Szukaj

Informacje o Citroen C3 Picasso

Lata produkcji: 2008 – 2017
Segment: VANy

Minivan segmentu B produkowany w latach 2008-2017. Mniejszy następca Xsary Picasso (tym większym był C4 Picasso). Zbudowany w oparciu o Citroena C3 - mimo znaczących różnic stylistycznych, oba modele dzieliły wiele elementów technicznych i konstrukcyjnych, w tym płytę podłogową PSA PF1 Platform. Projektantami C3 Picasso byli Donato Coco i Jean-Pierre Ploue. Od 2012 roku C3 Picasso oferowany był w wersji po face-liftingu. Jego następcą w Europie został miejski crossover C3 Aircross, bazujący na C3 III generacji. Wcześniej pod tą nazwą Citroen sprzedawał model C3 Picasso w Ameryce Południowej.

czytaj więcej

Citroen C3 Picasso – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

2,2
~Robert
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.4 95KM 70kW
Jestem posiadaczem C3 Picasso w wersji z oryginalną fabrycznie montowaną instalacją gazową LandiRenzo. Rocznik 2012. W życiu nie widziałem takiego gówna jak ten samochód. Średnio co 2 miesiące w serwisie. Po o 120 000 km zaczęły się usterki praktycznie wszystkiego. Ta fabryczna instalacja to największy szajs w tym samochodzie - notorycznie powoduje usterki świec i cewek (tak co 5000 km do wymiany). Wtryskiwacze średnio co rok do wymiany (koszt to ok 1200 zł). Ogólnie nie polecam - w życiu już bym go nawet za darmo nie wziął.
4,8
~Eug
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.6 HDI 92KM 68kW
Szukałem auta z silnikiem diesla i wybór padł na Citroena. Oferował najlepszy stosunek ceny do wyposażenia ok 55kPLN za w zasadzie wszystko co posiadały samochody tej klasy z początku XXI w. bez szklanego dachu i nawigacji która uznałem za zbedną przy mozliwości smartfona czy kupnej. Trochę się obawiałem się FAP -u bo jeżdzę małe krótkie odcinki i głównie po mieście. Pod tym względem miłe zaskoczenie zero problemu. Do tej pory zero problemów bo przebieg niewysoki może jedna żarówka od mijania się przepaliła ale przy H1 to zaden koszt. Wymieniam olej co rok robiąc ok. 7kkm rocznie koszt ok 100 pln nie uważam za drogi bo jak mówią kto smaruje ten jedzie. Zauważyłem że kończą się klocki hamulcowe i tarcze przednie ale przy jeździe miejskiej to chyba normalne.
4,5
~FunThomas
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.6 HDI 92KM 68kW
Auto używane w 80% w trasie - drogi krajowe, ekspresowe, autostrady oraz drogi wojewódzkie. Auto wygodne jak na swoją klasę, wysoka pozycja za kierownicą, ale także na tylnych siedziskach(duża przestrzeń na nogi oraz duża przestrzeń nad głową przy wzroście 180cm+). Auto zbyt wąskie, aby z tyłu trzem osobom było wygodnie. Dzięki dużej ilości szyb dobra widoczność z pozycji kierowcy. Przy przebiegu ok. 230 000km auto poddawane zalecanym czynnościom obsługowym nie sprawiło mi żadnych dodatkowych kosztów - wyjątkami od reguły są częstsze wymiany oleju silnikowego(co 10 000km), ale to na własne życzenie, tak sobie po prostu ubzdurałem :) Filtr powietrza, paliwa oraz kabinowy także wymieniane są częściej niż zaleca producent. Jak na razie nie ma żadnych ubytków oleju silnikowego między jego wymianami. Miło, że ta wersja nie posiada koła dwumasowego, a turbina to także prosta konstrukcja. Po odpaleniu auto traktowane higienicznie - bez żyłowania obrotów silnika, a przed zgaszeniem silnika daję motorowi kilkadziesiąt sekund odpocząć na ,,jałowcu". Jak dla mnie to fajne, proste jeżdzidło, które sprawuje się bardzo przyzwoicie. Spalanie także w pełni zadowalające - jeśli się nie katuje to 5,5l ON na 100km można osiągnąć bez problemu. Przy delikatnej jeżdzie w trasie spokojnie można zejść do wartości 4,7l. Oczywiście na autostradzie z nogą w podłodze na pedale gazu auto spala ok. 9,8l ON, ale to ekstremum. Szkoda, że Citroen wycofał ten model z produkcji bo jak dla mnie po 4 latach jazdy tym autem(auto użytkowane przeze mnie od nowości) to całkiem udana i przyjemna w eksploatacji jednostka. No ale, podobno dzisiaj diesle są ,,be". Jak dla mnie to pogląd bez sensu, ale to już moje prywatne wynurzenie. Pozdrawiam i życzę Wam drodzy czytelnicy samych dobrych wyborów przy zakupie kolejnego auta. Ahoj przygodo :)
ocierające szczęki hamulcowe o tarcze
  • Citroen C3 Picasso 1.4 95KM 70kW 2008-2015
  • układ hamulcowy
przy małych prędkościach do 20 km słychać z pod kół szuranie samochód przebieg 3 tys. km, po zime założyłem letnie opony z nowymi alufelgami i zauważyłem że z tylnych kół przy małej prędkości słychać okresowe szuranie (z jednego koła bardziej z drugiego mniej), tak jakby szczęki ocierały o tarcze, Podniosłem koła na lewarku żeby się upewnić i faktycznie na tarczy jest wyczuwalne lekkie ocieranie. Sprawdziłem także przednie koła i na jednym w ogóle nie ma żadnego oporu takiego jak na tych tylnych kołach a przy drugim przednim kole jest podobnie jak na tylnych a ponadto coś jeszcze tam "jargocze" albo tak jakby piasek trzeszczał. Nie wiem czy to coś poważnego i czy coś z ty robić.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Ciagłe działanie wentylatora
  • Citroen C3 Picasso 1.4 95KM 70kW 2008-2015
  • instalacja elektryczna
  • 101 tys. km
Przy zimnym silniku włącza się wentylator i zapala się kontrolka silnika. Wiatrak ustaje po jakiś 10 min.przez to rozpadowi jest się akumulator. Szukam pomysłu na rozwiązanie kłopoty. A i jeszcze jedno po odpaleniu pojawia się długi ciągły sygnal. Jakby jakąś wielka przeszkodą była - oczywiście nic nie ma a sygnał piszczy. Czasem podczas jazdy włącza się..
Problem rozwiązany
4 komentarze
kruszenie się pianki wypełniacza przednich foteli
  • Citroen C3 Picasso 1.4 VTi 95KM 70kW 2016-2017
  • wnętrze
  • 99 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 6
możesz odkurzać auto a i tak przy 7-8 latku zauważysz że non stop pod fotelami zbiera się pokruszona pianka, kulki utlenionej pianki. Wypełnienie foteli przednich jest niedopracowane. Pianka się kruszy i zasypuje spód foteli. Bardzo nieestetyczne.
Citroen C3 Picasso