ok. 45 000 - 50 000 zł. Wartość auta obecnie to ok. 20000 zł (tyle oferują dealerzy przy odkupie). Przeglądy w ASO wciąż robię co 20 000 km + wymiana oleju co 10 000 km.

Usterki Citroen C3 Picasso

Liczba wpisów: 8
ocierające szczęki hamulcowe o tarcze
  • Citroen C3 Picasso 1.4 95KM 70kW 2008-2015
  • ukÅ‚ad hamulcowy
przy małych prędkościach do 20 km słychać z pod kół szuranie samochód przebieg 3 tys. km, po zime założyłem letnie opony z nowymi alufelgami i zauważyłem że z tylnych kół przy małej prędkości słychać okresowe szuranie (z jednego koła bardziej z drugiego mniej), tak jakby szczęki ocierały o tarcze, Podniosłem koła na lewarku żeby się upewnić i faktycznie na tarczy jest wyczuwalne lekkie ocieranie. Sprawdziłem także przednie koła i na jednym w ogóle nie ma żadnego oporu takiego jak na tych tylnych kołach a przy drugim przednim kole jest podobnie jak na tylnych a ponadto coś jeszcze tam "jargocze" albo tak jakby piasek trzeszczał. Nie wiem czy to coś poważnego i czy coś z ty robić.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Ciagłe działanie wentylatora
  • Citroen C3 Picasso 1.4 95KM 70kW 2008-2015
  • instalacja elektryczna
  • 101 tys. km
Przy zimnym silniku włącza się wentylator i zapala się kontrolka silnika. Wiatrak ustaje po jakiś 10 min.przez to rozpadowi jest się akumulator. Szukam pomysłu na rozwiązanie kłopoty. A i jeszcze jedno po odpaleniu pojawia się długi ciągły sygnal. Jakby jakąś wielka przeszkodą była - oczywiście nic nie ma a sygnał piszczy. Czasem podczas jazdy włącza się..
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
kruszenie się pianki wypełniacza przednich foteli
  • Citroen C3 Picasso 1.4 VTi 95KM 70kW 2016-2017
  • wnÄ™trze
  • 99 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 6
możesz odkurzać auto a i tak przy 7-8 latku zauważysz że non stop pod fotelami zbiera się pokruszona pianka, kulki utlenionej pianki. Wypełnienie foteli przednich jest niedopracowane. Pianka się kruszy i zasypuje spód foteli. Bardzo nieestetyczne.
Citroen C3 Picasso