Silnik
: Wiedziałem, że 100 KM w małym aucie to dużo, ale ten diesel to po prostu majstersztyk.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Pompa wspomagania któregoś dnia po prostu rozkraczyła się... 1500 zł nowa.
Zawieszenie
: Jest po prostu nietrwałe, inna sprawa, że mój styl jazdy (szybkie zakręty) też robi swoje.
4,0
Całokształt
Dobrze jak na obecny przebieg, generalnie należałaby się raczej trójka.
Wrażenia
5,0
Silnik
O kulturę pracy niech się martwią specjaliści, wiadomo, że jest niska. Ale ten moment...
4,0
Skrzynia biegów
Byłaby piątka, ale za tzw. lewarek (bo jest on jedynie namiastką, już w Golfach II były wygodniejsze) należy się krytyka. Dźwignia w ogóle niedopasowana do dłoni.
4,0
Układ jezdny
Nadspodziewanie dobrze jak na tę klasę.
Komfort
3,0
Widoczność
Odejmuję 1 punkt za oszczędnościowe prawe lusterko. Grupa VW przegięła, stosowali je nawet w Audi A4! Skandal.
5,0
Ergonomia
Trudno coś jej zarzucić... Piątka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa w ogóle bez zarzutu, choć akurat u mnie zepsuł się \"pierwszy bieg\" nagrzewnicy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem niewysoki, więc pasażer siedzący za mną ma mnóstwo miejsca. Ale i ten drugi nie narzeka. Rewelacja.
3,0
Wyciszenie
Kto nie słyszał klekotu starego niemieckiego diesla, ten... powinien posłuchać;-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może części do maluchów są tańsze, ale jeśli tak, to niewiele. Naprawi Fabię każdy warsztat, konstrukcyjnie - bez nadmiernego skomplikowania. Silnik 1.9 TDI PD - w tym aucie akurat on potrafi wszystko, choć żeby zejść do mitycznych 4 l/100 km trzeba się napocić (również dosłownie, bo przy włączonej klimie na pewno nie da się takiego wyniku osiągnąć).
4,0
Stosunek jakość/cena
Piątki nie dam, zwłaszcza że kupiłem krajową, która była notabene dość droga jak na auto tej klasy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mogłoby być lepiej, choć nie ma dramatu. Właśnie przekroczyłem magiczne 200 tys. przebiegu, na razie wszystko się trzyma jako tako... Ale wcześniej: cięgna lusterek wstecznych (choć trochę im pomogłem), \"pierwszy bieg\" nagrzewnicy, wewnętrzny obieg powietrza w kabinie, oświetlenie bagażnika, elementy zawieszenia (chyba już klasyka w tym aucie), hamulec ręczny i światła stopu (włącznik!!!). Elektryka generalnie jednak zadziwiająco dobrze. Nawet żarówki...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik - bajka: leję drogie paliwo i drogie oleje, przestrzegam zasad jazdy autem z silnikiem doładowanym, dzięki czemu turbina jest w idealnym stanie, to samo wtryskiwacze, także reszta osprzętu (przy 200 tys. przebiegu). Nie kopci, trzyma osiągi, pali tyle, ile powinien. Co do reszty, to od 2 lat spokój, niemniej wcześniej padła pompa wspomagania, od pewnego czasu niedomaga też termostat. Powoli odzywa się sprzęgło.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 101KM 74kW
[l/100km]