Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Liftback Facelifting

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4670 mm
Szerokość 1814 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2017 mm
Wysokość 1461 mm
Rozstaw osi 2686 mm
Rozstaw kół - przód 1543 mm
Rozstaw kół - tył 1534 mm
Zwis przedni 890 mm
Zwis tylny 1094 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1580 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 590 l
Kąt natarcia 14 stopnie
Kąt zejścia 12,1 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Adam
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Moja Octavia ma 2,5 lata. Największa wada samochodu, to tylne zawieszenie z belką, może przez to lata po drodze, trzeba często drobnymi ruchami utrzymywać tor jazdy. Moja poprzednia Octavia z 2005 roku miała wielowachaczowe zawieszenie, zupełnie inna jazda, pokonywanie zakrętów, komfort. Koło 40 000 km zaczął szwankować tempomat, raz włączy się, raz nie, stwierdzono wadliwe działanie modułu J527 (1130zł w serwisie+300zł wymiana+390zł diagnostyka). Silnik muszę pochwalić, podczas umiarkowanej spokojnej jeździe potrafi spalić średnio 3,9-4L (według komputera). Siedzenia w Octavii z 2005 roku były bardziej miękkie i dla mnie bardziej komfortowe podczas dłuższych podróży. Niektóre elementy były z miękkiego tworzywa, tu plastykowe. Ogrzewanie siedzeń dobrze i szybko działa, monitor dobrze działa, do podłączenia telefonu trzeba użyć dobrej jakości kabla USB. Wielki plus, to duży bagażnik. Muszę pochwalić system parkowania (czujniki z tyłu i przodu), tego mi brakowało. Samochód sam uruchamia awaryjne hamowanie i parę razy uratował od zderzenia podczas parkowania.
5,0
~Emil W
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
Posiadam Octavię w wersji ambition z pakietem amazing. Pierwsze za co chce pochwalić auto to silnik. Nie byłem zwolennikiem zmniejszania pojemności silników do czasu kiedy się przejechałem octavia. Silnik bardzo cichy. Elastyczny. Przyspieszenie bardzo dobre poniżej 10 sekund. A przy tym spalanie na dystansie ostatnich 5 tys km komputer pokazuje 5,7 litra w cyklu mieszanym. Uważam to za wynik rewelacyjny. Tankuje do pełna i robię bez wysiłku 800 km czasami więcej. Kolejna rzeczą to genialne wyciszenie auta. Silnika praktycznie nie słychać, szumu opon nie słychać, ledwo słychać przejeżdzające obok pojazdy. O rzeczach oczywistych w octavi jak ilość miejsca to nawet nie będę pisać ;)
4,7
~Łukasz
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
Ogólnie jest pozytywnie zaskoczony. Egzemplarz jedenz ostatnich dostępnych w kraju, 1,0 TSI style+amazing i kilka dodatków. Bardzo praktyczny, duży, wygodny samochód. Możliwość konfiguracji samochodu i jego elementów w komputerze na plus. Niemal wszystko można dostosować do siebie. Największy minus? Cupholder. Do którego można zamieścić kubek z kawą ze stacji. Żaden inny kubek termiczny Contigo czy innych marek nie wchodzi bo jest za duży, a szkoda bo nawet w I20 rozwiązali to w taki sposób że jest jeden mały i jeden duży uchwyt, a tu mamy dwa małe plus jeden mikro na espresso. Auto nie dla kawoszy
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Liftback Facelifting
5,7 – 8,5
l/100 km
5,3 – 6,8
l/100 km
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
Spalabie rewelacyjne. Silnik był zagwozdką od początku. 3 cylindry, 1.0, duża buda. Nikt nie bierze pod uwagę masy samochodu, która wynosi 1100 kg. Samochód bardzo podatny na obciążenie. W dwie osoby w zupełności wystarczy, ekonomiczny, wystarczająco dynamiczny, poniżej 10 sek do 100. Jednak przy pełnym obciążeniu, trzeba już trzymać obroty wyżej. Za to rekomensuje to spalaniem: Poniżej 4,6 przy płynnej jeździe do 100 km/h Ekspresówki to spalanie około 5,0 litrów. Autostrady trzeba 5,5-6 liczyć. Przy prędkościach około 160 - 6,5 litra. Średnia trasa do Chorwacji to 5,3 litra przy średniej 93km/h Średnia z kilku tysięcy kilometrów z jazdy po aglomeracji śląskiej - trasy po 5-25km to 5,8 litra.
6,0
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Posiadam Octavię z 2018 r. Wykonałem test w drodze ze Śląska nad Bałtyk. Przy pełnym obciążeniu 5 osób i do granic możliwości załadowanym bagażniku z włączona klimatyzacja przy prędkości na tempomacie 120 km/h - spalanie 5,4 l. W drodze powrotnej z klimą włączoną przez 50% trasy - spalanie 5,0 l Poruszając się tą samą trasą w pojedynkę i bagażnikiem obciążonym w połowie przy 120 km/h na tempomacie, z włączoną klimatyzacją uzyskałem wynik 4,7 l. W mieście spalanie 7,2 l na klimie, czasami spada do 6,8 l w zależności od stylu jazdy.
5,4
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Użytkuję samochód od ponad roku, przejechane do dnia dzisiejszego 28 tyś. km. Bardzo przyjemny w użytkowaniu, spora dynamika, bardzo obszerny wewnątrz - 4 wysokie osoby mogą komfortowo podróżować na dłuższych trasach (5 osób dorosłych też wchodzi bez problemu). Przy rozsądnej jeździe w trasie, niezaładowanym samochodem, można zejść poniżej 5l/100km, przy ekonomicznej jeździe nawet poniżej 4l/100km. Z autostadową prędkościa ok 6l. W mieście średnio 7l/100km. Najwyższe spalanie odnotowane przy naprawdę szybkiej jeździe na autostradzie w pojedynkę oraz w 5 osób z bagażami w trasie (ekspresówki + drogi krajowe). Auto do tej pory bezawaryjne.

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 34
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Liftback Facelifting