Szukaj

szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010

  • Autor: witjas
  • Kategoria: silnik
Na początku roku 2010 zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. Choć w warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantowali że to na 100% usterka cewek. Przyczyną okazała się nieszczelność instalacji podciśnienia. Nie byłem przy naprawie osobiście, mechanicy powiedzieli tylko że gdzieś pod plastikową osłoną silnika, w okolicach wtrysków gazowych jest taka cieniutka rurka na podciśnienie która była nieszczelna. W grudniu 2010 zostawiłem samochód w warsztacie (Autoekspert), przez 2 dni mechanicy szukali przyczyny i odkryli nieszczelność instalacji podciśnienia. Kiedy to naprawiłem, objaw szarpania na benzynie ustał ale na LPG nadal był, tylko że mniej odczuwalny. Potem odwiedziłem też warsztat LPG gdzie podłączyli komputer który wykazał ZŁĄ MIESZANKĘ PALIWOWĄ LPG. Mieszankę wyregulowali ponownie i teraz silnik chodzi jak zegarek na LPG i na benzynie. Wszystkie zasługi za prawidłową diagnozę zawdzięczam firmie Autoekspert (przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie).

Komentarze

Witam wszystkich!
Jesli chodzi o ,,wypadanie zaplonu" to z wlasnych przezyc dlugoletnich podruzy (jeszcze jak jezdzily po drogach Waszawy, Syrenki....) to swiec sie nie wymienia pojedynczo a w SAAB'ach rowniez cewek. Ponadto, cewki nie sprawdza sie w zamiennikach - tylko oryginalne, japonskie. A dosloownie kilka tygodni temu pewien mechanik, wieloletni uzytkownik kilku SAAB'ow powiedzial, ze te wlasnie silniki, B2o7, 15o KM nie powinny palic 95 oktan lecz najwyzsza poniewaz jest wlasnie efekt szarpania-wypadania zaplonu.
I cos w tym jest....
Milego...
Odpowiedz
Miałem dokładnie te same objawy przy Aero, szarpanie do 3tys. RPM przy depnięciu i nierówne obroty na jałowym. Check się zapalał ale tylko kilka razy podczas kick downa. Komputer diagnostyczny pokazał wypadanie zapłonu najpierw głównie na 4 cylindrze a po zakupie i wymianie jednej cewki na trzecim cylindrze. Świece oczywiście wymienione przed cewką na nowe zalecane. Kupiłem kolejną cewkę i już prawie się ucieszyłem kiedy po dobrym rozgrzaniu silnika problem szarpania powrócił a komp pokazywał wypadanie na 3 cylindrze. Zamiany wszystkich cewek miejscami kończyły się wypadaniem na 3 lub 4 cylindrze. Dopiero gdzieś na ang forum dokopałem się do porady że w przypadku gdy wypada głownie na 3 lub 4 cylindrze to prawdopodobną przyczyną jest nieszczelność w podciśnieniu turbiny która dochodzi do prawej strony silnika właśnie.
Pokazana na zdjęciu http://www.jimellissaabparts.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=408331
Po wymianie jak ręką odjął :). Dopiero póżniej skojarzyłem fakty że wypadanie zaczęło się właściwie po demontażu obudowy filtra powietrza. Musiałem przy zdejmowaniu ruszyć ten gruby wąż i zrobiła się nieszczelność
Odpowiedz
Witam! Nie moge otworzyc linku ze zdjeciem, ktory podales. Mozesz to puscic jeszcze raz?
Mozesz na moj prywatny emajl?

shimghumdo@yahoo.co.uk
Odpowiedz
szarpanie na zimnym silniku. usterka ginie po kilku kilometrach.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
8,1
l/100km
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportSedan