Szukaj

Raporty zużycia paliwa Citroen Xantia II

Podsumowanie 167 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silniki Benzynowe Citroen Xantia II
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
8,4
50,23 zł
6
8,4
50,52 zł
20
9,4
56,51 zł
9
11,1
66,71 zł
9
Pokaż więcej silników
Silniki Benzynowe Citroen Xantia II
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
9,9
31,03 zł
6
10,3
32,02 zł
6
10,8
33,66 zł
15
Silniki Diesla Citroen Xantia II
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
5,8
35,51 zł
1
6,7
40,76 zł
22
5,9
36,13 zł
69
6,6
40,25 zł
4
Pokaż więcej silników

Zużycie paliwa Citroen Xantia II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Lista raportów zużycia paliwa (167)

10,3
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Jeśli chodzi o spalanie to świetnie. Na co dzień Auto jeździ po mieście na bardzo krótkich odcinkach, często w korkach i mieści się w 13L LPG. Poprzednia Xantia 1,6 8v na tej samej trasie paliła 16L LPG. Ostatnio "dłuższa" trasa z odcinkiem autostrady 143 km w 1,5h. Na autostradzie jazda... szybka. Zbyt szybka.... rzec by można: bardzo agresywna... spalanie: 9L LPG/100km. Na słowackiej autostradzie przy 120km -140km/h z bagażnikiem dachowym 8L LPG/100km Serwisuję sam na podstawie Haynesa - od czasu jak w poprzedniej Xantii serwisanci nie umieli założyć sprzęgła (serwis k. Oświęcimia, buuuu...)i poradzić z zatrzymywaniem się silnika podczas przełączania biegów (buuu... - a to tylko taka mała złączka elektryczna przy przepustnicy. Tym sposobem płacę tylko za części i wiem to za co inni płacą ciężkie pieniądze... W ciągu 5 lat koszt corocznego serwisu i napraw nie przekroczył 4 tys zł - wliczając w to usuniecie usterek które posiadał w chwili zakupu - tj.: wymiana akumulator hydr. przedni i tylny, kule zawieszenia tył, końcówki drążków kierowniczych,akumulator elektryczny, klocki ham. i kpl. tarcz ham. Potem już eksploatacyjnie: co rok olej silnikowy i filtry (powietrza, oleju i p.pyłkowy klimatyzacji), 1x wymiana LHM, 1 x wymiana przewodu wspomagania, 1 x wymiana łożysk kół prawej strony, 1x wymiana gum stabilizatora poprzecznego, 1 x wym. łączników stabilizatora, coroczne dobijanie klimy, 1x wym. osuszacza klimatyzacji (tak na wszelki wypadek), 1x wym. kul przednich - bo chciałem pojeździć na innych średnicach dławika amortyzatora. I tyle. Aż tyle? Bo nie może być dobrze. Ma być idealnie ! Usterka którą sprowokowałem sam to zatarcie się pompy paliwa. Nie wolno jeździć na oparach benzyny gdy masz LPG. Konieczne jest odcięcie pompy paliwa przekaźnikiem.
11,4
Citroen Xantia II
Liftback 3.0 V6 190KM 140kW
przy zimowej jeździe po mieście,przy padniętej sondzie i wejściu w tryb awaryjny spaliła 25 l/100. normalnie nie wychodzi poza 15/100 (fabryka na miasto przewidziała 17,2/100km). w długiej trasie(2200 km) uzyskałem 8,18/100- i to jest powód do dumy.. po 2 latach wiem,że w automacie nie zejdę poniżej 8. plus jest na trasie-niezależnie od prędkości(130 czy 230) nie wyjdzie ponad 9/100... i do tego komfort...
5,7
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
kupiłem xsantię 2.0 HDI w lipcu zrobiłem ok. 17000km miała być dla córki ale ja nią pomykam tankuję co 1000km zawsze liczę minmum 5.3 maksimum 6.2 l mieszkam na wsi i mam 27km do miasta po mieście 10 km ,trasy robię raczej długie ,Mińsk ,Kijów. Ukraińskie dziury nie są problemem .Mam również toyoty avensis i previa lepiej się trzymają drogi ale na dziury gorsze i trochę ich szkoda.
5,7
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
kupiłem xsantię 2.0 HDI w lipcu zrobiłem ok. 17000km miała być dla córki ale ja nią pomykam tankuję co 1000km zawsze liczę minmum 5.3 maksimum 6.2 l mieszkam na wsi i mam 27km do miasta po mieście 10 km ,trasy robię raczej długie ,Mińsk ,Kijów. Ukraińskie dziury nie są problemem .Mam również toyoty avensis i previa lepiej się trzymają drogi ale na dziury gorsze i trochę ich szkoda.
