Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Kombi Facelifting

T., 9 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Moja ocena po 2 latach eksploatacji ciągle widnieje. Teraz jest 6 lat i ...bez zmian. Wymieniłem po raz pierwszy (i jedyny) hamulce z przodu (klocki, tarcze) przy 120kkm, a tylne klocki (tarcze nadal orginal) przy 150kkm. Prócz tego tuleje wahaczy przód (jakieś grosze) no i dekiel pokrywy, gdyż uszczelka zaczęła przepuszczać olej do turbiny, a niestety nie jest to element "rozkładany" i można zamówić tylko w ASO (koszt ok. 700 PLN). Łącznie poza przeglądami olejowymi "dołożyłem" do auta max 1200 PLN, co na 6 lat użytkowania i przebieg prawie 200kkm jest śmieszne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pracuje, jak przy wyjeździe z salonu.
5,0
Skrzynia biegów
Przy obecnym przebiegu mam wrażenie (ale tylko wrażenie), jakby przy komplecie pasażerów ciągnął ciut wyżej, co może być objawem niewielkiego stopnia zużycia sprzęgła. Mój mechanik twierdzi, że doszukuję się w ...mózgu, a samochód śmiga.
5,0
Układ jezdny
Jestem fanem motoryzacji. Jeździłem w tym czasie różnymi autami (skłamałem w poprzednim wpisie, że nie jestem rajdowcem - mam licencję sportów motorowych). Stwierdzam obiektywnie, że to auto lepiej trzma się drogi niż np. ...A klasa AMG! Subiektywna opinia lecz AMG jeździłem 3 tygodnie i ...podróba VW wygrywa zdecydowanie!
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w poprzednim wpisie. Luksus.
5,0
Ergonomia
Stricte niemiecka (choć po czesku). Inni niech się uczą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje radę bez problemu byleby regularnie czyścić układ klimatyzacji, czyli ...odciągać czynnik chłodniczy przed czyszczeniem - to w dużym uproszczeniu. To, co robią w ASO lub na przeglądach promocyjnych, to po prostu lipa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Moje dziecko senior urosło i mierzy prawie 190 cm, a mimo to z tyłu jeździ jak panicho. Też jest fanem sportów motorowych, ogrania różne dziwne auta (np. Subaru 300KM), ale z uśmiechem na gębie ładuje się na tylni fotel podczas rodzinnych podróży i śmieje się ze mnie, że to ja "pedałuję".
4,0
Wyciszenie
Mój silnik, to nie CR a pompki (sam tak chciałem, tak wybrałem - jeszcze mogłem w 2009). Tyrkocze, ale mnie to nie przeszkadza absolutnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
:-) Przeglądy olejowe tanie, innych napraw brak. Mój mechanik polecił mi wymianę oleju w skrzyni co 30kkm a nie 60kkm, a ponieważ znamy się od "kajtka", ogarnia mi i dziecku auta sportowe, to go słucham. Zero, kompletnie zero problemów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Full opcja z plusem (szyber dach, jasna tapicerka, itd.), przyspieszenie ok. 8,5 do 100 km/h, pakowny, wygodny, ergonomiczny, z kapitalnymi właściwościami jezdnymi i kosztował ...nie całe 100k PLN. Poza przestrzenią dorównuje tylko (chyba) Golf.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawet żarówki w przednich światłach przestały się przepalać. Kompletnie żadnych!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
hahahhahahahha! Usterki oglądam w TV. To auto nie zna tego określenia :-)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia II Kombi Facelifting