Samochód służbowy i tylko dlatego nim jeszcze jeżdżę ponieważ muszę dotrwać do końca leasingu. Strasznie awaryjny samochód, znacznie bardziej niż poprzednie modele, jeżdżę Octaviami od 2013 roku i to już ostatnia, po zakończeniu leasingu wybiorę coś koreańskiego lub japońskiego.
Wrażenia
3,0
Silnik
Całkiem nieźle przyspiesza, pali standardowo czyli ok. 5,5 litra na 100km ale jest głośny w środku i na zewnątrz. Poza tym zużywa irracjonalne ilości oleju silnikowego, do pierwszego przeglądu przy 30 tys km 3 dolewki.
4,0
Skrzynia biegów
Działa jak należy choć czasami haczy przy wrzucaniu 2.
4,0
Układ jezdny
Całkiem przyjemny ale na ostrzejszych zakrętach czuć duże przechyły, do Focusa daleko, porównywalnie do Corolli Hybrid , 2022 roku którą jeździłem przez 9 miesięcy czekając na zamówioną Octavię, teraz żałuję, że nie zostałem przy Corolli lub nie zamówiłem Focusa.
5,0
Karoseria
Najlepsza część samochodu, obszerna, całkiem nieźle wygląda i ogólnie nowoczesna.
Komfort
3,0
Widoczność
Dobra widoczność przez szyby do okoła ale musiałem odjąć gwiazdkę z powodu całkowitej braku widoczności w lusterkach podczas deszczu. Zostały źle zaprojektowane obudowy co powoduje, że podczas deszczu lusterka są całkowicie mokre i nic w nich nie widać. Kolejną gwiazdkę odjąłem za zaparowane reflektory przednie, mniej więcej ba 1/3 powierzchni podczas deszczu lub gdy pada i jest ok zera stopni. Serwis twierdzi, że to normalne i nie jest to uznawane jako wada. Na mój argument, że przejechałem 200km z tak zaparowanymi lampami, które ograniczały widoczność na autostradzie dostałem informację od Kierownika Serwisu, że to wina lamp LED ponieważ mają za niską temperaturę i nie są w stanie rozgrzać reflektora aby odparował. Brawo za wsparcie bezpieczeństwa!
3,0
Ergonomia
Fotel kierowcy nie jest wygodny, za małe podparcie lędźwi i w dodatku nie jest regulowane w pionie ale to może tylko w moim egzemplarzu, podobnie jak brak łączności bezprzewodowej z SmartLink, które jest w standardzie ale w 2023 roku nie było modułów w fabryce i Skoda wciskała klientom takie wybrakowane samochody nie informując o brakach podczas odbioru.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, bez większych zastrzeżeń ale też bez rewelacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie to jeden z największych wewnątrz samochodów bardzo mocno zbliżający się do klasy D ale podawane wartości pojemności bagażnika są mocno zawyżone. Bagażnik wielkości Focusa i Astry.
2,0
Wyciszenie
Wysiszenie jest równie słabe jak w poprzednim modelu, silnik słychać w środku naprawdę głośno, do tego stopnie, że aby normalnie rozmawiać przez zestaw głośnomówiący zwalniam na autostradzie do 120km/h. Oczywiście można rozmawiać przy wyższej prędkości ale to już tylko mocno podniesionym głosem i zwiększenej dłośności telefonu.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Byłoby dobrze gdyby nie awaryjność i ciągłe wizyty w serwisie więc strata czasu, a tym samym pieniędzy. W ciągu 6 miesięcy samochód 3 razy musiał zostać na dłużej niż 1 dzień na naprawie gwarancyjnej elektroniki i w tym czasie dostawałem od leasingodawcy samochody zastępcze podobnej klasy więc mam porównanie, że nie warto kupować Skody.
1,0
Stosunek jakość/cena
Jakość na jeną gwiazdkę za prawie 130 tys zł, naprawdę można kupić lepsze samochody w tej cenie.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągłe problemy z elektroniką, wyświetlacz centralny żyje swoim życiem, podczas czwartej naprawy gwarancyjnej został wymieniony na nowy razem z elektroniką na kierownicy. Systemy bezpieczeństwa to żart, ciągłe komunikaty o awarii lub wyłączeniu któregoś systemu, prawie codziennie informacja o wyłączonym "Front assist" itd.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awarie systemów bezpieczeństwa uznaję za poważne usterki, a te zdarzają się co 2-3 dni i trwają od kilkunastu minut do kilku godzin w zależności jak długo się jedzie Bez wyłączania samochodu. Serwis jedyne co może zrobić to wykonać kolejną aktualizację oprogramowania, a gdy zgłasza się, że to nie pomogło każą czekać na kolejną aktualizację producenta. Wogóle jakość obsługi w ASO Skody jest naprawdę słaba, a byłem tym samochodem pomimo 6.miesięcy użytkowania w 2 różnych ASO należących do dużych sieci serwisowych.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 115KM 85kW
[l/100km]