Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV Kombi 2.0 TDI 115KM 85kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy model napędzany jest przed dobrze znane z koncernu VAG silniki TSI i TDI, a nowością jest  wprowadzenie do oferty hybrydy plug-in wykorzystującej te same podzespoły co Superb iV.

Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW)
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 44% / przeciw: 56%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~olek
Skoda Octavia IV
Kombi 2.0 TDI 115KM 85kW
Mam dwa auta, oprocz skody mam jeszcze berlingo z 2023 roku. Ogolnie auto oceniam dosc pozytywnie po tych paru tysiacach kilometrow. Narazie nic sie nie wiesza jesli chodzi o elektronike, a tego sie najbardziej balem czytajac rozne opinie. Na plus silnik ktory pomimo niewielkiej mocy ma niezly momemnt obrotowy i jest calkiem dynamiczny jak na moj gust (jezdze rodzinnie i nie scigam sie na autostradach ani krajowkach). Mam skrzynie manualna i jest w miare ok, poza troche krotkim 1 biegiem. Domowilem wygluszajace szyby i auto na autostradach jest znosne choc nie wiem na ile to efekt szyb bo nie mam porownania. Najwiekszym plusem tego auta wg mnie i przyczyna dla ktorego je kupilem jest webasto. Nie mam garazu i auto uzytkuje glownie zona i rozwozi nim rano dzieciaki do szkoly przed praca. Nie bralem zadnych podgrzewabych szyb siedzen itp a zamiast tego wzialem webasto i sprawdza sie naprawde super. Oczysiwscie jak spadnie 20 cm sniegu to bez szans ale nagrzewa fajnie auto i silnik i rano bez problemu sie do niego wsiada i jedzie. Webasto tez fajnie sie sprawdza w cieple dni bo wietrzy auto. Mam tez pakiet na bezdroza i tez jestem zadowolony z tego - zawieszenie jest ciut wyzsze ale nie przeszkadza w jezdzie na zakretach ani autostrada. Hak jest polautomatyczny, wyskakuje na guzik a potem tylko trzeba go schowac wiec tez ok. Jesli chodzi o minusy to mam trojke nastoletnich dzieici i na rozinne wypady zabieram glownie citroena berlingo ktory ma 3 niezalezne fotele. W skodzie dzieciaki sie cisna dosc mocno a dodatkowo srodkowe dziecko ma prog miedzy nogami. Drugim minusem dla mnie jest tempomat, ktory jest jakis dziwny i toporny. W citroenie dziala duzo fajniej jesli chodzi o wlaczanie i plynnosc i szybkosc regulacji. Dodatkowo czasem jak wlaczam tempomat to mi hamuje auto i wlacza sie jakas niska predkosc. Nie zwrocilem uwagi kiedy dokladnie ale w citroenie mi sie to nigdy nie zdarzylo. Malym minusem dla mnie jest tez jakosc naglosnienia - nie jestem zadnym audiofilem ale wg mnie berlingo ma lepsze naglosnienie niz skoda. Spalanie bez szalu, pisanie ze jest to jakies super ekonomiczne auto jest wg mnie przesadne. Na trasie autostrada 1100km spalil mi srednio 6,3l (jechalem 120-130kmh przez wiekszosc czasu). Berlingo z duzo wieksza buda (wersja XL) i silnikiem 1.5 130km diesel, z pelnym zaladunkiem (5 osob i pelen bagaznik plus boks na dachu) spalil mi na trasie do francji okolo 6,5 litra po prawie 4 tys kilometrow. Wg mnie skoda jest super jako rodzinne auto ale dla 4 osob, przy 5 osobach jest juz ciasno.
2,8
~Belfegor
Skoda Octavia IV
Kombi 2.0 TDI 115KM 85kW
Świetny samochód pod względem niskiego spalania. To by było na tyle. Denerwujący poziom niedopracowania. System nawigacji potrafi wyłączyć się w środku miasta. System działa wolno, praktycznie wszystkie opcje trzeba wyklikać. Nie da się nic ustawić bez odrywania wzroku. Jak dla mnie to jest samochód, który na siłę udaje wysoki poziom. Tak jakby ktoś na desce rozdzielczej zamontował tablet sprzed 10 lat. Niezwykle drażni mnie system Lane Assist, gdy wjedzie się na roboty drogowe na autostradzie. Do czasu wyłączenia asystenta, samochód zachowuje się nieobliczalnie.
2,7
~Krzychum
Skoda Octavia IV
Kombi 2.0 TDI 115KM 85kW
Samochód służbowy i tylko dlatego nim jeszcze jeżdżę ponieważ muszę dotrwać do końca leasingu. Strasznie awaryjny samochód, znacznie bardziej niż poprzednie modele, jeżdżę Octaviami od 2013 roku i to już ostatnia, po zakończeniu leasingu wybiorę coś koreańskiego lub japońskiego.

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 31
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 18
Nie 5
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Drgania podczas hamowania
  • Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 4
To już ponad 40tys km jazdy z problemem drgań podczas zwalniania z wyższych prędkości. Auto po kilku próbach zwolnienia np. ze 140km/h do 100km/h zaczyna drgać, wibrować podczas kolejnego używania hamulcy. Wymiana klocków i tarcz na nowe w ASO (nowy indeks - czyli jakieś zmiany) nic nie pomaga,problem pojawia się po kilkuset kolejnych kilometrach, a na domiar złego w "gratisie" dostajemy piszczenie hamulcy podczas poruszania się np. w korku... Najbardziej irytujące jest to że polska centrala Skoda Auto bagatelizuje problem a ASO męczy się z klientem...
24 komentarze
Skoda Octavia IV Kombi