Bardzo dobry samochod, z doskonalym jak na auto tego segmentu wyposazeniem [ 4 el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, podgrz. fotele, ESP, ksenony.. ] z fajnym silnikiem dajacym duzo radosci z jazdy, oraz duzym bagaznikiem [ sedan ], ktory juz nie jeden wiekszy ladunek przewiozl.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik - duzy moment obrotowy, polozony bardzo nisko - 2400 obrotow/min i auto zbiera sie bardzo dobrze, znacznie lepiej od tych silniczkow 16V o zawyzonej mocy. Pracuje rowno, czesci ogolnie dostepne - popularny silnik w grupie VW
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna i szybka skrzynia biegow, bez porownania do fordowskiej czy oplowskiej, natomiast skrzynia w renault megane, to przy niej dno totalne. W biegi trafia sie od razu, skok lewarka krotki/
4,0
Układ jezdny
Niezle zestrojone zawieszenie, dosc twarde, przez co auto dobrze trzyma sie w zakretach, choc nie moze tu rywalizowac z wiekszymi samochodami z bardziej skomplikowanym zawieszeniem. Na plus ESP oraz wieksze niz w innych wersjach tarcze hamulcowe [ rowniez na tylnej osi - zadnych bebnowych nie uswiadczysz ]. Dosc trwale zawieszenie, poza czesciami stabilizatora - ale ich koszt i wymiana nie jest droga [ poza ASO ]
Komfort
3,0
Widoczność
Dobry widok do tylu [ sedan ], auto jest krotkie, wiec w miescie z parkowaniem nie ma problemu, latwo je wyczuc. Prawe lusterko mniejsze od lewego - troche przeszkadza na poczatku, ale idzie sie przyzwyczaic.
5,0
Ergonomia
Tu widac volkswagenowska szkole, wszystko umieszczone logicznie, w zasiegu reki, i wiadomo do czego sluzy bez fikusnych, za to malo przejrzystych mechanizmow chocby rodem z francuskich aut.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja polautomatyczna w standardzie, wiec w lecie chlodno i przyjemnie, w zimie dosc szybko robi sie cieplo, dodatkowo sprawe poprawiaja podgrzewane siedzenia - wiec czlowiek nie ziebnie przez pierwsze kilometry. chcac oszczedzac paliwo na klimatyzacji mozna tez otworzyc tylko tylne szyby. w ten sposob nam sie na glowie zaczes nie zepsuje od pedu powietrza.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze, z tylu dosc slabo. Ale nie zapominajmy ze to auto o miejskim rodowodzie.
3,0
Wyciszenie
Dosc dobre wyciszenie silnika, troche gorzej z oplywajacym powietrzem, ale przy predkosciach ok. 140 kmh mozna swobodnie rozmawiac.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Majac tak elastyczne auto - dosc mocny silnik, wcale nie pali jakos bardzo duzo. Ok. 8,5 - 9 litrow w miescie osiagam przy kazdym tankowaniu i to wcale nie wlekac sie jak slon..kwestia odpowiedniego zmieniania biegow, nie duszenia silnikow, nie jezdzenia jak matoł na pelnych obrotach od swiatel do swiatel. Fabie z silnikiem 1,2 i 1,4 benzyna pala tyle samo albo i wiecej..a jazda nimi nie daje tyle przyjemnosci co 2.0 .. w trasie przy predkosciach ok. 90-130 spalanie na poziomie 6,5 litra, jadac przepisowo - ponizej 6 da sie zejsc. Jadac ok. 150 po autostradzie - ok. 8 litrow.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za ta kase niczego lepszego nie mozna bylo nowego dostac. Na rynku uzywanym rowniez niezly wybor, jesli glownie autem jezdzi sie po miescie a nie chce sie jezdzic starym szrotem z Niemiec.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza rzeczami eksploatacyjnymi przygod nie mialem. Skrzypiace czasem drzwi czy wymiana zarowki to nic specjalnego. Przez pewien czas nie dzialalo elektryczne lusterko - winne byly zasniedziale styki/ Ale auto 8 letnie. Wymiana czujnika wspomagania kierownicy - wada fabryczna aut do 2004 roku, objawiajaca sie krotkotrwalym braku wspomagania, przeszkadzalo to tylko przy parkowaniu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regeneracja alternatora - ze starosci gorzej krecil. Poza tym nic. Lac plyny, wymieniac filtry i sie jezdzi.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW
[l/100km]