Szukaj

Informacje o Peugeot 5008 II Crossover Facelifting

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: VANy
Debiutująca na rynku w roku 2017, druga generacja Peugeota 5008 powiększyła swoje wymiary zewnętrzne i została zupełnie przeprojektowana – już nie jest kompaktowym MPV, lecz średniej klasy SUV-em. Stylistycznie Peugeot 5008 korzysta częściowo z rozwiązań zaprezentowanego w roku 2015 prototypu o nazwie Peugeot Fractal. Powstał na nowej, modularnej platformie podłogowej PSA EMP2 Platform, podobnie jak m.in. Peugeot 3008 drugiej generacji, a także Citroen Jumpy. Choć Peugeot 5008 dość mocno zmienił swój charakter, nadal oferowany jest w odmianach 5- i 7-osobowej.

 

Na długości 4,63 m i przy 2,84-metrowym rozstawie osi ma się pomieścić siedmioro pasażerów. W ładnie zaprojektowanej kabinie odnajdziemy najnowocześniejsze rozwiązania Peugeota, m. in. i-Cockpit o przekątnej ekranu 12,3 cala. Na środku deski rozdzielczej jest kolejny, tym razem 8-calowy ekran dotykowy. Jak deklaruje producent, samochód ma oferować o 60 mm więcej przestrzeni na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu. Ogólnie auto ma być przestronniejsze od swojego poprzednika, ponieważ jest też od niego większe. 

czytaj więcej
Powagosław

Ciekawa metamorfoza, która może zwiastować zmierzch tego, co kiedyś Francuzi wnieśli do motoryzacji: typ rodzinnego minivana. 5008 to dziś bardziej SUV niż van, choć przy tym zachował sporo ze swoich praktycznych atutów.

 

~Powagosław
Luzacjusz

To, co Peugeotowi udało się w modelu 3008, tu wygląda już nie tak dobrze. A może po prostu gorzej, co jeszcze nie musi być poważnym zarzutem – z racji tego, że 3008 udał się Francuzom wyjątkowo. Ok, można też wprost: 5008 jest przyciężkawy jak francuskie ego.

~Luzacjusz

Peugeot 5008 II Crossover Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,2 m
Promień skrętu 5,6 m
Długość 4641 mm
Szerokość 1906 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2098 mm
Wysokość 1646 mm
Rozstaw osi 2840 mm
Rozstaw kół - przód 1593 mm
Rozstaw kół - tył 1587 mm
Zwis przedni 926 mm
Zwis tylny 875 mm
Prześwit 236 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 587 mm
Długość kolumny kierownicy 746 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 816 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 916 mm
Długość siedziska przedniego 612 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 240 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1487 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1505 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1453 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1432 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1940 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 780 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1198 mm
Wysokość bagażnika 553 mm
Wysokość progu załadowczego 676 mm
Kąt natarcia 19 stopnie
Kąt zejścia 28 stopnie
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,6
~bah bah bah
Peugeot 5008 II
Crossover Facelifting 1.2 Hybrid 136KM 100kW
auto używane od miesiąca, na liczniku 1300km przejechane. jest to pierwszy rocznik z łańcuchem rozrządu, i pierwsza hybryda. przy delikatnej jeździe w korku nawet potrafi jechać na samym elektryku do 30km/h co jest miłym zaskoczeniem. te 136KM silnika spalinowego nie jest jakims wiekszym problemem jeżeli nie ma się zamiaru ścigać po trasach ekspresowych. jechaliśmy w 4 dorosłe osoby + dziecko, było wygodnie, bez potrzeby uruchamiania trzeciego rzędu siedzeń. nie było czuć jakiegoś zamulania, zawsze można przestawić drive mode z domyślnego ECO na normal albo sport;] jakość kamery cofania nieco nie najświeższa jak na rocznik 2023 uważam, ale nie ma tragedii. są kamery z przodu i z tyłu które emitują efekt kamer 360 stopnii. system kontroli pasa ruchu delikatnie koryguje sam tor jazdy, nie szarpie gwałtownie jak to w nierktórych azjatyckich markach (mam porównanie). odnośnie systemu automatycznego hamowania, aby uniknąć kolizji. mam wrażenie że reaguje nieco za późno ale są tam też możliwe ustawienia do zmiany w tym temacie. skrzynia biegów OK, nie widze problemów, nic mi nie szarpie, czy to przy 10km/s czy to przy 120km/h. przy skręcaniu czasami bywało jakby miał zaraz wypaść z trasy, opony fabryczne letnie Michelin. mamy fotele z funkcją masażu ale uważam to za zabawke niż coś co robi dobrze robote.
4,6
~bah bah bah
Peugeot 5008 II
Crossover Facelifting 1.2 Hybrid 136KM 100kW
auto używane od miesiąca, na liczniku 1300km przejechane. jest to pierwszy rocznik z łańcuchem rozrządu, i pierwsza hybryda. przy delikatnej jeździe w korku nawet potrafi jechać na samym elektryku do 30km/h co jest miłym zaskoczeniem. te 136KM silnika spalinowego nie jest jakims wiekszym problemem jeżeli nie ma się zamiaru ścigać po trasach ekspresowych. jechaliśmy w 4 dorosłe osoby + dziecko, było wygodnie, bez potrzeby uruchamiania trzeciego rzędu siedzeń. nie było czuć jakiegoś zamulania, zawsze można przestawić drive mode z domyślnego ECO na normal albo sport;] jakość kamery cofania nieco nie najświeższa jak na rocznik 2023 uważam, ale nie ma tragedii. są kamery z przodu i z tyłu które emitują efekt kamer 360 stopnii. system kontroli pasa ruchu delikatnie koryguje sam tor jazdy, nie szarpie gwałtownie jak to w nierktórych azjatyckich markach (mam porównanie). odnośnie systemu automatycznego hamowania, aby uniknąć kolizji. mam wrażenie że reaguje nieco za późno ale są tam też możliwe ustawienia do zmiany w tym temacie. skrzynia biegów OK, nie widze problemów, nic mi nie szarpie, czy to przy 10km/s czy to przy 120km/h. przy skręcaniu czasami bywało jakby miał zaraz wypaść z trasy, opony fabryczne letnie Michelin. mamy fotele z funkcją masażu ale uważam to za zabawke niż coś co robi dobrze robote.
5,0
~Skrzydelko
Peugeot 5008 II
Crossover Facelifting 1.5 BlueHDi 130KM 96kW
Wspaniale auto dla rodziny do miasta i na wyjazdy. Dla mnie najlepsze auto w segmencie gdzie mieszczą się trzy foteliki na tylnych siedzeniach. Świetna przestrzeń, mega pakowne, wygodne, świetna widoczność za kierownicą. Moim zdaniem to idealne auto rodzinne i nie tylko. Bezawaryjne. Z czystym sumieniem polecam.
Peugeot 5008 II Crossover Facelifting