Witam, jestem posiadaczem audi a4 b5 fl z silnikiem ajm od półtora roku, zrobiłem ponad 36 tysięcy kilometrów, więc uważam, że mogę coś już o nim napisać, minimalne spalanie jamie udało mi się uzyskać, uwaga to 4.3 litra, 70 % trasa 30 % miasto z zachowaniem wszystkich zasad ekonomicznej jazdy, nie przekraczając 100 km/h w trasie, z łagodnymi przyśpieszeniami, a jestem przekonany, że można jeszcze niżej. przy dynamicznej jeździe w mieście 8 L trzeba liczyć, zimą przy mrozach spala 1 -1,5 litra więcej. Średnio liczyłbym 5 litrów przy spokojnej jeździe. Dużym problemem tego silnika jest fakt, iż po bardzo długim czasie łapie temp. 90 stopni. przy temp. 10 stopni na zewnątrz potrzebuje przejechać ponad 10 km. a przy - 10 przy włączony ogrzewaniu przedniej szyby 20 km może nie starczyć.
AJM to silnik z pompo-wtryskiwaczami, jest znacznie głośniejszy od zwykłych TDI-ków, ale za to ma bardzo wysoki moment obrotowy, po przejściu z passata b5 tdi 90 km, przy mocnym wciśnięciu gazu szyje urywa.
niestety mając pompowtryskiwacze należy liczyć się z tym aby tankować jak najlepszej jakości paliwo, raz zaniedbałem o to i miałem problem z zapalaniem,
Auto dosyć drogie w utrzymaniu, tj. drogie części oraz koszty napraw, a przede wszystkim wahacze, pompowtryskiwacze, turbina koło dwu masowe, bolączką tego silnika jest zawór egr, koszt zakupu i wymiany to 500 zł. Podsumowując auto godne z uwagi, porządna niemiecka maszyna za przyzwoite pieniądze, dobrze utrzymany bardzo długo posłuży, jednakże nie polecam zakupu osobą u których wiatr hula w portfelu. bo na tym samochodzie się nie oszczędza, to nie tico, tu trzeba płacić,