Szukaj

Informacje o Skoda Superb III Liftback Facelifting

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Skody Superb III był, przedstawiony rok wcześniej, prototyp noszący nazwę VisionC. Konstrukcyjnie Skoda Superb III jest tradycyjnie powiązana z odpowiednią generacją Volkswagena Passata (w tym przypadku – B8). Oba auta postały na tej samej platformie podłogowej VW MQB Platform. Skoda Superb została zaprojektowana przez Winfrieda Vahlanda i Jozefa Kabana. Ponownie zwiększone zostały wymiary zewnętrzne względem poprzednika. Skoda Superb III jest klasycznym liftbackiem, a w gamie modelowej nie zabrakło również jeszcze bardziej praktycznej odmiany kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Skoda Superb III Liftback Facelifting – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4869 mm
Szerokość 1864 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2031 mm
Wysokość 1469 mm
Rozstaw osi 2841 mm
Rozstaw kół - przód 1584 mm
Rozstaw kół - tył 1572 mm
Zwis przedni 905 mm
Zwis tylny 1123 mm
Prześwit 149 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1038 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 980 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1507 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1519 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1760 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 625 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Kąt natarcia 13,8 stopnie
Kąt zejścia 12,1 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(58%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,0
~A.T.
Skoda Superb III
Liftback Facelifting 2.0 TDI 190KM 140kW
Auto posiadam od nowości rocznik 2020 , olej zmieniam co 12 -14 tyś km starałem się dbać o auto a mimo to . -selektor biegów DSG -pompę wody + rozrząd bo ciekła - tarcze tył+ klocki rozleciały się po 33 tyś km - czujnik klimatyzacji - wlew paliwa ( nie otwiera się / zamyka ) - - liczne błędy zawieszenia elektroniki i na sam koniec katuszy z marką skoda przy 78k km padła skrzynia DSG -wymiana na nowa i tak stanąłem na autostradzie bo zginęły biegi. - coś się pewnie by jeszcze znalazło ale już nie pamiętam. NIE POLECAM
4,9
~Kris
Skoda Superb III
Liftback Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Generalnie wszystko w tym samochodzie jest na + a zwłaszcza komfort w kabinie i przepastny bagażnik. Wyposażenie dobre z oświetleniem amiantowym robi robotę i daje wielką frajdę z jazdy. Auto budzi też zasłużony szacunek uczestników ruchu drogowego. Dobre wyciszenie, podgrzewane siedzenia przód i tył, ogrzewana kierownica robią mega klimat w zimne dni. Jedyny - to trochę trudne parkowanie w ciasnych miejscach i to wiadomo przy prawie 5 metrach długości i tej szerokości ale system kamer trochę przekłamuje a może mój jest źle ustawiony bo ni jak na kamerze nie potrafię tyłem stanąć prosto patrząc na jej wskazania
3,9
~Sobek_wow
Skoda Superb III
Liftback Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Auto ogólnie całkiem fajne, ale niestety przy niskich poziomach głośności z systemu audio wydomywają się szumy / zakłócenia, wygląda na to że niezależnie od źrodła (występują na pewno przy radiu, audio przez bluetooth i informacjach o utrudnieniu w ruchu). Najbardziej przeszkadzają przy tekście mówionym (np audiobook) - słychać je wtedy na około 5 pierwszych poziomach głośności. Przy muzyce jest troche lepiej, ale ja rzadko przekraczam poziom głośności 5 i prawie ciągle słyszę szumy / zakłócenia uprzykrzające słuchanie. Co gorsze byłem w 2 serwisach i kotaktowałem się z trzecim oraz dystrybutorem SKODA w polsce, i w skrócie stwierdzili że jest to cecha auta a nie wada (jeden z serwisantów bo wysłuchaniu mojego audio i potwierdzeniu występowania szumów zaprowadził mnie do innego egzemplarza i pokazał że tam jest tak samo) i nie planują nic z tym zrobić. Obecnie czekam na odpowiedź od salonu na moje zgłoszenie z tytułu rękojmi bo na gwarancyjne nie zareagowali. Podsumowując wygląda na to że (przynajmniej obecnie - samochód z 05.2023) wszystkie superby z podstawowym systemem audio mają wadę polegającą na szumach / zakłóceniach przy niskich poziomach głośności i SKODA nie planuje nic z tym robić więc trzeba się z tym pogodzić przed zakupem tego modelu.
Średnie spalanie dla Skoda Superb III Liftback Facelifting
7,1 – 9,6
l/100 km
5,9 – 7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Skoda Superb III
Liftback Facelifting 2.0 TDI 190KM 140kW
Autem w wersji 4x4 przejechałem już 12 tys od nowości. Jazda przeważnie na aktywnym tempomacie na drogach szybkiego ruchu -zapięte 160km/godz; do tego dochodzi krajówka i zapięte 120km/godz. Spalanie z tej samej trasy to jakieś 7,4-8,0. Raz sprawdziłem ile na tej trasie Superb pociśnie i wyszło z całej trasy 11,2/100. W mieście jeżdżę rzadko, jak już pojeżdżę dookoła komina to pokazuje jakieś 8-9/100. Plusem jest duży zbiornik paliwa, 65 litrów. Na oleju napędowym z Niemiec pokazuje zasięg 1000km, na polskim ON zasięg spada o 100km.
8,2
Skoda Superb III
Liftback Facelifting 2.0 TDI 190KM 140kW
Autem w wersji 4x4 przejechałem już 12 tys od nowości. Jazda przeważnie na aktywnym tempomacie na drogach szybkiego ruchu -zapięte 160km/godz; do tego dochodzi krajówka i zapięte 120km/godz. Spalanie z tej samej trasy to jakieś 7,4-8,0. Raz sprawdziłem ile na tej trasie Superb pociśnie i wyszło z całej trasy 11,2/100. W mieście jeżdżę rzadko, jak już pojeżdżę dookoła komina to pokazuje jakieś 8-9/100. Plusem jest duży zbiornik paliwa, 65 litrów. Na oleju napędowym z Niemiec pokazuje zasięg 1000km, na polskim ON zasięg spada o 100km.
9,1
Skoda Superb III
Liftback Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Raporty o spalaniu na poziomie 5.5/100 można między bajki włożyć. Auto pali około 7 w trasie, w mieście na krótkich odcinkach średnio 12/100, w trybie mieszanym 8-9. Myślę, że przy aucie tych gabarytów nie ma co się spodziewać cudów z tak małym silnikiem.

