Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia IV Liftback

Maciej, 3 lata temu
Silnik 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
3,07
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : przestrzeń bagażowa i dla pasażerów
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Tylne zawieszenie bardzo hałasuje na dziurach i nierównościach.
Inne : Działanie panelu sterującego pojazdem to pomyłka. Zawiesza się, gaśnie i ogólnie głupieje. Akcja serwisowa skody i wgranie nowego oprogramowania pogorszyła tylko sprawę. Android auto niedopracowany.
2,0
Całokształt
Nie polecam. Jeśli macie wybór, to omijajcie wersję z centralnym dotykowym panelem sterowania. Android auto i całość zupełnie niedopracowana. Zawiesza się, głupieje uniemożliwiając dostęp do wielu funkcji pojazdu. Skrzynia biegów działa kiepsko, często zahacza o zęby przy wrzucaniu III. Konfiguracja jest taka, że w zasadzie nie ma potrzeby używania V biegu (z IV na VI). System asystenta pasa ruchu irytujący na max. Każdorazowo wsiadając do auta muszę grzebać w ustawieniach, by go wyłączyć, bo w jeździe po mieście ciągle mam wrażenie, że wyrywa mi kierownicę z rąk (bardzo nieprzyjemne). Jeśli do tego dodać obowiązkowe wyłączanie systemu start stop , podłączanie telefonu do android auto (nie dzieje się to bez klikania w panel) to robi się niezła kołomyjka i zanim ruszę z miejsca, to trochę to trwa. Przerost formy nad treścią. Tęsknię za normalnym autem bez tych głupich systemów i z klasycznymi guzikami, pokrętłami.
Wrażenia
4,0
Silnik
2,0
Skrzynia biegów
Fatalnie wchodzi trzeci bieg. Kiepskie zestrojenie powoduje, że praktycznie nie używam V, a z IV przerzucam od razu na VI bieg.
2,0
Układ jezdny
Na dziurach i nierównościach tylne zawieszenie hałasuje nieznośnie jakby coś w nim było urwane. nowy samochód 4 tys. przebiegu! Strach pomyśleć co będzie dalej.
4,0
Karoseria
Komfort
2,0
Widoczność
Słaby komfort. W wersji ambiente brak regulacji fotela (choćby kierowcy) w kilku płaszczyznach to jakiś żart!. Hałas tylnego zawieszenia na dziurach. Dramatycznie błędne działanie panelu sterującego (zawiesza się, gaśnie i ogólnie głupieje uniemożliwiając dostęp do wielu funkcji pojazdu). Wgranie nowego oprogramowania tylko pogorszyło sprawę działania Android Auto.
2,0
Ergonomia
Przerost formy nad treścią spowodowany fatalnym działaniem elektronicznego panelu sterowania pojazdem (android auto) - same błędy, zwiechy. Koszmar!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew powietrza bardzo głośny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
działanie android auto i całości panelu sterującego to dramat. Omijać z daleka! Problem w tym, że większość funkcji steruje się za pomocą (a może wbrew) wyświetlacza, który b. szwankuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za wcześnie - przebieg 4 tys. km Choć już po pierwszej akcji serwisowej skody.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI EVO 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia IV Liftback