Szukaj

Informacje o Renault Captur II Crossover

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa wersja jednego z najpopularniejszych crossoverów segmentu B nie różni się mocno z wyglądu ale najważniejsze zmiany zaszły we wnętrzu. Francuzi nie przeprowadzili rewolucji, ale ewolucję, która poskutkowała aż 85 proc. zmienionych częśći. Auto bazuje na nowej płycie CMF-B. Wyróżnikiem nowego Captura ma być możliwość szerokiej personalizacji. Kupujący wybrać będzie mógł spośród 11 kolorów, które będzie mógł łączyć z 4 lakierami na dachu w kontrastowych kolorach. Do wybory są również 3 pakiety stylistyczne. Łącznie producent oferuje 90 różnych konfiguracji. 

czytaj więcej
Powagosław
Renault w świetnym stylu włącza się do walki o rynek „scrossoverowanych” maluchów. Captur jest pełen energii, dynamiczny i atrakcyjny, w dodatku jest w nim coś takiego, co chyba spodoba się kobietom. ~Powagosław
Luzacjusz
Najważniejsze, co mógłbym powiedzieć o tym samochodzie to to, że hasło „człowiek w kapturze” niekoniecznie musi już odnosić się do Robin Hooda. A na poważnie? Przyjemna zabawka, takie Clio w wersji „monster truck”. Ale spokojnie, w tej klasie są ładniejsze okazy. ~Luzacjusz

Renault Captur II Crossover – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4232 mm
Szerokość 1778 mm
Wysokość 1556 mm
Rozstaw osi 2626 mm
Rozstaw kół - przód 1531 mm
Rozstaw kół - tył 1516 mm
Prześwit 170 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 404 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Resident
Renault Captur II
Crossover 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
(Skrzynia jest 6-biegowa, a nie 5). Najpierw co mi się podoba w Capturze. Samochód jest bardzo komfortowy. Może nie jest to kanapowa, francuska miękkość tylko miękka sprężystość ale i tak jest bardziej komfortowo od drewnianej ławki jaką był cee’d. Samochód jest nowocześniejszy, mający więcej bajerów. Aktywny tempomat, podgrzewana kierownica, fotele, szyba, auto-hold, asystent pasa, ogranicznik szybkości, regulacja czułości kierownicy, wskaźnik odległości od poprzedzającego auta. Bardzo fajne jest elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Nic nie razi i dobrze widać. Lusterka boczne – asferyczne – też są fajne, pokazujące więcej niż lusterka płaskie. Silnik ma turbo i od razu lepiej się jeździ. Chce przyspieszać. Do wolnossącego nie mogłem się przyzwyczaić przez 13 lat. Zrzucać bieg, kręcić do wysokich obrotów. Jakoś nie. Captur jest cichy. Jechaliśmy na razie max około 120 km/h. Jest cichszy niż cee’d. Zapewne duża zasługa 6-go biegu (cee’d miał tylko 5). Jedynie słychać szum powietrza. Dużo lepsze są światła. Albo kwestia ledów, albo nowości. LPG. To był główny argument za kupnem Captura. Wcześniej 100 km kosztowało mnie jakieś 50 zł. Teraz 23-25 zł. Teraz trochę minusów. Zacznę od rzeczy dla mnie najgorszych. Renault ma słabe fotele. Za miękkie oparcie, brak podparcia lędźwiowego. I za krótkie. Uda nie opierają się o fotel. Dla mnie to duża wada bo dużo jeżdżę i muszę teraz szukać jakiejś protezy do fotela żeby mnie plecy nie bolały. Drugą poważną wadą jest lewarek dźwigni zmiany biegów. Jest gumowy, nieprecyzyjny i biegi haczą. Żeby człowiek w XXI wieku musiał walczyć ze zmianą