Szukaj

Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013

  • Autor: zalamany
  • Kategoria: układ kierowniczy
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował.
Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę.
Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?

Komentarze

Witam mam podobny problem co kolega w pierwszym poście napisal ,mam skode 2.0 TDI ,4×4 ,przy gwałtownym ruszaniu ciągnie na prawo zbieznośc ustawiona z kątami i wszystkie ect. Tuleja prawy wachacz wymieniona i dalej to samo
Odpowiedz
Trzeba sprawdzić na hamowni symetrię momentów. Wpływ na kierowanie jest spory bo nawet różnice w masie bezwładności osi krótkiej i długiej równoważy się ciężarkiem.
Odpowiedz
Najczęściej to tylne tuleje przednich wahaczy. Nawet jeśli wyglądają na dobre to guma z jakiej są zrobione może być już sparciała. Przy mocniejszych jednostkach warto też pomyśleć o odpowiedniku poliuretanowym. Są twardości o zbliżonej charakterystyce do oryginalnych tulei. Druga przyczyna to poduszki zawieszenia silnika lub skrzyni biegów. Koniecznie należy je sprawdzić i tu podobnie, mimo że na oko wyglądają dobrze to mogą być uszkodzone. Niejednokrotnie wewnątrz gumowej tulei znajduje się kropla oleju która stanowi niejako odbojnik ciśnieniowy. Wystarczy że tego oleju braknie i już tuleja przemieszcza się w znacznie większym stopniu niż oryginalnie zakładano.
Odpowiedz
Mam to samo. VW Passat B8 1.8 TSI 180KM / 350NM. Auto jedzie idealni prosto na luzie, przy hamowaniu silnikiem czy ostrym hamowaniu [ 0 - 200km/h ]. Ale podczas przyśpieszania [ gaz mniej lub bardziej wciśnięty, duży moment na koła] auto ściąga w prawo przy braku rąk na kierownicy. Muszę trzymać ręce na kierownicy lub kontrować w lewo, gdy ostro przyśpieszam. Przy ruszaniu na 1-szym biegu kierownica przekręca się w prawo. Wygląda na to, że przednie koła otrzymują różny moment ze skrzyni biegów. Geometra jest poprawna. W ASO powiedzieli, że tak ma być. Dziwna sprawa.
Odpowiedz
Problem dalej nie jest rozwiązany. Wymieniłem zwrotnicę. Byłem u znajomego, gdzie ustawili mi całe zawieszenie od nowa. Zmieniałem koła. Dalej nic. Objaw jest identyczny jak kolega Rafal napisał. Gadanie, że TTTM jest ignorancją ze strony serwisu. Jeździłem różnymi autami w tym takim samym jak mój i problem tam nie występuje.
Odpowiedz
Objawy mechanizmu różnicowego, wybity swożeń, uszkodzona końcówka drążka, przypieczone łożysko.,przyczyn może być wiele.
Odpowiedz
Skoda Octavia II Kombi Facelifting