Szukaj

Najnowsze raporty Subaru

11,3
Subaru Outback V
Crossover 2.5i 175KM 129kW
Zrobiłem ponad 10 tys km jak do tej pory. Myślę że około 30% to były trasy (głównie ekspresówki, czasem autostrady, czasem drogi krajowe), reszta to miasto i to na króciutkich odcinkach. I przy takiej jeździe, jak dojdą jeszcze korki, to spalanie mojej żonie raz wyszło ponad 14 litrów. Trasa na wakacje Gdańsk - Szklarska Poręba - Hanower - Gdańsk miała spalanie 8,9 L/100km, a była to mieszana trasa autostrad (w tym też niemieckich czasem z prędkością 180-190km/h)/ekspresówek i dróg krajowych. Średnie spalanie wychodzi w granicach ok. 11 litrów, uwzględniając trasy. Spalanie liczone na podstawie przebiegów i tankowań, bo komputer zaniża. Na ekspresówce komputer pokazuje czasem 8 a czasem 9 litrów na tempomacie, na autostradzie spokojnie pokaże 9,5, jednak komputer zaniża o około 0,5-0,7. Ci co się zachwycają spalaniem 8L patrzą chyba tylko na komputer i nie są świadomi, że tak naprawdę oznacza to spalanie pod 9. Mimo to uważam, że 11 litrów to nie jest dużo na auto o tych gabarytach, stałym AWD, automatycznej skrzyni i tej pojemności silnika itp, przy jeździe w 70% po mieście, z czego sporo to są krótkie odcinki po 3-4km. Przy zwykłej jeździe paliłby mniej
8,3
Subaru Outback VI
Crossover 2.5i 169KM 124kW
Wyniki i poniżej trochę mojego komentarza. Jazda miejska (Gdańsk, poranne korki): 10-12 l/100 km, przy 90 km/h: 5,5-6,0 l (obroty silnika: 1500), przy 100 km/h: 6,0-6,5 l (obroty silnika: 1800), przy 110 km/h: 6,5-7,0 (obroty silnika: 1900), przy 120 km/h: 7,0-7,5 l (obroty silnika: 2000), przy 130 km/h: 7,5-8,5 l (obroty silnika: 2200), przy 140 km/h: 8,5-10 l (obroty silnika: 2500), przy 150 km/h: 10-11,5 l (obroty silnika: 3000). Średnia z 25 000 km: 8,4 l Podane wyniki są dla osób, które tak jak ja jeżdżą spokojnie i ekonomicznie (przewidywanie sytuacji na drodze, hamowanie silnikiem itd.). Samochodem przejechałem 25 000 km, jestem już po 2 wymianach oleju. Samochód używany w każdych warunkach pogodowych i drogowych. W tygodniu jazda codziennie od 10 do 40 km w jedną stronę (dojazdy do pracy), w weekendy wycieczki weekendowe w okolicy, kilka razy w roku dłuższe jazdy autostradą. Samochodem trzeba nauczyć się jeździć, jeśli chcemy, żeby był ekonomiczny. Skrzynia Lineartronic jest świetna, jeśli się z nią dogadasz. Trzeba wciskać gaz delikatnie i stopniowo. Wówczas skrzynia nie wkręca silnika na obroty powyżej 2000 i cały czas pracuje w zakresie 1100-1900, co sprawia, że jest naprawdę ekonomicznie. Jeśli wciskamy gaz jak w zwykłym automacie (poprzednio miałem DSG) obroty podchodzą do 3000-3200 i dopiero wówczas następuje wirtualna zmiana przełożenia - taka jazda podwyższa spalanie drastycznie. Dlatego napisałem, że kluczem jest nauka jazdy ze skrzynią. Pod względem ekonomii samochód zasadniczo nie nadaje się do ekonomicznej jazdy miejskiej. Duża ilość zatrzymań, ruszania, korków powoduje bardzo duży wzrost spalania i niewiele da się z tym zrobić. Jeżdżąc po Trójmieście nigdy nie udało mi się zejść poniżej 10 l. Oczywiście mówię tu o godzinach szczytu, a nie jeździe w nocy, gdy nie ma ruchu. Szybciej niż 150 km/h przez dłuższy czas nigdy nie jechałem. Do tej prędkości w kabinie nadal nie słychać silnika, ale szumy powietrza są już naprawdę spore i robi się głośno. Tak samo jest ze stabilnością, zwłaszcza przy dużym wietrze. Do 140 km/h samochód jedzie zasadniczo jak po szynach, powyżej kształt nadwozia i prześwit dają o sobie znać i trzeba się mocniej skupić zdecydowanie, mocniej trzymać kierownicę itd. Mnie najbardziej relaksuje jazda na autostradzie z prędkością 120 km/h. Jest absolutna cisza, rozsądne spalanie i wciąż poruszamy się sprawnie (płynność jazdy, mało hamowań itd.).
8,7
Subaru Forester V
SUV Facelifting 2.0i-L e-Boxer 150KM 110kW
Ociężały smok na kółkach. Ale moje wszystkie auta palą dużo gdyż raczej dynamicznie się poruszam. Po miesicie miedzy 9,2 (jazda tetrycza) a 11.00 l/100km... W trasie bywa oszczędniej (tj. jeśli nie przekraczamy 120km/h... ) powyżej tej magicznej granicy zaczynamy używać prawdziwego smoka.... Jazda w górach po zaśnieżonych drogach z włączonym Snow/Mud daje jeszcze bardziej oszałamiający wynik... Ale za to pewność 4x4 wyjątkowa - idzie jak "taran". Generalnie auto dla osób o spokojnym charakterze....
7,8
Subaru Outback V
Crossover 2.5i 175KM 129kW
Auto potrafi spalić bardzo dużo i bardzo mało (jak na te parametry). Co ciekawe jazda z tempomatem aktywnym nie oznacza najniższego spalania, bo jednak człowiek lepiej widzi, czy warto przyspieszać, czy się dotoczyć do świateł, a tempomat od razu przyspiesza i dojeżdża na zadaną odległość do auta z przodu. Trasa Jelenia Góra - Wrocław drogami krajowymi (autostrada była zablokowana) wyszło 6,6 l głównie na tempomacie. Autostrada 130 km/h spala 7,9 l maks, przy 110 km/h 7,2 l. Po Wrocławiu wychodzi 8,5-10 l w zależności od korków. Wystarczy jednak dynamicznie przyspieszać z trybem Sport i spalanie wzrasta o 1-3 l.
10,3
Subaru Outback V
Crossover Facelifting 2.5i 175KM 129kW
Proszę nie wierzyć że 2.5 pali 7 czy 8 litrów a już tym bardziej na autostradzie czy trasie na wakacje, są to wierutne bzdury. Średnie spalanie miałem około 11-11.5 . auto jeździło w każdych warunkach miasto, trasa, autostrada mniej więcej po równo jeśli chodzi o przejechany dystans. Autostrada to 10.5-11 litrów na 100km jadąc sam lub z jednym pasażerem, wyjazd na wakacje zapakowany pod sufit to 11-12 a nie 8 jak ktoś napisał. Cisnąc cały czas 140-150-160 wyprzedzając dynamicznie to i do 13 potrafi dojść ze spalaniem. Miasto również podobnie jeżdżąc dynamicznie ale zgodnie z przepisami dojdzie do 12-13 litrów bez problemu. Reasumując: miasto 13 autostrada 11.5 trasa pozamiejska drogi lokalne do 9 litrów PS. Za słaby silnik do tak dużego rodzinnego auta, jeśli jeździłeś czymś co miało silnik z turbo i 130 koni lub więcej będziesz narzekać, 0-100km/h 10.5 sekundy to bardzo słaby wynik
8,2
Subaru Outback VI
Crossover 2.5i 169KM 124kW
Średnia z 70 tyś km (w 2.5 roku) to 8,8. Na niemieckim paliwie spalanie jest od 12% do 20% niższe. W Holandii przy prędkościach 100-110 i płynnej jeździe spalanie 6.3 to norma. Na polskim paliwie i polskich drogach, przy ciagłej szarpaninie (poza jazdą w nocy) 8,7 to już wyzwanie, na ogół 9,2. W warszawskim ruchu można utrzymać się poniżej 9,1. Duży wpływ na spalanie ma wiatr.
8,2
Subaru Levorg
Kombi 1.6 GT 170KM 125kW
Jeżdżąc zgodnie z przepisami auto zużyło 8.0 wg komputera z ostatnich 6000km...mieszkam 15km od miasta i stoi w ciepłym garażu....auto najwięcej zużywa na autostradzie ok.10 l.....znany na rynku dodatek do oleju zmniejszył spalanie ok.10%
8,2
Subaru Levorg
Kombi 1.6 GT 170KM 125kW
Jeżdżąc zgodnie z przepisami auto zużyło 8.0 wg komputera z ostatnich 6000km...mieszkam 15km od miasta i stoi w ciepłym garażu....auto najwięcej zużywa na autostradzie ok.10 l.....znany na rynku dodatek do oleju zmniejszył spalanie ok.10%
8,8
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Nie da się zejść poniżej 7,5 l/100km ale kultura jazdy z napędem 4*4 nie ma porównania.Przy 300 tyś.km padnoł silnik,zrobiłem kapitalke ze wzmocnieniem siedziska panewek i centrowania wału korbowego+ nowe sprzęgło i dwumasa śmigam dalej mam już wyjechanie prawie 400 tys.km.Model jest z 2013 r. ostatnie sztuki w modelu SH
11,4
Subaru Impreza III
Hatchback 2.0 i 150KM 110kW
Samochód prowadzi się wspaniale w zakrętach, po zrobionej mapie usuwającej "zamulenie" między 2-3 tys. obrotów auto zbiera się całkiem dobrze, przez co nie ma problemów z dynamicznym wyprzedzaniem. Aby dobrze służyło trzeba uważnie doglądać wszystkich komponentów oraz bieżąco serwisować.