biegu. W cee’dzie haczyła mi jedynka. Tutaj dwójka, wsteczny i czasami jedynka. Miałem kiedyś zastępczego Hyundaia i30 2022 r. i tam biegi to była bajka. Precyzyjne, sprężyste, cichutkie, aż się chciało zmieniać biegi. Tutaj jest słabo. Byłem w serwisie, to mi powiedzieli że jest OK. Na jeździe próbnej przed zakupem skrzynia też była gumowa i mało precyzyjna ale chyba nie haczyła albo nie zdążyłem zauważyć w natłoku wrażeń. Widocznie ten typ tak ma. No i dźwignia rusza się. Dla mnie zaskoczenie. Z mniejszych wad to bym wymienił – automatyczne wycieraczki żyją swoim życiem. Czasami na postoju i kapuśniaczku zapieprzają, a jak człowiek ruszy i potrzebuje coś widzieć, to stoją jak wryte. Nie kumam ich. Szyby bardziej parują. Mam wrażenie, że w cee’dzie dopiero na starość zaczęły bardziej parować. Tutaj mocno parują w nowym aucie. Spryskiwacz przedniej szyby. Działa jak w cee’dzie gdy już kończył się płyn. Nie wiem, może za nisko są ustawione. Będę musiał na nie zerknąć jak będzie lepsza pogoda. Trochę słabe pole widzenia do przodu i na boki. Jeszcze nie mam wyczucia, jak skręcam w prawo, gdzie jest krawężnik. Duży słupek A i pod kątem sporo zasłania i jest problem szczególnie przed przejściami dla pieszych. Spore pole niewytarte przez wycieraczkę nie pomaga. Za to lepiej widać po skosie do tyłu i na bok. Czyli jak skręcam w prawo w poprzeczną to łatwiej mi zauważyć nadjeżdżających rowerzystów. Kamera cofania bardzo się brudzi. Jak jest czysta to jest bajka. Super pomaga w wyjeżdżaniu tyłem na ulicę bo ma szeroki kąt widzenia i sporo widać czy nadjeżdża samochód z boku. Ale jak się ubrudzi, to prawie nic nie widać. A brudzi się szybko. Trochę mały zasięg na LPG. Około 300 km, może trochę mniej. Komputer zawyża spalanie LPG aż o litr. I to chyba tyle moich spostrzeżeń. Teraz trochę minusów. Zacznę od rzeczy dla mnie najgorszych. Renault ma słabe fotele. Za miękkie oparcie, brak podparcia lędźwiowego. I za krótkie. Uda nie opierają się o fotel. Dla mnie to duża wada bo dużo jeżdżę i muszę teraz szukać jakiejś protezy do fotela żeby mnie plecy nie bolały. Drugą poważną wadą jest lewarek dźwigni zmiany biegów. Jest gumowy, nieprecyzyjny i biegi haczą. Żeby człowiek w XXI wieku musiał walczyć ze zmianą biegu. W cee’dzie haczyła mi jedynka. Tutaj dwójka, wsteczny i czasami jedynka. Miałem kiedyś zastępczego Hyundaia i30 2022 r. i tam biegi to była bajka. Precyzyjne, sprężyste, cichutkie, aż się chciało zmieniać biegi. Tutaj jest słabo. Byłem w serwisie, to mi powiedzieli że jest OK. Na jeździe próbnej przed zakupem skrzynia też była gumowa i mało precyzyjna ale chyba nie haczyła albo nie zdążyłem zauważyć w natłoku wrażeń. Widocznie ten typ tak ma. No i dźwignia rusza się. Dla mnie zaskoczenie. Z mniejszych wad to bym wymienił – automatyczne wycieraczki żyją swoim życiem. Czasami na postoju i kapuśniaczku zapieprzają, a jak człowiek ruszy i potrzebuje coś widzieć, to stoją jak wryte. Nie kumam ich. Szyby bardziej parują. Mam wrażenie, że w cee’dzie dopiero na starość zaczęły bardziej parować. Tutaj mocno parują w nowym aucie. Spryskiwacz przedniej szyby. Działa jak w cee’dzie gdy już kończył się płyn. Nie wiem, może za nisko są ustawione. Będę musiał na nie zerknąć jak będzie