Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Liftback Facelifting

diddy79, ponad rok temu
Silnik 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 999 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Octavia III Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
3,93
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : doskonały diesel na benzynę
Inne : simply clever i ergonomia - to jest klasa
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : nie jest zepsute. ja się od niego psuję
Karoseria : no piękna to ona nie jest
4,0
Całokształt
rozpisałem się niżej. więc jeszcze raz mi się nie chce. to dobry samochód jest, ale jest to propozycja dla osób które (moim zdaniem) nie lubią aut. bo to jest takie trudne. ja lobie auta, traktuje je inaczej niż suszarkę do włosów czy odkurzacz, a nawet telewizor. samochód ma mnie utożsamiać, ma być eleganckim dodatkiem, ma być gadżetem, ma mieć charakter i być jakiś. a skoda jest......... jest skodą
Wrażenia
5,0
Silnik
To nie jest rewelacyjny silnik, to nie jest spektakularny napęd a jednak ocena bardzo dobra. Dlaczego? Już wyjaśniam. To jest czterocylindrowe 1,5, to jest silniczek a to jedzie i to lepiej niż dobrze. I oczywiście odpowiecie - turbo to jedzie, ale turbodziura jest nie wyczuwalna, samochód przyśpiesza praktycznie na każdych obrotach i to nad wyraz chętnie. I oczywiście nie jest to rajdówka ale do codziennej eksploatacji spokojnie wystarczy, a do tego spalanie naprawdę przyzwoite
4,0
Skrzynia biegów
to jest vw. znaczy skrzynia jest właśnie taka. nie jest super precyzyjna ale nie jest nieprecyzyjna. nie jest szybka, potrafi przyhaczyć a nawet zgrzytnąć, ale jeżeli będziesz dociskał sprzęgło i się nie spieszył to się nie wydarzy. lewarek dobrze leży w dłoni, wiadomo jaką trasę trzeba pokonać aby oczekiwany bieg wszedł i on wchodzi nie zajmując ciebie całym procesem. jest to vw nic szczególnego ale na pewno nie irytuje.
3,0
Układ jezdny
i tu jest problem. Auto jest sztywne i dosyć precyzyjnie się prowadzi. i czy to jest wystarczające? dla mnie nie. Jeździłem wieloma samochodami i skoda jest niemiecka - sztywna, twarda i dosyć precyzyjna. to gdzie problem? ano jest sztywna i twarda że boisz się o plomby. ktoś zostawi monetę na asfalcie a ty to poczujesz i ja jeździłem takimi samochodami które rekompensowały taka niedogodność poprzez rewelacyjne prowadzenie. na znaku przed zakrętem 40, na liczniku prawie 70 a auto ci mówi: tchórzysz człowieku? daj mi chlebka!!! a co mówi skoda? nic nie mówi bo leży w rowie. precyzja prowadzenia jest pozorna, przyczepność szybko pogubiona i jedna d... z tego jest. zatem po co te niedostatki komfortu, po co mam się udręczać na co dzień skoro nie dostaje nic w zamian. i jeszcze ta pozorna precyzja która na początku dodaje odwagi ale ESP szybko ci wyjaśnia że nic z tego nie będzie. zatem sztywny niewygodny i nic poza tym
2,0
Karoseria
Przestrzeń i ergonomię ocenię dalej. zatem tutaj skupię się na wyglądzie. no jest to skoda. jest zwykła, powszechna i nudna. i to tyle
Komfort
5,0
Widoczność
Ok. Największą wadą jest brak wycieraczki tylnej szyby. poza tym bardzo dobrze w każdym kierunku. nie wiem jak to vw robi ale naprawdę łatwo wyczuć gabaryt auta, lusterka są duże i foremne, słupki nie przeszkadzają. jest dobrze - bardzo dobrze
5,0
Ergonomia
no tu duży plus. to jest skoda jak napisałem wyżej - nudna, zwykła i powszechna. ale to tez jest metoda bo dzięki temu, dzięki tej powszechności dokładnie wiesz gdzie co jest bo już kiedyś w takiej siedziałeś (nawet jak była 10 lat starsza - zmieniło się nie wiele), dzięki temu że jest nudna doskonale wiesz z jaka prędkością podróżujesz i ile masz paliwa. wszystko widać , wszystko jest w zasięgu ręki, wszystko pracuje tak jak powinno a wisienką jest simpy clever. to jest szczegół, drobiazg łącznie warty może 300 zł ale naprawdę ułatwia codzienną eksploatację, no bo jak opisać inaczej schowek na żółta kamizelkę pod fotelem kierowcy, parasolkę w drzwiach czy haczyki w bagażniku, ale przyzwyczaj się że je masz i spróbuj żyć bez tego. to nie jest istotne ale nawet sobie nie wyobrażasz jak ci tego może brakować
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze. Przez dłuższy czas jeździłem dieslami i już zapomniałem co to oznacza benzyna. A oznacza tyle że szyba odparowana po 100 m a ciepło z kratek leci po 300. a wentylacja i ogrzewanie działa jak powinna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest dobrze. z przodu vw - typowe dosyć wygodne i wąskie fotele, na szerokość kompakt (znaczy normalnie - widać że wąsko ale miejsca nie brakuje) na długość przy wzroście 186 żadnych problemów. natomiast tył - no tu jest duuużo miejsca, pytani brzmi po co ale miejsca na kolana jest więcej niż w niejednej klasie D. bagażnik ogromny - wąski bo to kompakt ale do końca nie dosiegniesz
3,0
Wyciszenie
jest dosyć głośno, słychać silnik, słychac opony, słychać szum wiatru. nie jest to bardzo uciążliwe ale jak było by ciszej to byłoby jeszcze bardziej wygodnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przede wszystkim spalanie. rewelacja. na trasie na drodze krajowej naprawdę można zejść w okolice 5 litrów i to bez wielkich wyrzeczeń. w mieście trudno przekroczyć 7 a na autostradzie przy 160 na tempomacie nie będzie 8. rewelacja. ja tu pisze o benzynie. nie wierzyłem i dalej mam problem bo prywatny diesel klasy D z silnikiem 1,6 diesel jeździ podobnie i pali tyle samo. zatem na co komu diesel. a poza tym to skoda która jest po gwarancji - nic poważnego się jeszcze nie popsuło a przegląd ogarnie każdy mechanik za normalne pieniądze i bez zbędnej dyskusji i zwłoki
3,0
Stosunek jakość/cena
Ja tego nie kupiłem, nawet nie wiem ile kosztuje, nie jest to propozycja dla mnie mimo że skodę polubiłem. nie będę więc się zastanawiał bo ani skody ani vw ani ałdi za prywatne pieniądze nie kupię
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przede wszystkim jakiś popierdułki elektroniczne. nie jest źle da się z tym żyć
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mi sie skoda nie popsuła ale z drugiej strony ma 4 lata i nieco ponad stówkę nalotu wiec takie jest moje oczekiwanie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI ACT 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia III Liftback Facelifting