Szukaj
Peugeot
Peugeot
4,1 (9 415 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Peugeot w pigułce

Test euroncap Peugeot 5008 1.6 HDI, LHD

Peugeot 5008 1.6 HDI, LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1531 kg
Wynik testu
89%
Ochrona dorosłego
79%
Ochrona dziecka
37%
Zabezpieczenie przechodnia
97%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 89 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia wskazują na dobrą ochronę kolan oraz ud kierowcy i pasażera, nie zauważono również sztywnych elementów deski rozdzielczej mogących stanowić ryzyko obrażeń dla pasażerów różnych rozmiarów czy w różnych pozycjach. 5008 uzyskał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, pomiary stanowiły podstawę do oceny ochrony klatki piersiowej jako 'marginalnej'. Ochrona przeciwko uszkodzeniom szyjnego odcinka kręgosłupa podobnie na marginalnym poziomie.

Uderzenie przodem
15,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,9pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 79 %

Przednie przesunięcie głowy manekina 3-latka było dobrze kontrolowane w czasie zderzenia czołowego. Dziecko 1,5-roczne zostało umieszczone w foteliku tyłem do kierunku jazdy. W trakcie zderzenia bocznego foteliki spisały się również dobrze. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest wystarczająco jasna. Etykieta ostrzegająca przed umieszczaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy bez uprzedniej dezaktywacji poduszki nie jest dostępna we wszystkich europejskich językach i nie została uwzględniona w ocenie. Auto uzyskało natomiast dodatkowe punkty za mocowania górne i ISOFIX przy wszystkich trzech tylnych siedzeniach, ich obecność została prawidłowo oznaczona.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
11,1pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Baby Safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
9,5pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

13 pkt | 37 %

Ochrona nóg pieszego oferowana przez przednią krawędź była bardzo słaba. Podobnie jeśli chodzi o większość krytycznych dla głowy dorosłego i dziecka pól maski przez co auto nie uzyskało w tym obszarze żadnych punktów. Tylko zderzak zapewnia dobrą ochronę i zdobył komplet punktów.

Głowa
7,4 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 97 %

ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich wariantów 5008. Urządzenie przypominające o zapięciu wszystkich pasów również jest dostępne w standardzie. Ogranicznik prędkości w niektórych wersjach jest wyposażenie opcjonalnym, ale szacuje się, że jest montowany w większość sprzedawanych aut.

Ogranicznik prędkości
0,8 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę