Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Kombi Facelifting

Tomek, 10 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 152 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : DSG. Bałem się automatu, ale zaryzykowałem po jeździe Audi kolegi. Minusem jest fakt, że żona nie bierze pod uwagę innej skrzyni niż automatyczna przy zmianie auta w przyszłości :-) Ale o zmianie na razie nie myślimy. Po 5 latach auto jest jak nowe, więc nie będziemy zmieniać na konstrukcje pseudoeco.
5,0
Całokształt
2,0 TDI 140 KM, DSG, silnik nie CR i bez DPFu! Auto bardzo wygodne, duże, z minimalnym spalaniem i kompletnie bezawaryjne! Pierwszy "większy" finansowo przegląd przy 135kkm, kiedy to wymieniono tarcze i klocki przód oraz klocki tył (tarcze tył są oryginalne od nowości!) DSG spisuje się rewelacyjnie, ale olej w skrzyni wymieniam co 30 kkm a nie co 60 kkm, jak zaleca producent.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo porównywalny z konstrukcją 1,9TDI. Nic kompletnie się nie dzieje. Podobnie, jak poprzednik został zrobiony chyba przez Rosjan, bo konstrukcja z serii "nie gniotsa, nie łamiotsa" :-) Potrafi "wziąć" do 0,5 litra oleju pomiędzy przeglądami (co 15 kkm).
5,0
Skrzynia biegów
DSG, to bajka. Bezobsługowa, jak na razie. Wyczuwalne zmiany biegów przy bardzo powolnej, delikatnej jeździe. Przy normalnej jeździe zmiany w zasadzie niewyczuwalne, szczególnie wyższych biegów.
5,0
Układ jezdny
Może jestem tendencyjny lecz mam porównanie z np. Megane czy Focusem. W szybkich zakrętach bardzo dobrze trzyma się drogi. Ten sam ostry zakręt przy dużej prędkości szybciej pokonuję tym kombii niż np. megane lub focusem hatchback! Po tym przebiegu, gdzie nic nie było wymieniane jeszcze, nic nie stuknie, nie puknie.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu się nie ma co rozpisywać. Jak w większości aut osobowych od klasy średniej niższej w górę, nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Ergonomia
Proste, "ciosane", w zasięgu ręki wszystko, bez żadnych fajerwerków. Nie trzeba się zastanawiać, co gdzie włączyć. Wszystko na miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeden z najlepszych systemów wentylacji i klimatyzacji. Mam porównanie, gdyż mam okazję jeździć dużo innymi autami. Jak ustawiłem klimę po zakupie na auto, to tylko zmieniam w zakresie 18-20 stopni i nic więcej. Duży wpływ szczególnie w lato mają szyby atermiczne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylko Mondeo ma więcej miejsca z tyłu, ale tu jest także rewelacja. Podróż do Grecji w 5 osób przebiegła bez zbędnych uniedogodnień. W 4 osoby, to już w ogóle nie ma co mówić - jak limuzyną.
4,0
Wyciszenie
Nie jest to Maybach lecz jest bardzo dobrze. Trochę świszczy przy prędkości autostradowej i słychać silnik. W porównaniu np. do nowych konstrukcji Renault jest ciut gorszy. Największy problem tkwi w braku tzw. wygłuszeniowej szyby czołowej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Standardowy przegląd co 15 kkm, to koszt około 700 PLN. Jak wymieniamy olej w skrzyni, to trzeba doliczyć drugie tyle (drogi olej, ok. 100 PLN/l). No ale zdecydowałem się na to z pełną świadomością, więc nie narzekam. Najwięcej zapłaciłem przy 150kkm, kiedy wymieniałem rozrząd, olej w skrzyni + przegląd "olejowy" Wtedy f-ra przekroczyła 2000 PLN.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba najlepsza na rynku. Auto kosztowało dokładnie 99600 PLN (po rabatach w salonie). Wersja elegance + doposażenie, ze skrzynią DSG, z taką ilością miejsca i za te pieniądze!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zaistniały w moim egzemplarzu, więc nie ma o czym pisać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jakw komentarzu wyżej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia II Kombi Facelifting