Szukaj

Lista ocen Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting (43) - Silnik

Na liście zabraknie 27 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
2,0
~Koyot1974
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
W poprzednim aucie (toyota corolla) również miałem silnik 1.4 D4D, jednak w połączeniu ze skrzynią 5-cio biegową. Rozwiązanie to było lepsze niż aktualne zastosowane w aurisie - skrzynia 6-cio biegowa. Jakakolwiek jazda (nie mówiąc o dynamicznej) oznacza nieustanne zmienianie biegów. Silnik jest głośny, mało elastyczny, powyżej 130km/h dostaje odczuwalnej zadyszki. Jedyna jego zaleta to spalanie. W cyklu mieszanym ok.5 litrów ON/100km. Według...
3,0
~Atanazy
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Pancerny silnik na łańcuchu, chodzi jak szwajcarski zegarek. Natomiast niepowalające są jego osiągi, mimo teoretycznie niezłych parametrów. Drugim aspektem jest zużycie paliwa. W mieście 9-10 litrów, na autostradzie 140/150 km/h też ok. 9, w jeździe ~90 km/h ok 7. BTW, komputer pokładowy wskazuje spalanie o 2l niższe. W mojej poprzedniej toyocie corolli '98 przy podobnych osiągach spalanie było jednak o 1.5l niższe. Rozumiem, że masa auta...
4,0
~Grucha
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Moment obrotowy nie zachwyca - jest do tego dosyć wysoko, jadnak biorąc pod uwagę założenia konstruktorów dot. ekologii i ekonomiki tak pewnie musi być. Jesli chcemy się szybko zebrać to najlepiej od 2 biegu i wkręcić auto do 4,5 - 5,5 tys. obrotów. W zapasie mamy jeszcze 1000 obr (na wszelki wypadek). Na 2 biegu przy 6,5 tys. obr/min jedziemy już 90 km/h. Z drugiej strony możliwość jazdy od 1,5 tys. obrótów i ekonomiczny zakres od 1,3 do 2...
5,0
~Maro
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Silnik ma 132km ale szczerze mówiąc żeby to odczuć trzeba kręcić 4tys. i więcej.Przy spokojnej jeździe potrafi się odwdzięczyć pod dystrybutorem. Jak na razie całkowicie bezawaryjny ,bardzo nowoczesna konstrukcja z bezstopniową regulacją wzniosu zaworów. Choć jak powiedziało mi wiele osób z tzw. branży nie bardzo nadaje się do zainstalowania gazu. Trzeba też pamiętać że zalecane są oleje nisko popiołowe (0w-20 , 5w-30). Niestety dość drogie....
5,0
~Any
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
1,6 132KM radzi sobie nad wyraz dobrze, na tle konkurencji wypada wręcz świetnie. Moim zdaniem jest to najlepszy wolnossący silnik 1,6 dostępny na rynku. Po zatankowaniu benzyny 98 bez problemu przyspieszenie od 0 do 100 km wynosi ok 9s! Aby sprawnie wyprzedzać trzeba co prawda trzymać silnik na wysokich obrotach (w przedziale 4000 - 6000 obrotów), ale za to samochód przyspiesza wtedy naprawdę żwawo.
4,0
~darmar
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Największą zaletą tego silnika jest jego trwałość - łańcuszek rozrządu robi swoje, silnik praktycznie bez-obsługowy. Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to niewątpliwie minusem jest pierwszy bieg, który jest zdecydowanie za krótki, ma sie wrażenie jazdy dieslem. Jakiekolwiek przyjemniejsze wrażenia z jazdy zaczynają sie po przekroczeniu 3 tys obrotów - wcześniej o tym zapomnijcie.
5,0
~Użytkownik
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Silnik idealny. Moc wystraczajaca zarówno do jazdy po mieście jak i autostradzie. Jak się zredukuje i wkreci na wyższe obroty potrafi być naprawdę dynamiczny i nie ma większych problemów przy wyprzedzaniu. Duży plus za bezobsługowy łańcuch rozrządu. Trzeba jednak dbać o dobra jakość oleju. Dobry stosunek mocy do spalania. Kultura pracy na wysokim poziomie.
4,0
~Bungo
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Nie czuć mocy i momentu. Nawet po wkręceniu powyżej 4 krpm. Owszem w mieście w zupełności wystarcza, ale już przy pełnym obciążeniu na trasie jest gorzej niż w starym 4AFE, który miał tylko 110 KM. Oczywiście winna masa auta. Spalanie: miasto 9-10 l, trasa 7 l, autostrada 8 l. Pedał przyspieszenia elektroniczny - działa z pewnym opóźnieniem.
4,0
~Krzysztof
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Pod względem niezawodności najlepszy silnik wysokoprężny Toyoty. Dość żwawy, chociaż do tego samochodu odrobinę za słaby. Auto się rozpędza, a nie przyspiesza, trzeba się przyzwyczaić, zwłaszcza przy wyprzedzaniu. W mieście wystarcza w zupełności, w trasie przy prędkości ok. 90km/h żeby sprawnie wyprzedzić trzeba zredukować z 5 na 4 bieg.
5,0
~stefan Kaczmarek
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Mały choć żwawy, kultura pracy na najwyższym poziomie. Zaskakująco dobrze sobie radzi z autem tej klasy. Mknąc 180km/h między autami o dwie klasy wyższymi nikt nie jest wstanie uwierzyć, że ten malutki silnik tak wiele potrafi. Jest bardzo trwały. Pomimo ciągłej pracy na najwyzszych obrotach pracuje bez zastrzeżeń.
Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting