Szukaj

Informacje o Skoda Rapid II Spaceback Facelifting

Lata produkcji: 2017 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Skoda Rapid to kompaktowy liftback segmentu C (niższa klasa średnia) produkowany od 2012 roku. Nowy model wypełniający w ofercie Skody lukę pomiędzy Fabią i Octavią jest trzecim samochodem czeskiej marki nazwanym w ten sposób. Skoda produkowała model Rapid w latach 1935-47 oraz 1981-1990 i w obu przypadkach było to coupe o sportowym charakterze. Zapowiedzią nowego Rapida, auta o bardziej rodzinnym charakterze, był prototyp MissionL z 2011 r. Wersję produkcyjną Skody Rapid zbudowano na płycie podłogowej VW PQ25, którą dzieli m.in. z bliźniaczym modelem Toledo IV. Konstrukcyjnie spokrewniony jest też ze Skodą Roomster i Fabią.
czytaj więcej
Powagosław
Potencjalny hit na polskim rynku, kolejny hit Skody, której auta nad Wisłą przyjmuje się z dużą atencją. No i majstersztyk konstrukcyjny – niby to delikatnie powiększona Fabia, a jak bardzo widać różnicę. Desing? Nad wyraz atrakcyjny jak na auto tej klasy. ~Powagosław
Luzacjusz
Wygląda umiarkowanie przyzwoicie, jak na rodzinny kompakt, całkiem przyzwoicie. Fajnie, że Skoda sięga do swojej historii w nazewnictwie nowych modeli, choć nie rozumiem, co rodzinny kompakt ma wspólnego z „czechosłowackim Porsche”, jak nazywano Rapida w latach 80. ~Luzacjusz

