Ocena kierowcy - Skoda Superb III Liftback Facelifting
Waldemar,
ponad rok temu
Silnik 2.0 TDI SCR 200KM 147kW
Rok produkcji 2020
Przebieg:
110 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
3,14
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Duże auto - może nawet i za duże, bo buja...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Działa lub nie działa...
Silnik
: Olej musi być zawsze pod ręką
2,0
Całokształt
Wozidło, które buja się na drodze jak ponton.
Co chwila jakieś usterki, które psują całokształt całkiem ładnego auta za 200kPLN
Wrażenia
3,0
Silnik
Pół litra to bym chętnie wypił, ale muszę co ca. 1000 km wlewać olej do silnika.
Dobrze, że wykupiłem gwarancję 4 lata/160kkm.
Jak piszczy spod maski - trzeba jechać nasmarować pasek rozrządu(!!!)
Zamawiać szyby dźwiękoszczelne, to i klekot na wyższych obrotach może słuchu nie uszkodzi
3,0
Skrzynia biegów
Ospała, szarpie. Tylko w ustawieniu sportowym jest OK. LAG jak w traktorach
2,0
Układ jezdny
Coś tłucze w przednim zawieszeniu - ale ASO mówi, że OK. Można oczywiście wymienić całe podwozie.
4x4 jest ok zimą na śniegu. Układ kierowniczy tylko w sportowym ustawieniu - co 50 kkm do wymiany kierownica wielofunkcyjna. Ogrzewanie i parę przycisków sieje błędy na desce z "miłym" powiadomieniem kierowcy "BUUUM - ACC niedostępny". I tak co kilka sekund...
Za chwilę będę miał już 3. kierownicę - czas oczekiwania ponad miesiąc(!). A auto jeździ i ćwiczy moją cierpliwość. ASO: "trzeba jeszcze poczekać"
4,0
Karoseria
Sztywna, skrzypią tylko plastiki wewnątrz.
Komfort
5,0
Widoczność
W porządku we wszystkie strony - w tył nie trzeba spoglądać
4,0
Ergonomia
W tej wersji wyposażenia nie można narzekać (L&K). Fotele z masażem, wentylowane. Dobre audio (nagłośnienie) - nie mylić z jego obsługą. Ergonomia w kwestii obsługi radia i telefonu (parowanie) - KATASTROFA. Czasem przerwie połączenie, należy zresetować radio - Serwis umywa ręce. SIMPLY CLEVER
Bardzo dobre reflektory projekcyjne!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewana szyba - OK. Diesel grzeje się zbyt wolno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu to bajka - wszyscy zadowolenie - bagaże też.
4,0
Wyciszenie
Szyby dzwiękoszczelne - musssssss. Inaczej pomaga tylko podgłośnienie radia
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupuję tylko olej, reszta jeszcze na gwarancji - tylko ten stracony czas w serwisach -trudny do wyceny...
1,0
Stosunek jakość/cena
Za drogi jak na takie błędy konstrukcyjne i marną obsługę w serwisie.
Doliczcie stawki za godziny spędzone w serwisach i na zwracaniu uwagi na wyświetlane błędy na desce rozdzielczej.
Odradzam wyposażenie lepsze od wersji bazowej. Wewnątrz skrzypienie plastików z okolic tylnych drzwi/słupka B.
Myślę, że gdyby była nawet tańsza - nie zasługuje na reklamę "nowa definicja luksusu"
Z marki premium są już tylko ceny - reszta to po prostu SKODA
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżeli zamówisz wersję BIEDA - będzie działać. Ręce precz od asystentów ruchu itp...
Elektrycznie auto to dziadostwo!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Można jeździć bez asystentów ruchu, brakiem łączności z telefonem? MOŻNA - tak twierdzi nawet SKODA - ale czy warto tracić zdrowie na wszystkie te sprawy?
Jeżeli podczas jazdy na autostradzie niespodziewanie wyłączy ci się asystent pasa... to po co ci taki asystent?
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI SCR 200KM 147kW
[l/100km]