Szukaj

Raporty zużycia paliwa Skoda Octavia II Kombi Facelifting

on - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW (w l/100km)
Średnie zużycie
6,1
Deklaracja producenta
5,5
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
6,8
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
6.1
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
7.6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
4.7

Lista raportów zużycia paliwa (19)

5,3
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
6,0
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Standardowy przegląd co 15 kkm, to koszt około 700 PLN. Jak wymieniamy olej w skrzyni, to trzeba doliczyć drugie tyle (drogi olej, ok. 100 PLN/l). No ale zdecydowałem się na to z pełną świadomością, więc nie narzekam. Najwięcej zapłaciłem przy 150kkm, kiedy wymieniałem rozrząd, olej w skrzyni + przegląd "olejowy" Wtedy f-ra przekroczyła 2000 PLN.
5,9
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
tylko paliwo i przeglądy okresowe
5,6
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
przeglądy dwa serwisowe przy 30 i 60 tys. przebiegu kosztowały 950 zl i 1300 zł przy 60 tys. km. w aso. nic nie było wymieniane poza piórami wycieraczek, olejami, filtrami, w tym kompleksowe mycie i odgrzybianie. spalanie kształtuje się na poziomie: - sama jazda po warszawie 6,2 l, w zimie 6,8l. - jak wyskoczę poza miasto to gdy nie szaleję (do 140 km/h i bez przyspieszania gwałtownego) 4,8-9 l. - trasa wrocław - warszawa zszedłem jadąc z żoną (ryczy że jeżdżę za szybko :) ) do 4,5 l. - Natomiast trasa np. warszawa poznań prędkości prawie stale 180 - 200, komputer pokazuje średnio 7,8. Cykl 50 proc. miasto i 50 poc. poza nim, jakieś 5,5 l i takie spalanie zwykle mi pokazuje komputer. to są wyniki bardzo dobre moim zdaniem.
6,1
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Koszty niskie pod warunkiem ...nie korzystania z ASO! Przeglądy robię co 15kkm. Filtry (w tym kabinowy), oleje, zawsze odgrzybianie klimatyzacji z odciągnięciem czynnika chłodniczego włącznie, to koszt ok 650 PLN. Z olejem w skrzyni (co drugi przegląd), to około 1200 PLN.
5,3
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Na pełnym baku zrobi 950-1050 km.
8,0
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
8,5
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
tak normalnie to pli w miescie 10 ale przy dobrej jezdzie to da się i 8.9litra na 100
6,3
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Tu można napisać książkę, więc wpierw przeglądy (tylko w ASO). Robię co 15000 km, a więc nie korzystam z wydłużonych między okresów (nikt mi nie wytłumaczy, że przegląd co 30000 km jest dobry dla auta). Niby jest taniej niż w innych autach tej klasy, ale przeciętny przegląd, co 15000 km, tzw. olejowy (oleje, filtry), to koszt około 600-700 PLN. Co 30000 km koszt około 800-900 PLN. Co 60000 km trzeba wymienić olej w skrzyni biegów (DSG), co kosztuje około ...600-700 PLN!!! I to dużo za dużo. Wchodzi chyba ponad 6 litrów (na pewno około 6). Przy 90000 km wymiana rozrządu (później co 60000 km). A przegląd przy 90000 km, czyli filtry, oleje, rozrząd kosztowało ...2700 PLN. Trochę za dużo. Ta sama czynność poza ASO, to koszt około 1800 PLN (sam kompletny rozrząd kosztuje około 800 PLN). No i spalanie. Po mieście (jeżdżę raczej rzadko i ...jak emeryt, bo i tak wszyscy dojedziemy w tym samym czasie) można osiągnąć nawet 7l, ale to wymaga dużego wysiłku. Najczęściej około 8,5-9l, ale zdarza się też 10l, co zależy od korków (Warszawa). W trasie przy normalnej jeździe, to około 6 litrów. Można uzyskać także spalanie na poziomie 4,5 litra, ale trzeba stosować tzw. eco driving - sprawdziłem na trasie W-wa - Gdańsk, gdzie nie przekroczyłem 100 km/h. Uśredniając, jeżeli ktoś chce brać pod uwagę spalanie, to w mieście należy liczyć 8,5-9 litrów, w trasie 6-6,5 litra. Wtedy się nie zawiedzie. Przy jeździe autostradowej z prędkością stałą 155 km/h (wtedy obroty silnika są prze 3000 rpm), na tempomacie, to 7-7,2 litra (4 osoby, włączona klimatyzacja, trasa ponad 2000 km na południe Europy). Ważne: tempomat podwyższa spalanie o około 0,2 do nawet 0,5 litra. Sam nie wierzyłem, ale sprawdziłem niejednokrotnie.
Skoda Octavia II Kombi Facelifting