2.0 tsi - klasyka, dobrze się odpycha i w miarę mało pali - na trasie potrafi zejść do 6 l, w mieście, w korkach i krótkich trasach wypija nawet 12l
4,0
Skrzynia biegów
dq381 działa szybko i pewnie w trybie sport, ale mogłaby zmieniać przełożenia w trybie D na trochę wyższych obrotach. Jak chcemy szybko ruszyć na światłach, warto wcześniej przełączyć w tryb sport.
4,0
Układ jezdny
4x4 więc wielowahacz z tyłu, po przesiadce z starego audi a4 przeżyłem mały szok na minus - kierownica nie przekazuje tylu informacji z drogi co w starszym aucie. Mimo wszystko jest wygodnie i w miarę pewnie.
5,0
Karoseria
Jest ok,
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i do tyłu ok, na boki przeszkadzają słupki i stosunkowo wysoko poprowadzona krawędź okna (mam 187cm wzrostu)
4,0
Ergonomia
Duży bagażnik, schowki, sporo miejsca, dla mnie obsługa infotainment jest intuicyjna, gwiazdkę odejmuję .
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gwiazdka odjęta za położenie środkowych nawiewów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No jak na segment C to miejsca jest bardzo dużo.
4,0
Wyciszenie
Jest ok, ale klapa tylna potrafi się odezwać - zależy jak ułożą się odboje podczas zamykania... Problem znany, aso wymienia je na nowe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Generalnie nie jest źle, choć mogą się trafić przykre niespodzianki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest ok, ciężko znaleźć inne auto klasy C które oferuje tyle samo co octavia za porównywalne pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie na 130k auto miało dwie usterki które wymagały wymiany podzespołów w aso ale umożliwiały normalną jazdę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać na 130k nic takiego się nie zdarzyło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 190KM 140kW
[l/100km]