Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Sedan

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,5 m
Promień skrętu 5,75 m
Długość 4478 mm
Długość z hakiem holowniczym 4540 mm
Szerokość 1733 mm
Wysokość 1415 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1460 mm
Rozstaw osi 2607 mm
Rozstaw kół - przód 1500 mm
Rozstaw kół - tył 1470 mm
Prześwit 110 mm
Wysokość siedziska przedniego 963 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 926 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1431 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1402 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 440 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 933 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1105 mm

Oceny Audi A4 B5 Sedan

Liczba ocen: 913
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,2
~Schreder
Audi A4 B5
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Stara klasa premium i wszystko robi się jasne. Było to moje pierwsze auto i mam do niego bardzo duży sentyment. Był wygodny, dobrze wykonany, cichy i nie straszył rdzą oraz kosztami utrzymania. Mój egzemplarz był akurat już zmęczony życiem ale mimo tego auto jeździło i paliło i dowoziło wszędzie gdzie tylko chciałem. Części nie obciążały bardzo mocno mojej kieszeni co dla studenta jest bardzo ważnym atutem. Wiadomo, ze względu na wiek w aucie co rusz potrafi się coś zepsuć ale na to trzeba być przygotowanym. Ogółem auto jest naprawdę dobre i jedyne co psuje całokształt to silnik.
3,9
~janko
Audi A4 B5
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Dobre auto. Lata ma więc cos tam go boli - jak odklejająca się podsufitka. Skrzypiące plastiki(i tak lepszej jakości jak choćby te twarde w Grande Punto). Stara technika więc takich małych problemów jak choćby z żarówkami nie ma(stare H4 działają odkąd kupiłem). Części nie są przesadnie drogie a popularność modelu powoduje, że łatwo dostępne. Nieskomplikowany więc mechanicy nie mają problemu z nim. A i samemu można coś podłubać. Jakoś specjalnie szanowane nie jest a jednak jeździ. Filtra paliwa nie zmieniałem od chyba 6l. W tym roku pewnie to zrobię. Silnik suchy palił nawet przy -20st. na tylko jednej w pełni sprawnej świecy :) (dwie przepalone, trzecia miała tak duży opór, że też raczej wiele nie pomagała). Szkoda, że nie kupiłem kombi bo mógłbym wozić deski.
3,2
~makron
Audi A4 B5
Sedan 1.9 TDI quattro 110KM 81kW
mam mieszane uczucia co do Audi A4B5 quattro. Z jednej strony precyzyjne zawieszenie i prowadzenie, super oszczędne spalanie przy stałym napędzie na 4 koła (5l/100km, 90% trasa, spokojna jazda). Z drugiej strony wiele usterek, które psują obraz tej marki (częste i liczne wycieki oleju z silnika i układu napędowego, awaria immobilizera, pęknięta sprężyna zawieszenia, szybko zużywające się łożyska kół, itd.). Być może część z tych usterek to wynik słabej jakości usług warsztatowych ale zawsze starałem się wybierać mechaników znających auta grupy VAG. W porównaniu do mercedesa okularnika W210 3,0D, którym jeździłem ponad 4 lata to audi wypada blado jeśli chodzi o naprawy. Jedyne pocieszenie to niskie ceny części zamiennych i ich dostępność..

