Ocena kierowcy - Skoda Rapid II Spaceback Facelifting
Wojtek,
6 lat temu
Silnik 1.0 TSI 110KM 81kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
4 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Jestem pozytywnie zaskoczony jakością samochodu. Bardzo fajny Hatchback, który w środku ma niesamowicie dużo miejsca jak na auto tej klasy. Podobne odczucia jak w Superbie - wyjątkowo przestronny w swojej klasie.
Wykonanie solidne, estetyczne. Brak wodotrysków, ale wersja Style posiada wszelkie minimum potrzebne do komfortowego korzystania z samochodu.
Silnik 1.0TSI o mocy 110KM jest bardzo dynamiczny i ekonomiczny. Powyżej 2-2,5k obr/min sprawnie przyspiesza - wyprzedzanie ciężarówek nie musi być poprzedzone kilkudniowymi przygotowaniami ;) Czasami jak agresywnie ruszam ze świateł, to mam wrażenie, że przyspiesza lepiej niż podają w katalogu. Bardzo przyjemnie się prowadzi.
Jedyne niedogodności to fotele oraz spryskiwacze szyby przedniej. Fotele przy 190cm wzrostu na dłuższą trasę są trochę niewygodne. Ułożenie nogi na gazie/hamulcu trochę męczy, choć można się przyzwyczaić.
Drugą niedogodnością jest układ spryskiwaczy przedniej szyby działa z opóźnieniem - to znaczy, w chwili naciśnięcia wajchy od spryskiwacza, czekamy aż pompa napompuje wodę do dyszy i dopiero po chwili moczy szybę. W tym czasie wycieraczki potrafią już ruszyć po suchej szybie. Problemu nie ma, gdy dość szybko użyjemy go ponownie. Obecnie próbuję sprawę wyjaśnić w ASO. Przyczyną tego zjawiska jest brak zaworków zwrotnych na linii spryskiwaczy przedniej szyby. Niestety jest to fabryczna "wada" wszystkich rapidów.
Pomimo to, poleciłbym to autko każdemu, kto szuka samochodu do miasta, w którym można komfortowo zabrać pasażerów i nie pali kosmicznej ilości paliwa ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny i ekonomiczny jak na swoje parametry
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, raczej "twarda".
5,0
Układ jezdny
Dość sztywne, ale dobrze tłumi nierówności. Pasażerowie z tyłu nie narzekają na polskie drogi :)
5,0
Karoseria
Po około 4-5k km wydaje się być wszystko w porządku. Przy oględzinach widać dobre zabezpieczenie progów i innych newralgicznych miejsc.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, zarówno z przodu jak i z tyłu.
3,0
Ergonomia
Tutaj kwestia wzrostu i gustu. Fotele mogą być średnio wygodne i w korkach może męczyć się noga od gazu/hamulca. Dużo zależy od wzrostu i przyjętej pozycji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra. Chłodzi/grzeje niemal natychmiast po uruchomieniu silnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wyjątkowo dużo, w porównaniu do innych samochodów w tym segmencie. Pomimo 190cm wzrostu, mogę komfortowo usiąść za sobą. Nie jest to Superb, gdzie można pod nogami schować jeszcze dwie walizki podróżne, ale w porównaniu do konkurencji to Rapid ma zdecydowanie najwięcej miejsca wewnątrz.
5,0
Wyciszenie
Zostałem pozytywnie zaskoczony jakością wyciszenia. do prędkości około 150km/h nie słychać znaczącego wzrostu natężenia szumu we wnętrzu. Można normalnie rozmawiać, bez podniesionego głosu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po przejechaniu ponad 4k km w cyklu mieszanym (w zasadzie w 3/4 to autostrady) spalanie utrzymuje się w okolicach 6l/100.
Jeżeli chodzi o inne koszta - nie wydają się one być wysokie. Opony ze średniej półki dzięki felgom R16, są stosunkowo niedrogie. Ponad to ubezpieczenie powinno również oszczędzić nie jeden portfel.
Póki co, tylko lać benzynę i jeździć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Według mnie, bardzo dobra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 110KM 81kW
[l/100km]