Usterki Skoda Superb III

Liczba wpisów: 39
Elektronika sterowanie samoczynne
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 189 tys. km
Część jestem użytkownikiem skody Superb 3 od niedawna jakieś dwa dni temu wchodząc do samochodu zauważyłem jakieś dziwne sytuacje. 1 . Po załączeniu zapłonu i uruchomieniu się zaniknął całkowice głos radia , głosowe sterowanie nic nie było słuchać, 2 . W tym samym dniu zniknęło wyświetlanie komputera między zegarami, 3. Samoczynnie zamykanie i otwieranie drzwi . 4. Po uruchomieniu samoczynne przełączenie skrzyni biegów DSG na sport a wyświetla normal. Takie są objawy za każdym razem gdy zaliczę i wyłączę samochód poczasie wszystko powraca . Proszę o pomoc lub namiar na kogoś z okolic Katowic
Problem rozwiązany
2 komentarze
wyciek z pompy wodnej
  • Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 3
Po przejechaniu ok.138000 km (auto ma 4 lata),zaczęło ubywać płynu w zbiorniku wyrównawczym o czym ostrzegł komunikat dźwiękowy i świetlny.Po dolaniu wszystko wróciło do normy...na jakieś 1000 km.I to samo.Zauważyłem plamy pod samochodem.Po zgłoszeniu się do ASO okazało się ,że do wymiany jest pompa wodna.Koszt 1300zł.Auto jest jeszcze na gwarancji (do stycznia 2020), ale przekroczony jest limit km.W mojej subiektywnej ocenie to jest trochę nie fair,że ogranicza się gwarancję na limit km .Wygląda to tak jakby producent(dealer) w tym przypadku skody wiedział,że po przejechaniu 120 000 km coś się zepsuje.
9 komentarzy
Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
  • Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 49 tys. km
Dzień Dobry, Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email (robert.kofin@gmail.com), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skoda Superb III Liftback Facelifting