Ocena kierowcy - Toyota Hilux VIII Podwójna kabina Facelifting
Artur,
4 miesiące temu
Silnik 2.8 D-4D 204KM 150kW
Rok produkcji 2022
Przebieg:
80 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
3,00
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: 2,8L ma wystarczającą moc i jest elastyczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Trzeszczące resory
Silnik
: Problemy z DPF - częste wypalanie ( co 50km)
Inne
: Mały zbiornik paliwa
2,0
Całokształt
Na Hiluxa przesiadłem się z L200 i jestem rozczarowany. Gdyby nie silnik 2.8 to ten samochód nie miał by chyba zalet.
Przede wszystkim układ napędowy bez centralnego mechanizmu różnicowego - tu Mitsubishi deklasuje Toyotę.
Skrzynia biegów - automat pracuje ociężale i z dużym opóźnieniem, ręczna zmiana biegów to istna porażka - wymuszenie zmiany biegu działa ale z dużą zwłoką a niekiedy sterownik nie reaguje w ogóle ( w terenie bywa to frustrujące)
Wnętrze - co kto lubi - to jest auto do pracy i jak na wóz roboczy nie jest żle przy czym brakuje miejsca na dodatkowe akcesoria i włączniki. Fotele w miarę wygodne. Przycisk tempomatu umieszczony pod kierownicą - lokalizacja utrudnia jakiekolwiek normalne korzystanie z tej funkcji, nie da się płynnie przyspieszać z użyciem tempomatu. Funkcja odczytu znaków drogowych gubi się - odnoszę wrażenie ze znaki odczytuje z mapy a nie z kamery. ( potrafi wskazać40 na prostym odcinku ekspresówki.
Przestrzeń ładunkowa ok choć mechanizm otwierania klapy jest dość słaby i z czasem wymaga rozebrania,
mała ilość uchwytów do mocowania ładunków.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pojemność 2.8 pozwala na swobodną jazdę i ma wystarczający zapas mocy
3,0
Skrzynia biegów
automat cofa nas o jakieś 20 lat - mułowaty, sterownik gubi się, zbyt późna zmiana biegów na podjazdach, częste przeciąganie biegu.
3,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 D-4D 204KM 150kW
[l/100km]