lepsza pogoda. Trochę słabe pole widzenia do przodu i na boki. Jeszcze nie mam wyczucia, jak skręcam w prawo, gdzie jest krawężnik. Duży słupek A i pod kątem sporo zasłania i jest problem szczególnie przed przejściami dla pieszych. Spore pole niewytarte przez wycieraczkę nie pomaga. Za to lepiej widać po skosie do tyłu i na bok. Czyli jak skręcam w prawo w poprzeczną to łatwiej mi zauważyć nadjeżdżających rowerzystów. Kamera cofania bardzo się brudzi. Jak jest czysta to jest bajka. Super pomaga w wyjeżdżaniu tyłem na ulicę bo ma szeroki kąt widzenia i sporo widać czy nadjeżdża samochód z boku. Ale jak się ubrudzi, to prawie nic nie widać. A brudzi się szybko. Trochę mały zasięg na LPG. Około 300 km, może trochę mniej. Komputer zawyża spalanie LPG aż o litr. Nawiewy chodzą głośno. Przy ustawieniu na 3 już są słyszalne. „Słaby” akumulator. Tzn. akumulator jest zapewne OK ale komputer za bardzo o niego dba i na postoju bardzo szybko odcinany jest prąd. Nie da się posiedzieć i posłuchać radia/Android Auto.
4,6
~bimx
Renault Captur II
Crossover 1.3 TCe 140KM 103kW
Komfortowe auto za umiarkowane pieniądze. Wszystko w nim jest jakoś dobrze dopasowane i pod człowieka. Dobre: - Dość cichy jak na samochód tej klasy i wielkości - Naprawdę dobre przyspieszenie (automatyczna skrzynia biegów). - Dość niskie spalanie np. 5.5 l/100 km w trasie Warszawa - Łotwa, a w mieście 7.5 - 8.0 - Komfort zawieszenia - nie jest za twarde i dobrze daje radę na polskich drogach z dziurami i remontami. - Udany design wnętrza - funcjonalność wszystkich systemów, ergonomia w kokpicie, czułość i lokalizacja przycisków i ekranu dotykowego. - Można kupić auto u dealer'a z 5-letnią gwarancją (za umiarkowaną kwotę tej opcji) Słabe: - Klimatyzacja jest za słaba na polskie lato, nawet jak podróżuja tylko 2 osoby - moje auto ma białą karoserie, więc pewnie w ciemnym pojeździe jest większy problem. - Agresywny Start & Stop - za często wyłącza silnik a za długo go włącza (~1 sek opóźnia przy ruszania) - zawsze to wyłączam, ale chciałbym to dezaktywować na stałe (jest jakiś sposób?); ale jak temperatura za zewnątrz +20 C, to S&S wyłączy silni silnik na 15sek, aby potem włączyć bo "ogrzewanie priorytetowe" - więc realnego pożytku z tego S&S nie ma ani zimą ani latem - Czasem można wysiąść z samochodu a zapomnieć wyłączyć silnik - silni cichy na biegu jałowym, a szczególnie jak się nie wyłączy wcześniej Start&Stop, to nie ma wyraźnej informacji (głośnik) przy otwarciu drzwi, że aut jest aktywne (można ot jakoś zmienić?)
5,0
~Mirek
Renault Captur II
Crossover 1.3 TCe 140KM 103kW
Mam od czterech miesięcy captura 1,3 140 km automat. Jestem mega zadowolony. Ostatnie 20 lat jeździłem czterema koreańczykami, ale do captura nie ma co ich porównywać. To jest przepaść pod względem komfortu, wyciszenia, jakość materiałów, tłumienia nierówności na drogach. Bałem się stereotypów że samochodu na ( f ) się nie kupuje. Błąd totalny. Straciłem wygodę na wiele lat. A miałem w życiu kilka aut. Nigdy nie kupię auta niemieckiego i im podobnych, chociaż dużo nimi jeździłem, nie mam do nich zamiłowania. Tak że kierowcy spróbujcie przy zakupie samochodu spojrzeć na auta francuskie, a nie zawiedźcie się tak ja.
Renault Captur II Crossover