Szukaj

Lista ocen Volkswagen Golf V Hatchback (233) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 200 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
2,0
~Etranger.
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Skrzynia pracuje nieprecyzyjnie przy szybkim przejściu z I na II bieg. Praktycznie niemożliwe szybkie przełączenie bez zgrzytów. Przy spokojnym operowaniu drążkiem biegi wchodzą jednak gładko i sprawnie. Ten sam problem występował w skodzie z tym samym silnikiem BXE. Drgające sprzęgło, tak podczas jazdy jak podczas wyciskania. Coś jest tam źle spasowane w tym silniku, bo przy zmieniu biegów czuję drgania najprawdopodobniej koła dwumasowego....
4,0
~Hubert.
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
W moim Golfie jest 6 biegowa manualna skrzynia biegów. Nie ma z nią żadnych problemów. Biegi wchodzą gładko i precyzyjnie. Poza tym ma bardzo dobrze zestrojone przełożenia co pozwala na dynamiczną jazdę. Na 6 biegu już od 2000 obrotów na minutę można bez trudu wyprzedzać inne pojazdy i nie czuć, że samochód ma ciężko. W tych modelach trzeba liczyć się z wymianą koła dwumasowego przeważnie do 150000 km, u mnie jest prawie 170000 i jest ok...
2,0
~k6ainolop
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Jedyny plus tej skrzyni to to że biegi wchodziły dobrze (lekko bez zgrzytów). W ciągu użytkowania zmieniałem 2 razy koło zamachowe dwumasowe. Oprócz tego zmieniana była kilkukrotnie pompka sprzęgła która się po prostu rozpadała. Objawem tego było ciężko pracujący pedał sprzęgła. Odczuwalne to było dopiero po przesiadce do innego samochodu który miał sprawną pompkę sprzęgła lub w przypadku gdy ktoś z innego samochodu wsiadał do Golfa i zaraz...
4,0
~zorro
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Przełączanie biegów chodzi bardzo dobrze. Znacznie lepiej od skrzyń Toyoty. Ponadto skrzynia jest super zestopniowana do tego silnika (krótko). Dzięki temu silnik, chodź słaby, szybko wkręca się na obroty i daje przyjemność z jazdy a także wystarczające przyśpieszenie do 100 km/h. Potem jest gorzej, ale to już wynika z małej mocy. Na autostradach obroty jednak są wysokie - przy 140 km/h pow 4 tys. Coś za coś.
3,0
~Roudi
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
6 biegów - fajna sprawa, ale skrzynia jest źle zestopniowana; jedynka jest zbyt krótka co skutkuje tym, że przy 4tyś obr. jedziesz nieco ponad 30km/h - chcąc uciekać ze skrzyżowania możesz się mocno zestresować. Dodatkowo jazda w korku to mordęga, gdyż elektroniczny pedał gazu lubi mocno zaskoczyć i auto wyrywa jak z procy do przodu co dla nie wprawnych może grozić kolizją. Reszta bez zarzutu, bez szarpnięć i zgrzytów.
4,0
~PS
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Trochę denerwujący krótki pierwszy bieg, ale całokształt bardzo pozytywnie. Fajnie że jest szósty bieg, znacznie zmniejsza hałas przy prętkościach podróżnych, nie wspominając o oszczędności paliwa. Pytanie dlaczego wszyscy producenci nie wprowadzają sześcio biegowych skrzyń? Honda zawiodła mnie na całej linii gdy przy 80 tys km skrzynia sie rozwaliła koszt 3500 zł. Do tej pory się zastanawiam jak to jest możliwe w hondzie?
5,0
~kristatos
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Skrzynia również na najwyższym poziomie, krótkie skoki, precyzyjne wybieranie biegów i mile leżący w dłoni lewarek. Zestopniowanie bardzo dobrze dobrane do silnika (choć dwójka mogłaby być nieco dłuższa). Na szóstce przy 100km/h silnik spokojnie kręci 2100 obr/min oszczędzając paliwo i uszy pasażerów i zdziwiłby się ten, kto by pomyślał, że nie da się przyzwoicie przyspieszyć na tym biegu. Ciąg jest cały czas.
5,0
~djseba3
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Po przebiegu 110tys km zaczęło blokować bieg wsteczny a jedynka czasami skrzypiała przy ruszaniu ze świateł. Pomogła wymiana poduszki skrzyni biegów oraz regulacja linek. Każdy bieg wchodzi perfekcyjnie. Mimo przebiegu 142tys sprzęgło dzieła jak nowe i bierze bardziej od góry. Wada tych skrzyń jest ich sama konstrukcja. Są nitowane. Więc gdy padnie skrzynia trzeba będzie wymienić na nową
5,0
~Wolfsburger
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Bardzo precyzyjna, z krótkimi skokami. Szósty bieg pozwala na osiągnięcie bardzo korzystnego zużycia paliwa na trasie, a do tego umożliwia dynamiczne "odjechanie" od prędkości ok. 90km/h bez konieczności redukcji. Natomiast 4. bieg to czysta poezja w kwestii elastyczności! Od 50km/h do 160km/h bez większych sprzeciwów i oporów ze strony silnika! Mały minus: nieco za krótka "dwójka".
4,0
~Krzysiek
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Tu tylko cztery gwiazdki, bo mimo iż jest precyzyjna, trochę ciężko wchodzi dwójka- jechałem Octavią 2013r. w benzynie i tam chodziło to znacznie płynniej. Może dlatego, że ma 100 000km mniej. Zacząłem sie też zastanawiać, czy nie za szybko wrzucam dwójkę, bo robiłem to przed skrzyżowaniem, kiedy miałem 30-40km/h. Teraz zacząłem zwracać na to uwagę i jest nieco lepiej
Volkswagen Golf V Hatchback