Szukaj

Raporty zużycia paliwa Volkswagen Passat B5

Podsumowanie 208 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silnik Diesel Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 101KM 74kW
Nadwozie
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
6,6
40,05 zł
140
6,5
39,64 zł
68

Lista raportów zużycia paliwa (208)

7,3
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
6,5
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Mim zdaniem silnik 1.9 tdi 101 km to idealny silnik na polskie drogi. Jeśli silnik nie jest zajeżdżony to jest to idealne połączenie przyzwoitej dynamiki i spalania. Spalanie w trasie (nie autostrada średnia prędkość 90-110 km/h) to 5,8, spalanie w trasie (autostrada średnia prędkość 140-160 km/h) to 6,2, a spalanie w mieście to ok. 7,3 l. Przez 2 lata zrobiłem 70 tysięcy kilometrów, żadnych awarii poza wymianą płynów i klocków hamulcowych. Obecnie mój przebieg to 310 000 tysięcy i spalanie nadal jest takie same. Polecam gorąco autko z tym silnikiem.
6,4
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Samochód w trasie spala umiarkowane ilości paliwa. Największe spalanie jest w miescie, ale to normalne ponieważ samochód też sporo wazy (około 1500kg)
5,3
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
6,8
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
I tutaj dochodzimy do bardzo ważnego tematu. Koszty utrzymania TDI są akceptowalne, nawet jeśli trzeba wymienić sprzęgło z kołem dwumasowym (wystarcza na ok. 85000km, cena ok. 2500zł) lub wymienić turbosprężarkę (raz na 120000km). Rozrząd to koszt ok. 1000zł (co 60000km). Typowa serwisówka, czyli wymiana oleju Castrol 5W-40 505 01 plus 4 filtrów (oleju, paliwa, powietrza i kabinowy) to 400-500zł. Spalanie jest rewelacyjne jak na takie gabaryty auta i moc silnika. Na trasie jadąc z całą rodziną można spokojnie zejść poniżej 5l/100km. Miasto to ok. 7,5l/100km. Moja średnia z ponad 100000 przejechanych kilometrów to dokładnie 7l/100km. Przy przebiegu prawie 200000km musiałem wymienić 4 pompowtryskiwacze co wyniosło mnie prawie 6000zł. Było to wyjątkowo trudne do ostatecznego zdiagnozowania, więc temat ciągnął się przez prawie pół roku.
6,3
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Jeździłem Passatem b5 fl przez kilka lat i nigdy nie miałem z nim problemów. Spalanie rewelacyjne. Dodam jeszcze że na trasie w 5 dorosłych osób, plus bagaż po dach w drodze do Chorwacji z prędkościami 140-160 km/h spalał 6.5 l/100km.
6,7
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
5,2
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 101KM 74kW
Mam świra na punkcie Eco-Drivingu. Więc wszystkie tankowania skrzętnie notowałem. Niestety zapiski trzymałem w schowku, a auto ukradli. Cudowny samochód z niesamowitym silnikiem - szkoda że już takich nie produkują. Niestety Passat jak to Passat... chodliwy. Mój rekord tym samochodem to 3.3l/100km (Licznik kalibrowałem kilku krotnie więc wiem, że nie przekłamywał max 0.1l/100km) Początkowo przekłamywał o 0.8l/100km Po kilku tankowaniach do pełna i po każdym tankowaniu kalibracja licznika- kalibrowałem 3 razy i pokazywał idealnie. Zawsze jeździłem EKO... zawsze. Tankowałem tylko Orlen ECODiesel. Średnie spalanie w trybie mieszanym bo w takim jeździłem ciągle to latem auto paliło od 5.0l/100km do 6.0l/100km zimą. I zależnie od temperatury zewnętrznej czyli momentu w którym się rozgrzał to taki był wynik spalania. Z moich obserwacji wynika, że temperatura w okolicach 20 stopni Celsjusza była najoptymalniesza. W trasie nad morze przy spokojniej jeździe(przepisowej) 4.3l/100km. Jezdziłem na oponach wąskich 195/65R15. Nie miałem zamontowanych ledów, więc jezdziłem na światłach standardowych. Auto z tempomatem. Nie modyfikowana mapa silnika - oryginał. Zmniejszyłem jedynie temperature doładowania "dopowietrzając" InterCooler. Jako, że miałem samochód bez halogenów przeciwmgłowych (moim zdaniem to zaleta) intercooler był odkryty i podczas jazdy przewiewał go pęd powietrza - dzięki temu chłodniejsze powietrze trafiało do komory spalania i auto mniej pali. Wystarczy odkręcić klakson i umieścić go z prawej strony zderzaka i dodatkowo wyciąć zbędne plastiki w kratce. Po tym zabiegu wystarczy się nachylić i Intercooler widać w pełnej okazałości. I wierzcie mi, że efekt był odczuwalny, a jak jeździłem z kompem na kolanach odnotowałem spadek około 10stopni w dolocie. Ważne jest to aby skalibrowac licznik temperatury wody. Okazało się, że pomimo wskazań ciągle 90stopni na liczniku w komputer pokazywał 75stopni. Silnik był ciągle nie dogrzany. UWAGA! LICZNIK POKAZUJE 90 CAŁY CZAS JEŻELI TEMPERATURA WODY WAHA SIĘ POMIĘDZY 70-110. Czyli jak jedziesz do pracy to pomimo, że woda osiągnęła dopiero 70 stopni to na liczniku pokazuje już 90. Takie oszustwo VW. Trzeba się podpiąć pod licznik i przekalibrować. Po zabiegu kalibracji wskaznika temp wody wymieniłem termostat i na wskazniku podczas jazdy otwierał się na 89 stopni a zamykał około 86 stopni. Najwyżasza temp latem silnika jaką odnotowałem to 93stopnie w korku. Z reguły podczas jazdy do pracy 25km. Na ekonomizerze dziennym udawało mi się zejść do 4.5-5.0 zależy czy zima czy lato, ale późniejsza jazda po mieście w koło komina kompensowała stratę dlatego średnie spalanie wynosiło około 5.3l/100km. Najwyższe spalanie jakie odnotowałem - 6.0l/100km w trybie mieszanym to był okres styczniowy było max -16. Wiosna lato zawsze pomiędzy 5.2l/100km - max 5.6l/100km.
6,2
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Auto na każdą okazję,najniższe spalanie na trasach krajowych,bez wygłupów z prędkościami do 120km/h,najwyższe odnotowane podczas jazdy na krótkich miejskich odcinkach.Średnie spalanie z 15 tys.km wynosi 6,6l na setkę więc średnio,mogłoby być nieco niższe zważywszy na to że nie jest to auto klasy wyższej tylko nieco wyrośnięty średniak.
7,0
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
W trasie samochód spala dość małe ilości paliwa. Natomiast w mieście i w chłodniejsze dni dość dużo.
Volkswagen Passat B5