Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia IV Liftback

Robert, 6 miesięcy temu
Silnik 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : W połączeniu z trybem sport w skrzyni daje frajdę z jazdy.
Karoseria : Wygląda lepiej niż na broszurach :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Póki co brak
5,0
Całokształt
Bardzo przestronne auto. Dopracowane prawie w każdym aspekcie. Wyeliminowane problemy z elektroniką. Tablet działa płynnie bez problemów z zawieszaniem się. Wygląd to kwestia gustu, ale dla mnie już nie jest to "dziadkowóz". Szczególnie z pakietem dynamic (czarny grill lusterka i lotka). Bagażnik ogromny i ustawny i to na szczęście nie kosztem miejsca wewnątrz. Silnik działa sprawnie, zmiana biegów płynna i cicha praca skrzyni DSG, przynajmniej na razie. Wygłuszenie 4/5, ale przy 140 można spokojnie rozmawiać. Wygodne fotele przednie a'la Kubełki z pakietu dynamic. Niezła widoczność. Funkcjonalne wyposażenie dodatkowe. Czasami za szybko reaguje gaszenie silnika spalinowego (eco). W delikatnym toczącym się korku, przez to bardzo często gasi i odpala. I nie jest to kwestia start/stop. Obejściem jest włączenie trybu sport w skrzyni ;) Ogólnie, jak na tę klasę auta i jego koszt, jest to auto godne do polecenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo fajna dynamiczna jednostka. 150 KM przy 1380Kg robi swoje. Cicha praca. Zalecam (dla niektórych herezja dla innych norma) wymienić olej po tzw. dotarciu (2-3k). Zmniejsza znacząco pobór oleju pomiędzy wymianami. Wymiana też klasycznie 1r/15k. Spalanie w trasie przy normalnej jeździe 5.9. Widziałem spalanie długoterminowe 4.5. Przez umiejętne korzystanie z silnika elektrycznego i tzw. Żeglowania.
4,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do poprzednich wydań duża poprawa. Cicha zmiana w górę jak i przy redukcji. Chociaż czasami delikatnie z 2-3 i 3-2 potrafi szarpnąć. W trybie ECO trzeba poznać jak reaguje na gaz. Zbyt delikatne naciskanie powoduje że ciągnie z bardzo niskich obrotów i ma wyczuwalne opóźnienie w reakcji. Po "przyzwyczajeniu się" nie ma do czego się przyczepić. Tryb "sport" działa dobrze.
5,0
Układ jezdny
Nie mam porównania do zwykłego zawieszenia, ale w pakiecie Dynamic (obniżenie o 1,5cm i delikatne utwardzenie) auto dobrze trzyma się drogi. Trochę kosztem komfortu na nierównościach. Oś skrętu niewielka. Lekka praca układu kierowniczego. Ogólnie stabilnie i bezpiecznie.
4,0
Karoseria
Na pierwszy rzut oka wygląda lakier wygląda na trwały. Jednak przy zetknięciu z twardszym obiektem, np. suwak od plecaka czy obrączka. Niestety pozostają powierzchniowe rysy. Na szczęście proste w zniwelowaniu. Kolor "Lava blue" cudny. Linia nadwozia i ogólny wygląda super. kwestia gustu oczywiście.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki bardzo dobra widoczność. Nie za duże słupki. Tył jak to w liftbacku, mała szyba, ale też nie na tyle aby uniemożliwiało bezpieczną obserwację. Lusterka przy odpowiednim ustawieniu pozwalają obserwować duży obszar.
5,0
Ergonomia
Bardzo przemyślane ułożenie wszelkich przycisków. Ustawienia najpotrzebniejsze w manetkach i w zasięgu ręki. Prosta obsługa możliwość personalizacji. Prosty dostęp do wielu opcji np. do asystentów. Podłokietnik z regulacją świetna opcja. Mnogość schowków, miejsce na plakietki, miejsce na kubki z bardzo dobrą stabilizacją. Boczki z możliwością ustawienia butelki w pionie. Podłokietnik w tylnej kanapie bardzo praktyczny z możliwością dostania się do bagażnika. Składania tylnej dzielonej kanapy z poziomu bagażnika za pomocą dodatkowych mechanizmów. W bagażniku dużo wieszaków i uchwytów do siatek. Dodatkowe kieszenie i schowi. Widać że bardzo przemyślane rozwiązania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzania nie miałem okazji testować, ale klima działa super. Dwustrefowa lub w trybie sync. Tryb Air Care do odpylania wnętrza. Prota konfiguracja, predefiniowane ustawienia, ale dla wymagających ręczna konfiguracja. Mały minus to regulacji tylnych nawiewów z tunelu środkowego. Zamyka się je przesunięciem żaluzji w jedną stronę, przez co nie można skierować strumienia powietrza w konkretne miejsce i przymknąć nawiew, aby zmniejszyć intensywność.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moich 185cm nie mam problemu z miejscem i ustawieniem fotela. Pasażer za mną nadal ma sporo miejsca na nogi. Fotelik dziecięcy dość dużych rozmiarów nie sprawia że pasażer na przednim siedzeniu siedzi z kolanami na brodzie. Ogólnie przestronnie. Dobrze wykorzystane miejsce.
4,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę auta dobrze wyciszone. Przy większych prędkościach nadal można swobodnie rozmawiać lub słuchać muzyki czy audiobooków bez zagłuszania szumem powietrza. O dziwo mam wrażenie że od strony podłogi jest słabiej wygłuszona. Przy betonowej nawierzchni słychać szum kół, ale też tylko przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Patrząc na cenę napraw w ASO jak i w innych serwisach naprawy w porównaniu do konkurencji nie wyglądają na zbyt drogie. Spalanie stosunkowo niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na to co dostajemy w tym aucie i jakość wykonania oraz dbałość o szczegóły to cena jest bardzo korzystna. Wiadomo to nie mercedes bmw czy volvo, ale stosunek ceny do jakości bardzo dobry.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podobno elektroniczne drobne usterki, plus wieszający się tablet. W moim przypadku jeszcze brak jakiejkolwiek usterki. Raz zawiesił się tablet, ale po restarcie oraz wgraniu najnowszej ogólnodostępnej aktualizacji spokój. Ani jednego zawieszenia. U znajomego od nowości coś brzęczało w desce rozdzielczej, przy drugiej wizycie w serwisie i drobnym nacisku, pracownicy zdiagnozowali niedopiętą wiązkę z przewodami, które powodowała ten hałas. Naprawione w ramach gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak usterek. Z opinii znajomych posiadających to samo auto z przebiegiem od 20k do 120k. W żadnym aucie nie było poważnej usterki. Jeden egzemplarz miał zepsuty system SOS, ale został naprawiony w ramach gwarancji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 37

Skoda Octavia IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Skoda Octavia IV Liftback