Szukaj

Raporty zużycia paliwa Opel Astra H

Podsumowanie 143 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silnik Diesel Opel Astra H 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Nadwozie
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
5,6
34,21 zł
7
5,6
33,91 zł
79
5,8
35,48 zł
56
Silnik Diesel Opel Astra H 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Nadwozie
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
7,3
22,79 zł
1

Lista raportów zużycia paliwa (143)

5,2
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Autko jest czułe na styl jazdy - przy łagodnym traktowaniu odpłaca ascetycznym spalaniem. Kiedy chce się trochę mocniej go podusić spalanie nieco rośnie, ale i tak na tle innych autek jest bardzo małe - jedno z najniższych w klasie. Stąd tak często ten silnik we flotach.
5,5
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Astra 1.3 cdti, silnik Fiata, który uzyskał tytuł "engine of the year 2006". Bardzo dobry silnik. Pojemność 1248ccm, moc 90km. W Astrze H silnik zadowoli tych, którzy nie oczekują od samochodu by był drogowym demonem siedzącym innym na zderzaku. Jednak wbrew pozorom silnik daje sobie radę z ważącym ponad 1300kg autem. Moment obrotowy 200Nm dostępny w pełni już od 2000 obrotów powoduje, że mimo 90km pod górki podjeżdża się bez zadyszki nawet na 6 biegu. Tak więc w jeździe na trasie to auto pozwala szybko i sprawnie wyprzedzać. Wcale się nie czuje, że silnik ma tylko 90km. Jedyny mankament silnika, to brak dynamiki poniżej 1800 obrotów/min. Dopóki nie włączy się turbo to ma się przez moment wrażenie jakby ruszało się ciężkim czołgiem, następnie włącza się turbo i niemal wgniata człowieka w fotel. Krótko mówiąc: Ruszasz spod świateł powoli z majestatem pomimo wgniatania pedału gazu, aby gdy na 2 biegu pojawi się już 1800 obrotów drastycznie przyspieszyć zostawiając w tyle większość drogowego planktonu. Ta wyraźnie odczuwalna "turbodziura" dla osób jeżdżących wcześniej benzyniakiem może być na początku uciążliwa. Ale po jakimś czasie przzwyczajasz się. Można tę turbodziurę zlikwidować jadąc na profesjonalną hamownię, gdzie wgrają po dokładnych pomiarach silnika dostosowaną mapę sterownika wtrysku. Po tym zabiegu (kosztuje od 700 do 1500 zł) auto zyskuje około 10-15km i około 40 Nm więcej. W tym wariancie auto zyskuje równą dynamikę i spada spalanie nawet o około 5-10% (wszystko zależne od programu. Spalanie tego auta zależy w dużym stopniu od stylu jazdy i naszych nawyków w prowadzeniu auta. Gdy kupowałem swoją Astrę komputer pokazywał średnie spalnie aż 6,2 litra z prawie 50 000 km. Gdy ja zacząłem jeździć uzyskałem 5,6 litra przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym i wcale nie jeżdżę jak Taxi dziadek. Aby uzyskać niskie spalnie należy przyzwyczaić się do hamowania silnikiem (spalnie zero), podjeżdżania na wysprzęglonym aucie, jeśli nie ma pośpiechu- na spokojnym rozpędzaniu auta. Ekstremalnie można wtedy uzyskać średnie spalnie na poziomie 5 litrów. To świetny wynik jak na tak ciężkie auto. Tak więc jazdy autem z tym silnikiem należy się nauczyć bo spalnie może być wysokie przy nieumiejętnej jeździe. Silnik ten również posiada nieliniową charakterystykę spalnia. Tłumacząc na chłopski rozum: Na tym samym biegu gdy rosną obroty spalnie rośnie, następnie spada, aby następnie znowu rosnąć. Czyli jest pewien optymalny poziom obrotów dla każdego biegu, przy których spalanie jest dużo niższe. Tak więc jeśli jeździmy na trasie kupmy lepiej auto z tempomatem, bądź dokupmy tempomat.