Szukaj

Informacje o Peugeot 5008 II Crossover Facelifting 1.2 Hybrid 136KM 100kW od 2023

Lata produkcji: 2023 – teraz
Segment: VANy

Dzięki nowej platformie EMP2, samochód waży o 95 kg mniej od poprzednika. Wiemy, że 5008 nie będzie wyposażony w napęd na cztery koła. Gama jednostek napędowych oraz ich konfiguracja ze skrzyniami biegów wygląda następująco:

  • Benzynowy 1.2 PureTech (130 KM) z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną,
  • Benzynowy 1.6 PureTech (165 KM) z 6-biegową przekładnią automatyczną,
  • Diesel 1.6 BlueHDi (100 KM) z 5-biegową przekładnią manualną,
  • Diesel 1.6 BlueHDi (120 KM) z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną,
  • Diesel 2.0 BlueHDi (150 KM) z 6-biegową przekładnią manualną,
  • Diesel 2.0 BlueHDi (180 KM) z 6-biegową przekładnią automatyczną – wyłącznie w wersji GT.
czytaj więcej
Powagosław

Ciekawa metamorfoza, która może zwiastować zmierzch tego, co kiedyś Francuzi wnieśli do motoryzacji: typ rodzinnego minivana. 5008 to dziś bardziej SUV niż van, choć przy tym zachował sporo ze swoich praktycznych atutów.

 

~Powagosław
Luzacjusz

To, co Peugeotowi udało się w modelu 3008, tu wygląda już nie tak dobrze. A może po prostu gorzej, co jeszcze nie musi być poważnym zarzutem – z racji tego, że 3008 udał się Francuzom wyjątkowo. Ok, można też wprost: 5008 jest przyciężkawy jak francuskie ego.

~Luzacjusz
Produkowany od 2023 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC (z popychaczami hydraulicznymi)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~bah bah bah
Peugeot 5008 II
Crossover Facelifting 1.2 Hybrid 136KM 100kW
auto używane od miesiąca, na liczniku 1300km przejechane. jest to pierwszy rocznik z łańcuchem rozrządu, i pierwsza hybryda. przy delikatnej jeździe w korku nawet potrafi jechać na samym elektryku do 30km/h co jest miłym zaskoczeniem. te 136KM silnika spalinowego nie jest jakims wiekszym problemem jeżeli nie ma się zamiaru ścigać po trasach ekspresowych. jechaliśmy w 4 dorosłe osoby + dziecko, było wygodnie, bez potrzeby uruchamiania trzeciego rzędu siedzeń. nie było czuć jakiegoś zamulania, zawsze można przestawić drive mode z domyślnego ECO na normal albo sport;] jakość kamery cofania nieco nie najświeższa jak na rocznik 2023 uważam, ale nie ma tragedii. są kamery z przodu i z tyłu które emitują efekt kamer 360 stopnii. system kontroli pasa ruchu delikatnie koryguje sam tor jazdy, nie szarpie gwałtownie jak to w nierktórych azjatyckich markach (mam porównanie). odnośnie systemu automatycznego hamowania, aby uniknąć kolizji. mam wrażenie że reaguje nieco za późno ale są tam też możliwe ustawienia do zmiany w tym temacie. skrzynia biegów OK, nie widze problemów, nic mi nie szarpie, czy to przy 10km/s czy to przy 120km/h. przy skręcaniu czasami bywało jakby miał zaraz wypaść z trasy, opony fabryczne letnie Michelin. mamy fotele z funkcją masażu ale uważam to za zabawke niż coś co robi dobrze robote.
4,6
~bah bah bah
Peugeot 5008 II
Crossover Facelifting 1.2 Hybrid 136KM 100kW
auto używane od miesiąca, na liczniku 1300km przejechane. jest to pierwszy rocznik z łańcuchem rozrządu, i pierwsza hybryda. przy delikatnej jeździe w korku nawet potrafi jechać na samym elektryku do 30km/h co jest miłym zaskoczeniem. te 136KM silnika spalinowego nie jest jakims wiekszym problemem jeżeli nie ma się zamiaru ścigać po trasach ekspresowych. jechaliśmy w 4 dorosłe osoby + dziecko, było wygodnie, bez potrzeby uruchamiania trzeciego rzędu siedzeń. nie było czuć jakiegoś zamulania, zawsze można przestawić drive mode z domyślnego ECO na normal albo sport;] jakość kamery cofania nieco nie najświeższa jak na rocznik 2023 uważam, ale nie ma tragedii. są kamery z przodu i z tyłu które emitują efekt kamer 360 stopnii. system kontroli pasa ruchu delikatnie koryguje sam tor jazdy, nie szarpie gwałtownie jak to w nierktórych azjatyckich markach (mam porównanie). odnośnie systemu automatycznego hamowania, aby uniknąć kolizji. mam wrażenie że reaguje nieco za późno ale są tam też możliwe ustawienia do zmiany w tym temacie. skrzynia biegów OK, nie widze problemów, nic mi nie szarpie, czy to przy 10km/s czy to przy 120km/h. przy skręcaniu czasami bywało jakby miał zaraz wypaść z trasy, opony fabryczne letnie Michelin. mamy fotele z funkcją masażu ale uważam to za zabawke niż coś co robi dobrze robote.
Peugeot 5008 II Crossover Facelifting