6,4
Liczba komentarzy: 1
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Ekonomicznosc bardzo dobra. Spalanie na trasie 5.5l/100. Spalanie w miescie 6.5l/100 (mala ilosc korkow, raczej male predkosci i czeste zatrzymania ze wzgledu na swiatla/pieszych). Wypada to duzo lepiej niz wiele nowych samochodow. Cena jest jednak dynamika jazdy. Jesli chodzi o ceny przegladow/napraw to moim zdaniem powinno sie robic tak: diagnostyka tylko w ASO lub u specjalisty od citroenow (rozsadne ceny nawet w ASO), a naprawa, t.j. wymiana moze byc juz w wiekszosci przypadkow w stacji szybkiej obslugi. Czesto jest jednak tak, ze male warsztaty specjalizujace sie w obsludze citroenow maja i najlepszych specjalistow i najlepsze ceny. Jesli chodzi o czeny czesci zamiennych, to cena wiekszosci podzespolow (zamienniki dobrej jakosci) nie odbiega znaczaco w gore/dol od czesci do innych europejskich samochodow (fordy, vw, skody, fiaty), i jest znacznie nizsza od czesci do samochodow japonskich/koreanskich. Na duzy plus zasluguje zawieszenie hydrauliczne, ktore jest duzo tansze w eksploatacji niz mechaniczne (pod warunkiem, ze kupi sie auto w nawet srednim stanie). Powodem jest brak sprezym i amortyzatorow - drogich elementow, ktore trzeba okresowo wymieniac. Sfery (zastepujace i sprezyny i amortyzatory) sa w smiesznie niskich cenach, a jesli ktos nie chce kupowac to nabicie (napelnienie azotem) jest jeszcze tansze. Wazna jest doskonala trwalosc najdrozszych elementow - silnika i przeniesienia napedu. Sa jednak dwie rzeczy, ktore nalezy sprawdzic przed kupnem (sa dosc drogie w porownaniu z konkurencja). Pierwsza to lozyska osi tylnej(zintegrowane z piasta) oraz gumy na ktorych opiera sie tylny wozek (drogi gumy i droga wymiana). Jesli sie o tym wie, to kupujac Xantie trzeba po prostu wytargowac obnizenie ceny na wymiane tych elementow. Drobiazgi sie praktycznie nie psuja, a czesci drobnych elementow w ASO sa czasem zaskakujaca niskie. Zwlaszcza jesli chodzi o elementy hydrauliki - czasem taniej kupic nowa w ASO niz uzywana na allegro! Turbina silnika nie ma zmiennych katow nastawy lopatek, co powoduje stosunkowo tania jej regeneracje. Wtryski silnika sa dosc drogie, jednak powinny dozyc 400-500tys (w przypadku uzytkowania na dobrym paliwie). Drobne elementy zawieszenia (gumy, laczniki stabilizatorow) trzeba wymieniac na polskich drogach raz do roku/raz na dwa lata (przy sporych przebiegach). Sa one jednak tanie a i z wymiana poradzi sobie kazdy mechanik.
5,9
Citroen Xantia II
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
W trasie bardzo oszczędny. W mieście jak wiadomo- pali więcej, ale jak się wyczuje dobrze samochód to w cale dużo nie spala. Optymalne obroty do zmiany biegów w mieście to 2200 obr/min. w trasie od 2000 do 2800 w zależności od charakteru kierowcy. Z dużym obciążeniem ciężko się jeździ, więc wyżej trzeba biegi wrzucać. Na odcinku 1000km w trasie przy prawie maksymalnym obciążeniu spalanie 5,4 l/100km.
Dziennik kosztów dla Citroen Xantia II
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
10,7
Citroen Xantia II
Kombi 1.8 i 90KM 66kW
Myślałem przed zakupem że mniej spali -przyzwyczajenie z diesli :) Ale jest okey , dość żwawy , instalka Starg 300 sekwencja
11,0
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 i 16V 132KM 97kW
mi pali srednio 11l/100km lpg, po Wroclawiu poza szczytem tzn. kiedy sie jeszcze poruszam 12-13, na autostradzie z pelnym obciazeniem 140km/h - 9.9 wymiana kielichow w ASO -1900 poza ASO - do przyjecia, ale byly tylko wymiany eksploatacyjne i serwis
7,8
Citroen Xantia II
Kombi 1.8 i 16V 110KM 81kW
12,0
Citroen Xantia II
Liftback 1.8 i 90KM 66kW
Citroen Xantia II