(200 zł manetka+ aktywacja techem lub op-comem, razem od 250 do 400zł) W zależności od auta (hatchback, sedan, kombi) te charakterystyki optymalnego spalania są różne. Jednak z moich obserwacji wynika, że np dla 4 i 5 biegu będzie to w okolicach 2250 obrotów(kombi). Wtedy komputer podaje optymalną mieszankę do komory spalania. Najbardziej wkurzające jest, że ten zakres optymalnej mieszanki jest mały i kiedy mamy już np 2350 obrótó to spalanie już rośnie. Oczywiście nie są to jakieś kosmiczne różnice, jednak jadąc w optymalnych obrotach na płaskim można zaoszczędzić coś około 0,3 l/100km i zejść poniżej 5l/100km. Taka informacja przydaje się kiedy jedziemy autostradą. No i na koniec: Wielu waha się pomiędzy silnikiem 1.7 cdti (Isuzu), bo ma spalanie tylko o 0,2 wyższe, 10km więcej i więcej o 40 Nm. Jednak moim zdaniem tamtym silnikiem trzeba bardziej nauczyć się jeździć bo rzadziej wybacza kierowcy popełniane błędy. Zresztą popatrzcie na forach internetowych. Aż roi się od właścicieli Asterek z silnikami 1.7. którzy ciągle mają jakieś problemy. Natomiast prawie wcale nie ma kierowców mających jakieś poważne problemy z 1.3 cdti. Tak więc ja bym zaryzykował ponownie 1.3 cdti, a jeśli potrzebuję większej dynamiki, to jadę na hamownię i mam już auto lepsze od 1.7 cdti.
7,2
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
5,6
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
W cyklu miejskim pali 6 litrów przy "normalnej" polskiej jeżdzie (od swiatel do swiatel). W trasie przy dynamicznej jezdzie 5,5 - 5,7 litrów. U mnie z przebiegu 20 000 km pokazuje komputer średnie spalanie 5,8 l/100. Zgadzam się, że mankamentem silnika jest turbodziura. Dopiero powyżej 2000 obrotów na dwójce, włącza się turbina i auto dostaje kopa przy ruszaniu. To można zmienić, ale wizyta na hamowni i aktualizacja ECU kosztuje 700-1200 zł. To się zwraca po przejechaniu minimum 50 000 km (wgranie nowej mapy ECU zmniejsza zuzycie paliwa, 2zł na 100km oszczędności) Aby zmniejszyć zużycie paliwa należy nauczyć się jeździć tym autem. Czyli hamować silnikiem (spalanie zero) oraz nie piłować auta bez potrzeby w jezdzie miejskiej. Wystarczy powiedzieć: Kupiłem używane auto z przebiegiem 50kkm i miało na kompie średnie 6,2 a ja bez przesady, w jezdzie uzyskałem 0,4 l/100km mniej. A jezdzę raczej dynamicznie.
5,4
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
7,1
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Mam auto od pol roku. Rocznik 2006 kupilem z przebiegiem 140.000km. Sam zrobiłem ok 20.000km. Spalanie przy jezdzie po Warszawie (trochę stania w korkach) ok 8-9 litrow/100km. Poza miastem ok 5.5-6.0 na trasie przy spokojnej jezdzie ok 100-120/h. Po autostradzie, przy jezdzie max V, spalanie podobne jak przy jezdzie po Warszawie. Na poczatku byl problem z turbiną (zaworek), ale w koncu wyrobił się. Generalnie autko dynamiczne dla tych co mają ciężką nogę. Ciągle decha. Ma to jednak przelozenie na spalanie. Silnik 1.3 dzieki turbinie i ciężkiej nodze, daje naprawdę radę i świetnie sobie radzi z tak duzym autem.
6,6
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
b, duży wpływ na spalanie ma klimatyzacja
4,9
Opel Astra H
GTC 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
5,6
Opel Astra H
GTC 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Powiem tak, codziennie autko dostaje gaz w podłogę, jest kręcone do 4-4.5 tys. obr/min prędkość często przekracza 170km/h. W mieście również gaz w podłogę, na światłach staram sie być "pierwszy". Czasem nie wyjdzie, ale to już inna kwestia. na początku byłem nie zadowolony z silniczka 1.3 cdti, ale po dłuższym czasie przyzwyczaiłem sie do niego i powiem szczerze, że przy tej jeździe spodziewał bym się, że spali dużo dużo więcej. Na baku średnio robię jakieś 700-750km. Nie wiem jakim cudem niektórym wychodzi 8.5+ litra/100km, ale fakt jeżdżę sam. Ostatnio testowałem, że "zamulając" silnik (czyli schodząc poniżej 1600obr. przy 70km/h na 5 biegu) autko spalało dużo więcej, średnia wyszła ok. 7.5 litra/100km (!) Także radze kręcić te silniczki do optymalnych obrotów :)
5,5
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Opel Astra H