Szukaj

Raporty zużycia paliwa Volkswagen Caravelle T5

Podsumowanie 16 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa

Lista raportów zużycia paliwa (16)

7,7
Volkswagen Caravelle T5
Transporter Kombi Facelifting długi rozstaw osi 2.0 TDI 140KM 103kW
Przebieg 236 tyś km. Posiadam od pół roku, spalanie mnie nie rozczarowało.
9,7
Volkswagen Caravelle T5
Multivan Facelifting krótki rozstaw osi 2.0 TDI 140KM 103kW
srednie zalezy od jazdy
8,9
Volkswagen Caravelle T5
Caravelle Facelifting długi rozstaw osi 2.0 TDI 140KM 103kW
Autko jest dość nietypowe, ponieważ teoretycznie najoszczędniej powinien spalać na 6-tym biegu, ale praktycznie jadąc 90 km/h i mając 1650 RPM ciężko w naszych krajowych warunkach na płynną jazdę. Tak naprawdę do jazdy po DK używam 5-ego biegu ponieważ zakres obrotów w granicach 1950 RPM odwdzięcza się przyzwoitym momentem obrotowym i pozwala bez redukcji wyprzedzać. Tak samo jadąc na 5-ce można w trasie uzyskać spalanie w granicy 7 litrów na setkę. Oczywiście komputer pokładowy mojego auta przekłamuje o ok. 0,7 l/100km dlatego wartości spalania podane w tym raporcie uwzględniają prawdziwą i rzeczywistą wartość. Przy agresywnej jeździe w kraju autko zadowoli się spalaniem nawet 14 l/100 km ale to w naprawdę ekstremalnych sytuacjach (autostrada i ok 170 km/h non stop).
7,9
Volkswagen Caravelle T5
Transporter Furgon Facelifting długi rozstaw osi 2.0 TDI 140KM 103kW
Świetne auto do pracy- wygodne, pakowne i dość zrywne. Wyprzedzanie tira, czy wlekących się aut to żaden problem. 140 KM wystarcza. Przy ataku zimy i zaspach jak jest załadowany to idzie jak czołg, nie ma mocnych, jednak przy pustej pace na oblodzonej i zasypanej śniegiem nawierzchni marzy sie 4x4.. Jednak mimo wszystko dobrze trzyma się drogi. Co do spalania: mierzone jest po każdym całym baku (wersja bez komputera pokładowego) ze wzoru: [lirty/kilometry]*100. Największe zanotowane spalanie to 9,5 litra ale w wyjątkowych warunkach: cała trasa w duże śnieżyce, połowa z przejechanych 800km załadowany grubo ponad tonę, niekiedy 50km przejechane z prędkością 30km/h. Niestety- takie warunki. W lato przy prędkościach 90-120km/h po przeliczeniu spalenia całego baku w cyklu mieszanym wychodzi koło 7.2/7.3 litra. Jak zachce się dużo wyprzedzać i niekiedy wyciskać 150-160 (co dla auta nie jest żadnym problemem) to wtedy spalanie w granicach 8.5litra. Co do filtra cząstek stałych to od nowości, do dzisiejszego przebiegu 30tys km nie było z nim żadnych problemów (jeżdżony częściej w trasie niż w mieście), jednak stosunkowo drogo wychodzą wszelkie naprawy w ASO- np uszkodzony zderzak przez oderwany kołpak z jadącego z przodu auta wraz z kilkoma wewnętrznymi plastikami wyszedł ok 4tys zł. Opłaca się więc wykupić pełen pakiet ubezpieczenia...
7,9
Volkswagen Caravelle T5
Caravelle Facelifting długi rozstaw osi 2.0 TDI 140KM 103kW
7,9
Volkswagen Caravelle T5
Multivan Facelifting długi rozstaw osi 2.0 TDI 140KM 103kW
Porównując Renault trafic, bo takom jeździłem z silnikiem 100kM to podobne spalanie. A to ma być EURO5 - nie wiem czy tyczy się to zużycia paliwa.
Volkswagen Caravelle T5