Skoda Rapid II Spaceback Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4304 mm
Szerokość 1706 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1940 mm
Wysokość 1459 mm
Rozstaw osi 2602 mm
Rozstaw kół - przód 1463 mm
Rozstaw kół - tył 1500 mm
Zwis przedni 877 mm
Zwis tylny 825 mm
Prześwit 136 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1014 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 980 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1418 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1428 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1381 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 415 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1004 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 842 mm
Kąt natarcia 13,8 stopnie
Kąt zejścia 16,5 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Całokształt - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Andrzej
Skoda Rapid II
Spaceback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Bardzo dobre auto nawet dla rodziny. Zaskakująco dużo miejsca w środku, zarówno na tylnej kanapie jak i w bagażniku. Sprawdza się świetnie na trasach, regularnie robiłem nim trasy po 400 km w 3 osoby i było OK. 6 biegowa skrzynia pozwala na utrzymanie około 2800 obr/min przy 140 km/h. Spalanie jest niskie, przy przepisowej jeździe w trybie mieszanym oscyluje w granicach 5 litrów. Niestety jest to auto z turbo więc charakteryzuje się klasycznym dla turbo spalanie tzn. jeśli nie ciśniesz to pali mało, a jeżeli przyciśniesz (gwałtowne ruszanie, jazda na za niskim biegu) to potrafi spalić i około 7l na krótkich odcinkach gdzie nie zdąż się dobrze rozgrzać.
3,1
~blindmen
Skoda Rapid II
Spaceback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Silnik 1.0 daje radę dopuki nie chcesz przyspieszyć zbiera się żwawo ale paliwożerny. W jedną sobę tego nie odczujesz ale rodzinne przejazdy pokazały że żadnej oszczędności nie ma. W górach jest już tragicznie. Korek pod górkę i palisz sprzędło. Tutaj Turbo dziura pokazuję brak pojemności nie nadrobi się turbiną. Powyżej 135km/h w 5 osób palli tyle co polonez. Trasa Katowice Gdańsk średnie spalnie 8,5 a przy średniej prędkości 135 (5 osób z bagażami) To miało być oszczędnie. Tylko że w Skodzie pokazali mi wykres ze trasa to jest 70-80km/h bo to jest jazda poza terenem zabudowanym a nie atostrada.
4,8
~Wojtek
Skoda Rapid II
Spaceback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Jestem pozytywnie zaskoczony jakością samochodu. Bardzo fajny Hatchback, który w środku ma niesamowicie dużo miejsca jak na auto tej klasy. Podobne odczucia jak w Superbie - wyjątkowo przestronny w swojej klasie. Wykonanie solidne, estetyczne. Brak wodotrysków, ale wersja Style posiada wszelkie minimum potrzebne do komfortowego korzystania z samochodu. Silnik 1.0TSI o mocy 110KM jest bardzo dynamiczny i ekonomiczny. Powyżej 2-2,5k obr/min sprawnie przyspiesza - wyprzedzanie ciężarówek nie musi być poprzedzone kilkudniowymi przygotowaniami ;) Czasami jak agresywnie ruszam ze świateł, to mam wrażenie, że przyspiesza lepiej niż podają w katalogu. Bardzo przyjemnie się prowadzi. Jedyne niedogodności to fotele oraz spryskiwacze szyby przedniej. Fotele przy 190cm wzrostu na dłuższą trasę są trochę niewygodne. Ułożenie nogi na gazie/hamulcu trochę męczy, choć można się przyzwyczaić. Drugą niedogodnością jest układ spryskiwaczy przedniej szyby działa z opóźnieniem - to znaczy, w chwili naciśnięcia wajchy od spryskiwacza, czekamy aż pompa napompuje wodę do dyszy i dopiero po chwili moczy szybę. W tym czasie wycieraczki potrafią już ruszyć po suchej szybie. Problemu nie ma, gdy dość szybko użyjemy go ponownie. Obecnie próbuję sprawę wyjaśnić w ASO. Przyczyną tego zjawiska jest brak zaworków zwrotnych na linii spryskiwaczy przedniej szyby. Niestety jest to fabryczna "wada" wszystkich rapidów. Pomimo to, poleciłbym to autko każdemu, kto szuka samochodu do miasta, w którym można komfortowo zabrać pasażerów i nie pali kosmicznej ilości paliwa ;)
Średnie spalanie dla Skoda Rapid II Spaceback Facelifting
5,4 – 5,8
l/100 km
4,9
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Skoda Rapid II
Spaceback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Założona instalacja LPG STAG do silnika 1.0 TSI 110 KM 81 kW - średnie spalanie PB95+LPG/100 km wynosi 10,2 litrów - przy jeździe mieszanej z drogami szybkiego ruchu jednak z dużą przewagą jazdy miejskiej Samo spalanie PB95 - 1,65 l/100 km Samo spalanie LPG - 8,55 l/100 km Łącznie spalanie: 10,2 l/100 km % PB95 w łącznej mieszance paliwowej na ekspresówce : 16,19% Spalanie na ekspresówce: PB95: 1 l/100 km LPG: 7,3 l/100 km Spalanie łączne na ekspresówce: 8,3 l/100 km % PB95 w łącznej mieszance paliwowej na ekspresówce : 12,00% Średnie na podstawie 48 tankowań do pełna i przejechanych 18 000 km w ciągu roku Średni łączny koszt: 33,98 zł/100 km w okresie : 05.07.2023-17.05.2024
5,0
Skoda Rapid II
Spaceback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Fajny, mały, elastyczny silnik. Przejechałem nim 6o tys km od nowości. Przy ekstremalnym eco drivingu najniższe co widziałem to 3.9l/100, przy normalnej jeździe na takich trasach gdzie 70% to podjazd do miasta (ograniczenia 70-90kmh) + 30% miasto średnie spalanie to 5.4l jeżdżąc zgodnie z przepisami. Na długich trasach (300-400km) zależy od średniej prędkości, przy średniej z trasy 102kmh wyszło 5.9l, gdy było więcej autostrady i średnia była 111kmh spalanie wyszło 6.1l - zawsze z 2 lub 3 osobami w kabinie. W dużym mieście jak Warszawa w godzinach szczytu, spalanie w okolicach 6l. Spalanie jak to w aucie z turbo, pomimo że silnik malutki i turbo malutkie to zasada jest taka sama jak w starych autach z dużymi pojemnościami i turbo tzn. jedziesz delikatnie to pali mało, ale jak się depnie to spalanie potrafi wzrosnąć dwukrotnie.
6,8
Skoda Rapid II
Spaceback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Oszczędna jazda to tutaj słowo klucz, przyspieszaj jak emeryt to to będzie nawet 4l. Liczni przekłamuje bardzo i to matematycznie wyjdzie oszczędnie. Przy 130-150 to już bywa 10km. Wtedy przejedziesz 90km a komputer zalicza ci 95-100 i daje że jest oszczędność. DRAMAT. Gorzej jak chcesz dynamicznie coś przejechać. Atuo moje ale zarabia na siebie (dziabalność gospodarcza) oszczędności się skończyły jak trzeba szybciej i bez zbędnego "pier..." dojechać. 6-8l to norma. Skuszony oszczędnościom a wyszło jak zwykle. Wypady rodzinne i jest yyyy. Szybka trasa i powyżej 8 dalej nie chciałem bo mi wąż w kieszeni wyskoczył ze 10l/100km to nie będe płacił fajnie się jedzie 150 ale spalanie stragiczne. Dwa wyjazdy w góry (pierwszy i ostatni) Korki pod górę brakuję mocy BEZ TURBO trza kręcić aby wydostać się z turbo dziury a wtedy palisz sprzędło.
Skoda Rapid II Spaceback Facelifting