Kultura pracy b.niska (3 cylindry). Przy obrotach powyżej 3000 robi się głośno. Elastyczność jak na silnik 1.4 rewelacyjna ,szczególnie na 4 i 5 biegu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia wydaje się dobrze zestrojona biegi chodzą lekko, jednak gdy robi się nawet trochę zimniej staje się mocno toporna (przechodzi po kilku minutach od uruchomienia slnika).
4,0
Układ jezdny
nie za twrardy nie za miękkki
Komfort
3,0
Widoczność
W wersji sedan słaba widoczność do tyłu. Lusterko od strony pasażera to tragedia!!!
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się wolno(diesel), tylna szyba na jesień i zimę pernamentnie zaparowana.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli nie masz wiecej niż 180 cm to na przednich fotelach da radę, gorzej mają ci z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Do 130 km/h w kabinie jest cicho
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód z silnikiem 1.4 TDI jest niesamowicie tani w ekploatacji. Jeśli posiadasz żyłkę sportowca dołóż 2 tys. i kup Fabię z silnikiem 1.9 TDI. NAtomist jeżeli zależy Ci na oszczędnej jeździe i nie jeździsz więcej niż 110km/h wybież 1.4. Jeśli chodzi o miasto to różnica w spalaniu między tymi dwoma motorami jest niewielka (ok.0,5l) natomiast na trsie 1.4 może spalić nawet 3.8l (rekordowe spalanie na trasie o długości 80 km - 2 osoby na pokładzie) co na samochod o masie prawie 1200 kg (sedan) to niewiele. Z serwisem miałem niewiele kontaktu(przebieg 30tys.km-przegląd 500zł).
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód tani w zakupie nie jest lecz Fabia na rynku aut wtórnych nie traci na wartośći takjak auta innych firm.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 30 tys. przełącznik od radia wyleciał ale po mocnym jego potraktowaniu wskoczył na swoje miejsce. W zimne dni dochodza drobne "świerszcze" z deski rozdzielczej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDI 75KM 55kW
[l/100km]