Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Liftback Facelifting
Piotr,
5 lat temu
Silnik 1.4 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Skrzynia biegów.
4,0
Całokształt
Samochód użytkuję od pół roku, zrobione ok 8500km, częściowo przeze mnie częsciowo przez żonę.
Ogólne wrażenia bardzo dobre. Samochód zadziwiająco oszczędny-spalanie średnie od początku użytkowania samochodu to pokazywane przez komputer 5,8l/100km(przekłamanie na komputerze ok 0,2litra, co mnie cieszy bo to prawie nic a bywa z tym baaardzo różnie). Jak na te gabaryty naprawdę ekonomiczne auto, w mieście w korkach wychodzi ok 7 litrów, na trasie przy prędkości ok 90km/h pali około 4l, więc w trasie jadąc spokojnie można faktycznie zejść poniżej 5l/100km.
Oczywiście wiele zależy od kierowcy, jak ktoś lubi jeździć 3tyś obrotów na liczniku i twierdzi, że wskaźnik zmiany biegów jest bezsensu, to niech nie kupuje Octavii 1,4 bo to auto do przemieszczania się a nie zabawy. Jednak przy spokojnej jeździe potrafi mieć świetne wyniki.
Hamulce działają rewelacyjnie, w żadnym samochodzie nie miałem tak sprawnego hamowania.
Bardzo fajne radio, właściwie żadna konkurencyjna marka o wyższych cenach nie ma tak dużego i praktycznego wyświetlacza, fajna rzecz. Samochód prowadzi się bardzo dobrze, pewnie, ładnie wybiera nierówności, jest bardzo praktyczny-wielki bagażnik a w nim sporo uchwytów. Polecam dokupić matę gumową do bagażnika.
Jedyny, ale za to bardzo duży minus moim zdaniem to skrzynia biegów. Działa kiepsko. Biegi wbija się w sposób uciążliwy, mało płynny, sztywny a przy prawidłowym wbiciu biegu wstecznego bardzo często zazgrzyta aż uszy krwawią. Ale to akurat czuć od pierwszej zmiany biegów. Jak wsiadłem w salonie to wiedziałem czego się spodziewać. Jest to naprawdę irytujące, ale mimo wszystko uwzględniając ten defekt samochód oceniam bardzo pozytywnie.
Karoseria miękka i cienka, ale obecnie to standard niemal we wszystkich markach, nawet premium.
Dobre, proste auto do jazdy, silnik jeśli potrzeba to trochę mocy potrafi wygenerować, zupełnie wystarczająco jak na taki typ auta. Jestem póki co bardzo zadowolony z zakupu.
Wrażenia
5,0
Silnik
2,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Delikatna blacha, sprawia wrażenie bardzo cienkiej.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Sporo schowków, duuża przestrzeń dla kierowcy i pasażerów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa ospale, trzeba mocno rozkręcić żeby chłodziła.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Moim zdaniem samochód bardzo dobrze wyciszony, choć przesiadam się na zmianę z diesela.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie bardzo zadowalające, co do inncych kosztów to za wcześnie na wnioski.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy zakupie średniej wersji z kilkoma dodatkami w cenie 75000 ciężko o coś bardziej konkurencyjnego przy obecnych cenach nowych samochodów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW
[l/100km]