Szukaj

Informacje o Subaru XV I Crossover Facelifting 2.0i 150KM 110kW 2016-2017

Lata produkcji: 2016 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2012, kompaktowy crossover (segment I) był pierwszym tego typu modelem w gamie Subaru. W katalogu japońskiego producenta Subaru XV stał się następcą modelu Outback Sport, jak również Imprezy XV, będącej do tego czasu jedynie uterenowioną odmianą Imprezy. Debiut Subaru XV w roku 2011 poprzedziło zaprezentowanie prototypu noszącego nazwę XV Concept. Samochód w dalszym ciągu powiązany jest blisko z Subaru Imprezą IV generacji (m.in. ta sama platforma podłogowa, zbliżony design), jednakże odwrotnie niż w przypadku Imprezy XV, obecnie to Impreza oparta jest na XV, a nie przeciwnie.
czytaj więcej
Powagosław

Przed Państwem najbardziej jaskrawy i prowokacyjny stylistycznie model Subaru, jaki trafił do seryjnej produkcji. Jego projektanci w końcu doszli do wniosku, że współczesny crossover musi wyglądać groźnie (poprzednia Impreza XV nie robiła takiego wrażenia), nawet jeśli tak naprawdę jest rodzinnym vanem. A przecież XV ma większe ambicje.

~Powagosław
Luzacjusz

Uroda aut Subaru, szczególnie ostatnio, jest odwrotnie proporcjonalna do ich ceny. W przypadku XV, jedno i drugie trudno zrozumieć. W sumie, mówiąc łagodnie, miłość od pierwszego wejrzenia jest możliwa tylko wtedy, jeśli, nie daj Boże, masz z -7 dioptrii. Ale czego oko nie widzi, tego sercu nie żal.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4200 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Dodatkowe informacje silnik chłodzony cieczą, z łożyskowanym wałem korbowym, łańcuchem rozrządu o bezobsługowych napinaczach i systemem zmiennych faz rozrządu AVCS (Active Valve Control System)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Symmetrical AWD
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Stop & Go
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,6
~Jakub
Subaru XV I
Crossover Facelifting 2.0i 150KM 110kW
Główny problem to usterki mniejsze i większe oraz koszty ich napraw. Zaczęły się pojawiać zaraz po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Niestety auto nie daje o sobie zapomnieć i drąży domowy budżet. Zaraz po okresie gwarancyjnym padły diody światłą stopu w lewej tylnej lampie (całą do wymiany ok 1500zł), po roku zaczęła padać w ten sam sposób lampa prawa. W 6-ym roku użytkowania zaczęły się problemy ze wspomaganiem (zaczęło skręcać kierownicę w lewo). Serwis autoryzowany zaleca wymianę całej maglownicy - koszt ok 12000zł. Znalezienie części używanej nie jest łatwe. Auto jest użytkowane na asfalcie. Nie jeździ w terenie. Przy niecałych 100.000km przebiegu i wieku 6 lat, przekroczyło mój próg bólu. Nie ufam już jego jakości.
4,5
~adamXV
Subaru XV I
Crossover Facelifting 2.0i 150KM 110kW
Auto nie jest doskonałe, nie ma takich. Założenie producenta, czyli zgrabny crossover do miasta i na wypady poza zrealizowane na 5 z plusem. Bardzo przyjemny w prowadzeniu i dość komfortowy jak na klasę pojazdu, nie jest to segment premium ale jest naprawdę wart wydanej kasy. Nie dla szpanu i lansu, dla mnie skrojony jak na miarę. Nie da się go nie lubić. Jeśli bardzo podobają Ci się nowe modele Lexusa to prawdopodobnie XV nie jest dla Ciebie, żadne Subaru nie jest wtedy dla Ciebie...taka dygresja na temat podejścia dwóch producentów aut do motoryzacji.
4,7
~Smok
Subaru XV I
Crossover Facelifting 2.0i 150KM 110kW
Jak widzę dowolny człowiek może tu wpisać wszystko, stąd zapewne to auto ma tak niedorzecznie niskie oceny u "niektórych". Uzytkuję to auto od czerwca i muszę powiedzieć że jest świetne, wręcz skrojone dla mnie jak na miarę. Doskonały napęd na 4 koła, duży prześwit i świetne prowadzenie czyni z niego idealny samochód na bieszczadzkie szutrówki, błota i podjazdy i na kręte podkarpackie asfaltówki :-) XV to rzadki samochód na polskich drogach ale jednak bardzo niedoceniany.
Średnie spalanie dla Subaru XV I Crossover Facelifting 2.0i 150KM 110kW 2016-2017
8,1
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Subaru XV I
Crossover Facelifting 2.0i 150KM 110kW
Przy normalnej jeździe około 9 gazu. Z przyczepą kempingiwa 1209kg na autostrafzie 100km/h 13.5. A noramalnie przy 140 około 9 gazu. Plus to niewatpliwie skrzynia ktora maksymalnie zniża obroty silnika i stad niskie spalanie. Polecam Omnigas instalacje z wtryskami membranowymi. Juz 20tys na gazie. Bez dotrysku benzyny a z lubryfikacją. Zimaluk@gmail.com
8,8
Subaru XV I
Crossover Facelifting 2.0i 150KM 110kW
Skrzynia CVT, LPG LandiRenzo z lubryfikacją. Spalanie trochę większe niż na benzynie.-około 15 %. Co ciekawe lepsze przyspieszenie- 9,4s do 100 na benzynie 9,8 przy wyłączonym EPS. Jestem bardzo zadowolony. Butla 45 l gazu pozwala na przejechanie spokojnie 500 km. Więc samochód bardzo ekonomiczny jak na swoja wagę i stały napęd 4x4.
7,1
Subaru XV I
Crossover Facelifting 2.0i 150KM 110kW
Skrzynia Cvt jest bardzo dobrze zestrojona. Na trasie przy spokojnej jeździe 50-90 km/h komputer pokazuje średnio 5.2 . Maksymalnie po mieście 10 na dojazdach 3km. A średnie z całego baku 7.8. Przy 100 skrzynia potrafi utrzymać obroty około 1600 i podaje spalanie chwilowe ok 5 na prostej drodze. Jak na 4x4 i 1450kilo jest bardzo oszczędne. Poprzednie 4wd paliły więcej o około 1.5l. Polecam
Subaru XV I Crossover Facelifting