Raporty spalania Audi A4 B5 Sedan

Liczba raportów: 1 148
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Sedan
8,3 – 11,8
l/100 km
5,6 – 8,9
l/100 km
9,2 – 15,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Audi A4 B5
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Jeśli ktoś szuka rzetelnej opinii na temat spalania pojazdu Audi A4 B5 1.9 TDI 90KM to chętnię się nią podzielę. Jeżdżę tym autem od grudnia 2013 czyli pięć i pół roku na chwilę obecną, przejechałem nim około 250 000 kilometrów. Spalanie w tym aucie to jest bajka jeśli umiesz jeździć ekonomicznie czyli rozpędzasz się do optymalnych prędkości, hamujesz silnikiem i znasz teren po którym się poruszasz. Mój styl jazdy to taki na starego taksówkarza, złotówę z Meśka W124. Przy takiej jeździe średnie spalanie wychodzi zawsze poniżej 5 litrów na 100 km. Minimalne średnie spalanie jakie udaje mi się uzyskać to 4.0 - 4.2 litra na 100 km, obliczane z przejechania około 1000 km przy dużym udziale jazdy na dłuższych trasach. Jazda autostradą za TIRem pozwala spokojnie uzyskać wynik poniżej 4 litrów na setkę. Jazda w mieście, średnim i małym, po większych żadko się poruszam to wynik 4.5 - 4.8 na setkę. Żeby spalić tym autem powyżej pięciu litrów musisz mieć czterech chłopów za pasażerów i dobrze deptać, jednak przekroczenie 6 litrów na setkę przy normalnej jeździę jest mało prawdopodobne. Wyniki te są liczone poprzez tankowanie do pełna, reset licznika kilometrów i przelicznie zatankowanych litrów na przejechane kilometry po kolejnym tankowaniu do pełna. Dodam jeszcze że pełny bak paliwa pozwala przejechać minimum 1500 km bez tankowania.
13,9
Audi A4 B5
Sedan 2.6 150KM 110kW
Na krótkich odcinkach po mieście latem około 20 L/100km LPG + 0.2 L benzyny. W zimie na krótkie odcinki 21 L/100km LPG + 3-4 L benzyny. Ostatni parametr podałem jako jazdę na autostradzie 120-130 km/h na odcinku 400km. Dodam że silnik sprawny sondy nowe boscha.
6,4
Audi A4 B5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto jeśli w miarę zadbane na swoje lata może zawstydzic niejeden nowy samochód. Przy przebiegu 20 tysięcy rocznie jest prawie że bezawaryjne a średnie spalanie jest dość rozsądne jak na trasę i 4 osoby w aucie 6l/100km. Naprawdę dobre stare jednak mające coś w sobie auto

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 139
pęknięty uchwyt mechanizmu podnoszenia szyby - regulacja ramki , szum w kabinie
  • Audi A4 B5
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Uszkodzeniu uległ plastik zamocowany na lince mechanizmu podnoszącego szybę a po wymianie tego elementu wyregulowanie ramki drzwi jest niemożliwe w domowych warunkach i pomimo przeprowadzenia ponad 60 prób przez różnych arcy ekspertów tych realnych , forumowo-internetowych szum w kabinie niestety juz jest co prawda najmniejszy jaki udało się ustawić ale wyraźnie głośniejszy niż przed wymianą ów części mechanizmu. Cała ta regulowana ramka to wg mnie wada fabryczna potrzebna jak 5 koło u wozu .
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 41
2,5
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 204 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Co za partacze. Co za brak kultury. pracownicy wulgarni i nie da się z nimi pogadać jak coś im nie pasuje i gaz nie chodzi jak trzeba.Poleciłem im dwóch znajomych i teraz muszę sie chować przed nimi. Nie dość że wiecznie ja miałem problemy z gazem, to spaprali u moich znajomych. Robią na najtańszych gratach jak sie okazało i wiecznie coś nie tak. Non stop błędy, falowanie...
5,0
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
homologacja: AUTOGAZ DUAL SYSTEM sp.z o.o.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 235 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Idealny na gazie, brak spadku mocy. Co więcej ! Nawet wzrost mocy bo mieszanka bardziej kaloryczna :) Auto lubi jezdzić powyżej 3tys obrotów jak zauważyłem a potem to czuję sie jak w niebie jeśli jeździ sobie 150km/h czy więcej po autostradzie :) Jak najbardziej gaz idealny do tego auta a i Ty poczujesz też luz w kieszeni co do spalania. Lepiej chyba płacić 1,60 za gaz i...
5,0
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
homologacja: A. "MAX" A. I A. KRZEWSCY SP. J .
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Samochód dostałam z instalacją gazową od mojego chłopaka(męża obecnie) już z instalacją gazową zamontowaną w Rybniku w zakładzie Marcar. Mąż użytkował samochód 4 lata i nie narzekał na działanie tej instalacji ja obecnie mam już A4 ponad rok czasu i byłam tylko raz na okresowym przeglądzie wraz z wymianą filtrów w tej instalacji w warsztacie marcar. Jestem bardzo zadowolona...
Audi A4 B5 Sedan