Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Sedan

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4232 mm
Szerokość 1646 mm
Wysokość 1449 mm
Rozstaw osi 2462 mm
Rozstaw kół - przód 1435 mm
Rozstaw kół - tył 1424 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1380 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1392 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 789 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 438 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 974 mm
Szerokość bagażnika 1446 mm
Drzwi tylne - szerokość 1009 mm
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

2,9
~Krzysztof
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 16V 75KM 55kW
Zalety: jeździ, dobra ergonomia. Wady: fatalne prowadzenie, wadliwe zawieszenie - nie można ustawić geometrii, kiepski fotel kierowcy - kołysze się, nieszczelne uszczelki drzwi - po deszczu na tylnych wycieraczkach jest kałuża, dużo pali, wadliwa instalacja elektryczna (problemy z zamkiem bagażnika, z elektrycznymi szybami, oświetleniem tablicy rejestracyjnej i bagażnika) tandetne wykończenie wnętrza, rdzewiejące nadwodzie. Cena aut na rynku wtórnym nieadekwatna do jakości. Wyrób samochodopodobny.
3,5
~Michał
Skoda Fabia I
Sedan 1.2 i 64KM 47kW
Dlaczego 4/5? Dałbym 3,5, ale nie mogę, a 3 byłoby krzywdzące. Głównym mankamentem tego samochodu jest silnik, o czym więcej informacji podałem poniżej, ale auto rekompensuje to wieloma innymi cechami, oczywiście jak na auto niskobudżetowe. Niby małe, niby taka taczka na czterech kołach, a jednak całkiem przyjemnie potrafi się prowadzić - oczywicie na długich trasach komfort spada wraz z przebytą odległością. Prosta w budowie, dość tania w utrzymaniu - więcej informacji poniżej. Kupiłbym ponownie - ale z silnikiem 1.4 MPI.
3,3
~marek
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 68KM 50kW
Witam silnik juz ma nabite 340tys km I ma sie nadal bardzo dobrze wymiana oleju filtrow w odpowiednim czasie gwarantuje spokojnie dojscie do 500tys km generalnie auto troche drogie w zakupie ale czesci mega tanie porownujac konkurecyjne marki auto oceniam naprawde dobrze, po tylu kilomtrach w innych autach wymienilbym prawdopodobnie wiekszosc podzespolow.Komfort jazdy jest jaki jest, wydatki na naprawy porownujac innych konkuretnow jest mega dobry,wszystko zalezy kto co chce, ja postawilem na wydawanie malo I cieszenie sie ze auto dowozi mnie z jednego punktu do drugiego za male pieniadze.Spala srednio 9 litrow gazu ( nie jestem zamulaczem na drodze) zalezy jaki gaz,co do osiagow hm co oczekiwac od masy samochodu I 68KM ale porownujac golfa 5 z 2008 1.4 to golf to mul.Czeste wymiany tulei gum, poduszek I drazkow w zawieszeniu. wymienione zostaly kola bo nasze dziury je deformuja pomimo stosowania opon 175/80/r14 auto jest jak ruski czolg bez wyposazenia ale daje rade w naszej dzungli.Gaz zalozony po 30tys km.pozdrawiam szybkich kierowcow skody.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Sedan
6,3 – 8,0
l/100 km
4,5 – 5,1
l/100 km
7,1 – 7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Skoda Fabia I
Sedan 1.2 i 64KM 47kW
ok 7-7,5 w mieście jak się go kreci na 2,5-3 tys w trasie mały silnik i trzeba wysoko kręcić 5,5-6L cykl mieszany 6-6,5 w zależności od stylu jazdy. Generalnie autko fajne raczej dziadkowe niz sportowe ale jezdzic sie da :) jak trzeba to i da rade wiecej wycisnąć w miare pakowne ale brakuje mi klimy, moja jest w kolorze grafitowym i sie szybko nagrzewa i wolno schładza( podstawowa wersja). Po kilku latach urzytkowania lepiej sprawdzic zawieszenie zwlaszcza prawa strona-szybciej sie eksploatuja niz lewa:)
7,4
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 68KM 50kW
Po mieście jak każdy inny - wiadomo - korki, ciągłe ruszanie spod świateł, dynamiczne wyprzedzanie, omijanie. Nie da się ogarnąć jakiś super niskich spalań - przynajmniej dla mnie jest to nieosiągalne. W mieście jeżdżę dynamicznie, zwykle są to krótkie odcinki do 5km (max do 10km), więc często silnik ledwie się rozgrzeje - wtedy nie ma co liczyć na cudy. Zawsze będzie oscylować ok. 8.6 l/100 Natomiast całe piękno zaczyna się w trasie. Na 100km odcinku, który dość często pokonywałem najmniejsze spalania odnotowałem podczas spokojnej jazdy nocą - 4,7 l/100. W ciągu dnia, w ruchu pojazdów - nadal bardzo spokojnie i oszczędnie wychodzi ok 5-5,2 l/100.
6,5
Skoda Fabia I
Sedan 1.4 68KM 50kW
Co tu dużo mówić. W mieście pije swoje. Jeżdżę oszczędnie, ale jak trzeba to jej docisnę. Minimalne spalanie w mieście to 8,5 (jeżdżę głównie w mieście), maksymalne przy dużych Wrocławskich korkach i ciężkiej zdenerwowanej nodze potrafi dojść do 13 przy półgodzinnym przejeździe przez miasto w godzinach szczytu. W trasie za to świetne wyniki. Średnie spalanie przy przelotowych ~90 to 5,3 l/100km, najmniejsze udało mi się osiągnąć jadąc w środku nocy na trasie Opole-Wrocław (krajową, nie autostradą) - bez żadnych zrywów, zwalniania, czy wyprzedzania - pustą drogą 80-90, dało 4,6l przy wjeździe do miasta, 4,7 po dojechaniu na miejsce (kilka km po pustym mieście).

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Sedan